printlogo


کد خبر: 257471تاریخ: 1401/9/19 00:00
اخبار

کرواسی با حذف برزیل شگفتی را کامل کرد
این کروات‌های سخت جان
تیم ملی فوتبال برزیل که بیست و دومین دوره حضورش در جام‌جهانی را پشت‌سر می‌گذاشت، در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی قطر برابر کرواسی شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد.
نخستین دیدار از مرحله یک‌چهارم نهایی بیست و دومین دوره رقابت‌های فوتبال جام‌جهانی دیروز بین تیم‌های کرواسی و برزیل در ورزشگاه اجوکیشن سیتی دوحه برگزار شد که طی آن ۲ تیم در ۹۰ دقیقه به تساوی بدون گل رسیدند و پس از تساوی یک - یک در وقت‌های اضافه، کار به ضربات پنالتی کشیده شد.
در ضربات پنالتی این کرواسی بود که به برتری ۴ بر ۲ رسید و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.
۲ تیم در شرایطی گام در مرحله یک‌چهارم نهایی گذاشتند که کرواسی در ضربات پنالتی از سد ژاپن گذشته بود و برزیلی‌ها هم با ۴ گل کره‌جنوبی را شکست داده بودند تا با اقتدار به مرحله بعد صعود کنند.
زردپوشان آمریکای جنوبی که در تمام ادوار جام‌جهانی حاضر بوده‌اند، امیدوار بودند برابر کرواسی به پیروزی راحتی دست پیدا کنند اما نمایش فوق‌العاده نایب قهرمان دوره گذشته تصور آنها را نقش بر آب
کرد.
***
مهدی طارمی ناجی چلسی می‌شود؟
رسانه انگلیسی ستاره ایرانی پورتو را ناجی چلسی معرفی کرد. مهدی طارمی، ستاره ملی‌پوش کشورمان و عضو باشگاه پورتو از تابستان گذشته در رادار تیم‌های انگلیسی از جمله آرسنال و چلسی قرار دارد. سایت «تیم تاک» انگلیس در گزارشی درباره مشکلات خط حمله چلسی این طور نوشت: در سال‌های اخیر چلسی در خط حمله با مشکلات زیادی مواجه شده است. این باشگاه لندنی برای جذب لوکاکو و تیمو ورنر هزینه‌های هنگفت کرد ولی در نهایت به نتیجه مطلوب نرسید. بعد از آن بازیکنانی از داخل تیم ظهور کردند تا چلسی امیدوار به درخشش آنها باشد. تامی آبراهام یکی از این ستاره‌ها بود ولی درخشش او زیاد طول نکشید. در شرایط کنونی چلسی در خط حمله‌اش اوبامیانگ، بروخا و هاورتس را دارد. اوبامیانگ را نمی‌توان مهاجمی آینده‌دار
برای چلسی دانست. بروخا هم نتوانسته خودش را ثابت کند. هاورتس در اصل هافبک تهاجمی است و نمی‌توان او را به عنوان یک مهاجم نوک و گلزن دانست. به همین خاطر چلسی در سال 2023 به دنبال جذب مهاجمی تمام‌کننده و خوب است. مهدی طارمی، ستاره ایرانی پورتو با آمار فوق‌العاده‌اش با اژدها می‌تواند گره‌گشای چلسی باشد. طارمی سومین فصل حضورش در پورتو را تجربه می‌کند. ملی‌پوش ایرانی در این مدت 115 بازی برای پورتو انجام داده و 62 گل ‌زده است. قرارداد طارمی با پورتو تا سال 2024 اعتبار دارد ولی او رویای بازی در لیگ برتر انگلیس را دارد و چلسی می‌تواند آرزوی ستاره ایرانی را برآورده کند. 
***
کشتی‌گیران ایران با اسنایدر و قهرمانان جهان همسفر شدند
اعضای تیم‌ملی کشتی آزاد ایران که برای شرکت در جام‌جهانی ۲۰۲۲ راهی آمریکا شده‌اند، در پرواز شیکاگو به آیووا با چند تن از قهرمانان کشتی آمریکا و جهان همسفر بودند. به گزارش تسنیم، مسابقات جام‌جهانی کشتی آزاد طی 2 روز 19 و 20 آذر در آمریکا برگزار خواهد شد. تیم منتخب کشتی ایران در حالی که ویزای این کشور را دقیقه 90 دریافت کرد، سه‌شنبه‌شب برای شرکت در این رقابت‌ها راهی آمریکا شد. نکته جالب همسفر شدن اعضای تیم ‌ملی کشتی آزاد ایران در پرواز شیکاگو به آیووا با چند تن از قهرمانان کشتی آمریکا و جهان بود. نفراتی چون کایل اسنایدر قهرمان وزن 97 کیلوگرم جهان و یانی دیاکومیهالیس که در فینال مسابقات جهانی بلگراد مغلوب رحمان عموزاد شد و به نایب‌قهرمانی جهان بسنده کرد، به همراه چند تن از قهرمانان قرقیزستانی و اوکراینی که در تیم منتخب جهان حضور دارند، در این پرواز حضور داشتند که با ستاره‌های کشتی ایران خوش و بش کردند. بعد از ورود شاگردان پژمان درستکار به آمریکا، رئیس فدراسیون کشتی ایالت آیووا استقبال خوبی از تیم‌ملی کشتی ایران داشت. فاصله هتل محل اقامت تیم‌ملی تا سالن محل برگزاری مسابقه و محل وزن‌کشی نیز 800 متر است که از این نظر شرایط خوبی برای تیم مهیاست. همه تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات به استثنای تیم میزبان در یک هتل مستقر هستند. 
***
حذف پیکان پس از شکست مقابل ترنتینو
تیم والیبال پیکان در دومین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های جهان مغلوب ترنتینو ایتالیا شد و از دور مسابقات کنار رفت. تیم پیکان در دومین دیدارش در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های جهان که در شهر بتیم کشور برزیل برگزار می‌شود به مصاف ترنتینو ایتالیا رفت و با نتیجه 3 بر یک شکست خورد. شاگردان پیمان اکبری در این دیدار که بامداد دیروز جمعه برگزار شد، ست سوم را 27 بر 25 به سود خود پایان دادند ولی در ست‌های اول، دوم و چهارم با نتایج 25 بر 2۰، 2۵ بر 2۰ و 25 بر ۱۹ شکست خورده و از دور مسابقات کنار رفتند. 

Page Generated in 0/0052 sec