printlogo


کد خبر: 257478تاریخ: 1401/9/19 00:00
اخبار

عذرخواهی بابت اجبار مردم به «تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد» 
یک سردفتر اسناد رسمی با بیان اینکه سند خودرو بدرستی از دفاتر گرفته شد، گفت: اگر از ابتدا الزامی به تنظیم سند محضری خودرو نبود، پس چرا مردم را مجبور کردیم هزینه و وقت خود را صرف این امر کنند؟! از این بابت باید از مردم عذرخواهی کنیم. رضا ساکت، سردفتر اسناد رسمی در گفت‌وگو با تسنیم درباره خلع‌ ید دفاتر اسناد رسمی در ثبت سند خودرو و راهکارهای جایگزین برای افزایش درآمد این دفاتر اظهار کرد: طرح این مساله با تعبیر «راهکار افزایش درآمد» چندان اصولی نیست و بهتر است از عنوان «راهکارهای افزایش صلاحیت دفاتر اسناد رسمی» استفاده و در این راستا، راهبرد «توسعه کارکرد محاضر و ارائه خدمات ثبتی و حقوقی توسط سردفتران» هدف‌گذاری و پیگیری شود. وی تأکید کرد: بنابراین از حیث اخلاقی و وجدانی و حتی از لحاظ قانونی برای تمام این 11 سال باید پاسخگو باشیم، این سؤال مطرح است که اگر از ابتدا الزامی به تنظیم سند محضری خودرو نبود پس چرا مردم را با ابزارهای گوناگون مجبور می‌کردیم تا هزینه و وقت خود را صرف این امر نالازم کنند؟! چه پاسخی در قبال تبعات تحمیلی مانند تشکیل این همه پرونده قضایی اعم از الزام به تنظیم سند و طرح دعوا و حل اختلاف میان معامله‌گران خودرو داریم؟ وی اضافه کرد: یادآوری مسؤولیت و ضمان شرعی این موضوع که به ‌عقیده من شایسته عذرخواهی از مردم است از این جهت اهمیت دارد که آن را چراغ راه آینده قرار دهیم و درباره راه‌های افزایش درآمد خود، تنها پاسخ به احتیاجات واقعی مردم را مورد توجه قرار دهیم و از خلق نیاز کاذب با ابزار الزام و اکراه آن هم از طریق وضع قانون یا تفسیر آن پرهیز کنیم. ساکت اظهار کرد: نمی‌توانیم بدون وجود قانون امری را به مردم تحمیل کنیم و در کل باید از اجبار در بحث تنظیم سند و تحمیل هزینه و زحمت به مردم پرهیز کرد. این تحمیل ناروا نتایج ناخوشایندی به دنبال خواهد داشت و دیدیم در بحث سند خودرو وقتی با اراده مجلس و قوه‌ قضائیه تحمیل تنظیم سند در دفاتر اسناد به نفع مردم حذف شد، چگونه با استقبال آنان مواجه شد.
***
تکمیل پزشک خانواده در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر؛ بزودی
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه احتمالا طی ۳ ماه آینده موضوع نظام ارجاع و پزشک خانواده در جمعیت روستایی، ‌عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر تکمیل می‌شود، گفت: از آنجایی که اکنون فصل بودجه‌بندی است امیدواریم مجلس محترم همانند گذشته بخوبی با ما همراهی کند تا این پروژه به شکل کامل اجرایی شود. دکتر حسین فرشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از کارهای بسیار مهم وزارت بهداشت موضوع پزشک خانواده است،‌ گفت: این برنامه‌ای است که سال‌هاست روی آن کار می‌شود و اکنون نیز این موضوع با جدیت از سوی شخص وزیر بهداشت پیگیری می‌شود. وی افزود: درحال حاضر در جمعیت روستایی، ‌عشایری و شهرهای زیر۲۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۸۵ درصد کار پیش رفته است؛ کمی در بخش ارجاع مشکلاتی داریم که سعی در برطرف کردن این مشکلات داریم تا طی ۳ ماه آتی در این جمعیت حدود ۳۰ میلیون نفره بتوانیم موضوع نظام ارجاع را تکمیل کنیم. وی با تاکید بر لزوم تامین اعتبارات برای تکمیل نظام ارجاع در جمعیت روستایی، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت‌ تصریح کرد: با تامین اعتبار ان‌شاءالله برای سال آینده خبرهای خوبی در جهت اجرای این پروژه در سطح کشور داشته باشیم.
***
روش‌های جدید سوادآموزی در دستور کار نهضت
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: روش‌های جدید سوادآموزی در دستور کار نهضت سواد آموزی است. علیرضا عبدی در رابطه با استفاده از روش‎های نوین برای سوادآموزی گفت: هم‎اکنون جریان سوادآموزی به صورت دوره‎های مجازی در کشور در حال انجام است و دروس ضبط شده در سامانه شاد بارگذاری شده که افراد می‎توانند با مشاهده و مطالعه آنها در آزمون شرکت کنند اما مدل‎های جدید یادگیری بر پایه فضای مجازی توسط سازمان سوادآموزی در حال تولید است که به ترتیب رونمایی خواهد شد. وی گفت: تمام دنیا از روش‎های جدید یادگیری در نهضت سوادآموزی خود استفاده می‎کنند و در همین راستا طراحی‎هایی در سیر برنامه‎های سازمان سوادآموزی از قبیل بازی‎واره‎های آموزشی، آموزش‎ها بر مبنای دیجیتال و آموزش‎های غیرمستقیم خواهیم داشت و مدل‎های جدید یادگیری سوادآموزی از جمله برنامه‎های تحولی پیش‌روی نهضت است.
***
آغاز طرح زمستانی پلیس راهور از ۲۳ آذر در جاده‌های کشور
جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از آغاز طرح زمستانی پلیس راهور از ۲۳ آذرماه خبر داد. سردار سیدتیمور حسینی با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی طرح زمستانی ۱۴۰۱ -که با حضور نمایندگان سازمان راهداری، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر، سازمان اورژانس، سازمان هواشناسی، وزارت بهداشت، امداد خودروها و دیگر دستگاه‌های مربوطه در شهرک آزمایش برگزار شد- گفت: هدف از اجرای طرح زمستانی، انسجام و یکپارچگی دستگاه‌های همسو برای ارتقای ایمنی سفرها و ارائه هر چه بیشتر خدمات برای آسایش و آرامش رانندگان و مسافران است. وی گفت: باید اطلاع‌رسانی‌های لازم مرتب انجام شود تا هموطنان عزیزی که قصد سفر در ۴ ماه آخر سال را دارند حتما از سلامت فنی خودرو خصوصاً از سالم بودن برف‌پاک‌کن‌ها، وسایل گرمایشی خودرو و همراه داشتن زنجیر چرخ، لباس گرم، جیره غذایی و... اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به سفر کنند. حسینی با بیان اینکه طرح زمستانی پلیس از ۲۳ آذرماه در جاده‌های سراسر کشور آغاز خواهد شد، گفت: اجرای این طرح تا ۲۰ اسفندماه ادامه خواهد شد و پس از آن نیز طرح نوروزی پلیس در جاده‌ها آغاز خواهد شد. 

Page Generated in 0/0059 sec