printlogo


کد خبر: 257483تاریخ: 1401/9/19 00:00
در پی فعال شدن سامانه بارشی جدید از امروز رخ می‌دهد
بارش برف و باران در 11 استان

بارندگی همچنان در اغلب استان‌های کشور به صورت پراکنده ادامه دارد و با فعال شدن سامانه بارشی طی امروز استان‌های جنوبی کشور با بارش برف و باران مواجه خواهند شد. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در چندین استان طی امروز خبر داد و گفت: در برخی مناطق استان‌های خراسان جنوبی، سیستان‌ و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، یزد، شرق و شمال فارس، برخی نقاط اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش باران، گاهش رعدوبرق، وزش باد و در نقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی و استان‌های گیلان و مازندران بارش پراکنده انتظار می‌رود. به گفته صادق ضیاییان، یکشنبه 20 آذر در برخی مناطق استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، یزد، شرق و شمال فارس بارش رخ می‌دهد. وی همچنین عنوان کرد: دوشنبه ۲۱ آذر در استان‌های واقع در شمال غرب، برخی مناطق غرب کشور و بتدریج دامنه‌های غربی و مرکزی البرز بارش آغاز خواهد شد. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه‌شنبه ۲۲ آذر در مناطق ذکرشده، به شکل خفیف و پراکنده بارش رخ می‌دهد. به گفته ضیاییان، خلیج‌فارس نیز طی روزهای آینده، تنگه هرمز شنبه و دریای خزر، نواحی استان‌های گیلان و غرب مازندران طی ۲ روز آینده مواج و متلاطم است. وی خاطرنشان کرد: تا اواسط هفته آینده در شهرهای تهران، کرج و اراک غلظت آلاینده‌های جوی روند افزایشی خواهد داشت. همچنین از روز جمعه تا یکشنبه در شمال شرق و یکشنبه و دوشنبه در شرق و جنوب شرق کشور کاهش محسوس دما رخ می‌دهد. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی روزهای آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران شنبه ۱۹ آذر قسمتی ابری تا نیمه‌ابری، به‌ تدریج غبارمحلی و هوای ناسالم برای گروه‌های حساس با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه ۲۰ آذر قسمتی ابری همراه با غبار محلی و در بعضی ساعات غبارآلود با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. ضیاییان گفت: شنبه ۱۹ آذر  بندرعباس با دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان و همدان  با دمای  ۷- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور خواهند بود.
* امدادرسانی به ۱۲۰۰ هموطن گرفتار در برف و سیلاب هفته اخیر
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: از صبح ۱۱ آذرماه تا ۱۷ آذر ۱۴۰۱ به ۱۲۰۰ هموطن محصور در برف و سیلاب در ۲۸ شهرستان کشور امدادرسانی شد. مهدی ولی‌پور در این باره گفت: در مدت زمان مذکور ۲ خانم باردار که در مناطق صعب‌العبور گیر افتاده بودند به مراکز درمانی منتقل شدند و ۱۶ نفر اسکان اضطراری یافتند. همچنین ۱۶۴ دستگاه خودرو از برف و یخبندان رهاسازی شد و از ۴۳ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت؛ در مجموع به ۱۲۰۰ هموطن در هفته اخیر امدادرسانی شد. 
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در ادامه گفت: این اقدامات توسط ۲۲۴ نجاتگر و امدادگر هلال‌احمر در قالب ۵۳ تیم عملیاتی در ۳۵ منطقه کشور شامل ۶ شهر، ۷ روستا، ۷ منطقه عشایرنشین و ۱۵ محور مواصلاتی انجام شده ‌است. بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، ولی‌پور در پایان افزود: در این مدت همچنین ۴ دستگاه چادر اسکان اضطراری، ۱۳۸ تخته پتو، ۶۵۵ کیلوگرم نایلون، ۷۶ تخته موکت و ۴۴ شعله چراغ والور در بین حادثه‌دید‌گان توزیع شده‌ است.

Page Generated in 0/0061 sec