printlogo


کد خبر: 257488تاریخ: 1401/9/19 00:00
وزیر راه و شهرسازی در نخستین نشست شورای معاونان عنوان کرد
آغاز فصل جدید با ابتکار عمل و برنامه‌ریزی
بذرپاش بر برگزاری منظم شورای مسکن و توجه جدی به حوزه بین‌الملل، راهداری زمستانی، تدوین احکام بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه تاکید کرد

گروه اقتصادی: مهرداد بذرپاش در نخستین نشست شورای معاونان وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر آغاز فصلی جدید در این وزارتخانه، به برگزاری منظم شورای مسکن و شهرسازی و شورای حمل‌ونقل، توجه جدی به حوزه بین‌الملل، راهداری زمستانی، توجه جدی به تدوین و نهایی کردن احکام بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه، لزوم ابتکار عمل معاونان، توجه جدی به حوزه ارتباطی و اطلاع‌رسانی اشاره کرد.
۱۶ آذر بعد از جلسه رای اعتماد مجلس به مهرداد بذرپاش، نخستین جلسه شورای معاونان وزارت راه و شهرسازی به ریاست وی با حضور تمام معاونان ستادی، حمل‌ونقلی و مسکن و شهرسازی در ساختمان شهید دادمان برگزار شد.
وزیر راه و شهرسازی در این نشست ضمن استماع گزارشی از روند فعالیت‌های مختلف حوزه‌های حمل‌و‌نقل و مسکن و شهرسازی، از تلاش‌های رستم قاسمی، وزیر پیشین راه و شهرسازی و همچنین تلاش‌های شهریار افندی‌زاده در زمان تصدی سرپرستی وزارتخانه تقدیر و تشکر کرد.
بذرپاش در بیان بخشی از انتظارات و برنامه‌های خود گفت: از تمامی معاونت‌ها می‌خواهم که با جدیت به کار خود ادامه دهند و همچنین گزارشی هفتگی از روند فعالیت‌های خود و  پروژه‌های در دست اجرا همراه با پیشرفت پروژه‌ها ارائه کنند.
عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه جلسات شورای معاونان هر ۲ هفته یکبار تشکیل خواهد شد، روزهای آتی را فرصتی مغتنم برای وزارتخانه راه و شهرسازی برای لحاظ شدن پیشنهادات بودجه‌ای وزارتخانه در قانون بودجه ۱۴۰۲ عنوان کرد و افزود: باید تلاش شود تا در قانون بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه پیشنهادهای وزارت راه و شهرسازی در بخش بودجه‌ای لحاظ شود.
وی با تأکید بر لزوم ابتکار عمل در تمامی معاونت‌های زیرمجموعه و توجه به امور ارتباطی اطلاع‌رسانی، تصریح کرد: مدیران روابط‌عمومی دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی را به اطلاع همگان برسانند و ارائه اطلاعات واقعی از عملکرد وزارت راه و شهرسازی کار مهمی است که در برنامه و اولویت‌های این دوره قرار دارد.
در این نشست  برخی معاونان وزیر راه و شهرسازی از جمله شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، سیدمیعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سحر تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی و محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور گزارشی از روند فعالیت‌های مجموعه‌های تحت مسؤولیت خود ارائه کردند.
در این نشست همچنین معاون شهرسازی و معماری، معاون مسکن و ساختمان، مشاور امور ایثارگران و مدیران ارشد سایر بخش‌های وزارتخانه نیز حضور داشتند. همچنین رئیس بنیاد مسکن در این نشست گزارشی از فعالیت‌های بنیاد مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاها و بازسازی واحدهای مسکونی ارائه کرد.
* هوانوردی همچنان زنده، پرتلاش و امیدآفرین 
وزیر راه و شهرسازی همچنین در پیامی به مناسبت ۱۶ آذرماه، (هفتم دسامبر) روز جهانی هواپیمایی کشوری و همزمانی آن با روز دانشجو، ضمن اشاره به اینکه صنعت هواپیمایی مرهون دلیرمردان و بانوان متخصص است و با تبریک ویژه این همزمانی به دانشجویان هوانوردی، این صنعت را همچنان زنده، پرتلاش و امیدآفرین برشمرد.
بذرپاش در نخستین بعدازظهر کاری خود به مناسبت سالروز صنعت هواپیمایی ۱۶ آذر (۷ دسامبر) شامگاه از مرکز کنترل فضای کشور بازدید و در تماس رادیویی روز جهانی هواپیمایی کشوری را به خلبانان در حال پرواز در آسمان ایران تبریک گفت.
وزیر راه و شهرسازی همچنین در پیام تبریک به مناسبت سالروز صنعت هواپیمایی بیان داشت: ۱۶ آذرماه، هفتم دسامبر، روز جهانی هواپیمایی کشوری، بهانه‌ای برای تقدیر و تجلیل از سرمایه‌های ارزشمند انسانی در این صنعت کلیدی و زیرساختی است. این فرصت را مغتنم می‌شمارم تا از تک‌تک متخصصان این صنعت، چه در حوزه نظارتی- حاکمیتی سازمان هواپیمایی کشوری و چه در حوزه‌های خدمات‌رسانی تشکر و قدردانی نمایم.
وی افزود: بلاشک مجاهدت‌های بی‌بدیل متخصصان خستگی‌ناپذیر این صنعت در همه حوزه‌ها اعم از خلبانی، کنترل ترافیک هوایی، مهندسی تعمیر و نگهداری، ترافیک و خدمات زمینی فرودگاه‌ها، زیرساخت‌های ناوبری هوایی، زیرساخت‌های فنی - مهندسی فرودگاهی، هوانوردی عمومی و کلیه بخش‌های پشتیبان و برنامه‌ریز در پشت صحنه یک پرواز، موجب شده تا این صنعت همچنان زنده، پرتلاش و امیدآفرین باشد.
بذرپاش با اشاره به اینکه صنعت هواپیمایی کشوری مرهون شما دلیرمردان متخصص و بانوان گرامی است، تصریح کرد: امروز که فرصتی جدید برای خدمت‌رسانی در این حوزه بر عهده اینجانب گذاشته شده است، دستان شما را به گرمی می‌فشارم و از شما می‌خواهم تا با همراهی و همگامی همدیگر، موجبات پیشرفت این صنعت پیشرو را به سوی روزهای طلایی فراهم آوریم.
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: دور نخواهد بود با توکل بر خداوند متعال و با ابزار دانش شما متخصصان، هم شاهد فعال‌سازی ظرفیت‌های نهفته باشیم، هم سهم طبیعی کشور عزیزمان از بازار منطقه را به دست آوریم و هم فرصت‌های جدید شغلی برای جوانان کشورمان ایجاد کنیم.
وی اظهار داشت: همزمانی روز جهانی هواپیمایی کشوری با روز دانشجو را به فال نیک می‌گیرم و تبریک ویژه این روز را مختص دانشجویان عزیز هوانوردی می‌دانم. اعتقاد دارم آینده این صنعت در دستان این بخش از خانواده هوانوردی است.
***
پیام تسلیت وزیر راه و شهرسازی 
در  پی درگذشت رستم قاسمی
بسم‌الله الرحمن الرحیم
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا‌الله عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا
خبر ناگوار درگذشت مهندس رستم قاسمی‌، سردار مجاهد سال‌های حماسه و ایثار ‌و وزیر پیشین راه و شهرسازی موجب تاثر و تاسف فراوان شد.
این شخصیت خدوم و فداکار‌، تمامی عمر پربرکت خویش را وقف خدمت به مردم  و انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران کرد و تا آخرین روزهای حیات‌، لحظه‌ای از تلاش خستگی‌ناپذیر و صادقانه باز نایستاد.
درگذشت ایشان را به خانواده معزز و مکرم آن مرحوم و کارکنان و مدیران خدوم وزارت راه و شهرسازی، تسلیت عرض می‌کنم و برای روح بلند ایشان از خداوند متعال،  علو درجات و حشر با همرزمان شهیدش را مسألت دارم.
امید است خداوند بزرگ، پاداش زحمات و خدمات خالصانه آن مدیر جهادگر را امروز که بیشتر از همیشه به آن محتاج است، به او برگرداند و او را در جوار لطف و رحمت بیکران خود مأوا دهد.
مهرداد بذرپاش
وزیر راه و شهرسازی

 


Page Generated in 0/0061 sec