printlogo


کد خبر: 257491تاریخ: 1401/9/19 00:00
اخبار

غربی‌ها در جایگاه اظهارنظر درباره حفظ حقوق مردم ایران نیستند
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه عصر روز جمعه در یک موضع‌گیری رسانه‌ای، با محکوم کردن مواضع جدید مداخله‌آمیز برخی کشورهای غربی و مسؤولان آنها در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: همان‌گونه که «اجرای قانون» و «برقراری امنیت عمومی» وظیفه دولت‌هاست، مقابله مؤثر و بازدارنده در قبال هر گونه قانون‌شکنی، ایجاد آشوب و ترویج ناامنی در جامعه نیز از جمله مسؤولیت‌های بدیهی و ضروری دولت‌ها از جمله دولت جمهوری اسلامی ایران است. 
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس قوانین و مقررات داخلی خود، در راستای حفاظت از حقوق مردم و امنیت و نظم عمومی و پیشگیری از وقوع جرائم اقدام می‌کند و بر صلاحیت ذاتی در این زمینه تاکید و تصریح می‌کند. کنعانی ادامه داد: دولت‌هایی که در مقابل مطالبات مدنی و مسالمت‌آمیز مردم کشور خود، به خشونت متوسل شده و به صورت رسمی و علنی دستور سرکوب شدید معترضان را می‌دهند، حق ندارند درباره اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه اجرای قوانین کشور و صدور احکام در مجرای کاملا قانونی به منظور مقابله با خشونت آشکار و حفظ نظم و امنیت عمومی کشور و مردم ایران اظهارنظر کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جای تأسف است که این دسته از کشورها که از ابتدای تحولات اخیر در ایران، با مواضع مزورانه سیاسی و نیز با توسل آشکار و غیرآشکار به شیوه‌های مختلف مداخله‌جویانه، مرتکب نقض قوانین و مقررات بین‌المللی شده و با شعار حمایت از حقوق بشر یا حقوق زنان، به تحریک و ترویج خشونت علیه تمامیت ملت و امنیت ملی ایران پرداختند، اینک در قامت خونخواه و نگران‌ امنیت شهروندان ایرانی سخن می‌رانند. 
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه بسیاری از دولت‌های اروپایی به دلیل پیروی و همراهی با تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی رژیم آمریکا علیه ملت ایران، به طور مستقیم و غیرمستقیم حقوق انسانی، قانونی و حتی حق حیات شهروندان کشورمان را نقض کرده و با تحریم‌های دارویی و درمانی، موجب قتل بسیاری از شهروندان ایرانی شده‌اند، افزود: خیانت این کشورها به مردم ایران بارها به اثبات رسیده و در جایگاهی قرار ندارند که نظام جمهوری اسلامی ایران را در زمینه حفظ حقوق مردم ایران مورد خطاب قرار دهند. 
کنعانی گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن به رسمیت شناختن حقوق قانونی مردم در انتقاد و اعتراض مسالمت‌آمیز و التزام به رعایت حقوق شهروندان خود، تأمین امنیت عمومی مردم را از مسؤولیت‌های اصلی خود می‌داند. سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان تاکید کرد: افکار عمومی مردم ایران هرگز اقدامات برخی رژیم‌های اروپایی در نقض حقوق ملت ایران بویژه زنان، جوانان و کودکان ایرانی را در زمینه‌های مختلف فراموش نخواهند کرد و آنها را در این باره مسؤول و ملزم به پاسخگویی می‌دانند. 
***
تحریم‌ها لغو شود به تعهدات برجامی بازمی‌گردیم
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: روزی که تحریم‌ها را لغو کنند ما نیز به تعهدات در قالب برجام برمی‌گردیم. 
به گزارش مهر، محمد اسلامی با اشاره به بهانه‌جویی‌های طرف مقابل برجام افزود: با امضای برجام قرار بود ادعاهای بی‌پایه و اساس غربی‌ها درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران پایان یابد اما اینطور نشد. 
وی درباره قطعنامه جدید شورای حکام مبنی بر همکاری نکردن ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: نظارت آژانس در همه سایت‌های ما بر اساس ضوابط بین‌المللی، برقرار است و خود آژانس نیز ۱۶ بار در گزارش‌های رسمی تأکید و تأیید کرده است انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مشاهده نکرده است. 
رئیس سازمان انرژی اتمی درباره این قطعنامه اضافه کرد: این همان متن‌هایی است که صهیونیست‌ها می‌نویسند و وجاهت سازمان‌های بین‌المللی با نفوذ لابی‌های صهیونیست، بی‌اعتبار می‌شود که این نیز از نوبرانه‌های محیط سیاسی و امنیت بین‌الملل است. 
***
ارتش در زمینه تجهیزات دفاع هوایی در زمره برترین‌های جهان است
امیر علیرضا الهامی، جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در جمع کارکنان ستاد این نیرو، اظهار داشت: کشور ما در زمینه‌های مختلف از جمله علم و فناوری، فعالیت‌ها و پیشرفت‌های زیادی در طول سال‌های پس از انقلاب داشته است؛ در همین بخش نظامی مربوط به خودمان در زمینه ساخت و به‌ کارگیری تجهیزات دفاع هوایی امروز به همت متخصصان و دانشمندان داخلی و شما همکاران پرتلاش در زمره معدود کشورهای نخست جهان قرار داریم که نمونه بارز این فعالیت‌های ثمربخش، ارتقای سامانه برد بلند باور ۳۷۳ است که به توان انهدام اهداف در برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر دست یافته‌ایم. امیر الهامی به جنگ ترکیبی دشمنان اشاره کرد و افزود: بخشی از هدف جنگ ترکیبی که علیه جمهوری اسلامی ایران اجرا می‌شود برای به حاشیه بردن این پیشرفت‌ها و انکار این موفقیت‌هاست. 
***
شهادت بسیجی مدافع امنیت در تهران
بسیجی مدافع امنیت حسن مختارزاده، طلبه پایه ۶ مدرسه علمیه عترت قم و عضو گردان بسیجیان امام علی(ع) سعادت‌آباد تهران که به دلیل مصدومیت توسط اغتشاشگران از ۲۲ روز پیش در بیمارستان در حالت کما بستری بود، روز گذشته به فیض شهادت نائل آمد.

Page Generated in 0/0058 sec