printlogo


کد خبر: 257503تاریخ: 1401/9/20 00:00
اخبار

ضریح جدید حرم حضرت رقیه(س) بزودی رونمایی می‌شود
ضریح جدید حرم حضرت رقیه سلام‌الله علیها در حال تکمیل است و‌ بزودی طی مراسمی از ضریح جدید ریحانه‌الحسین رونمایی می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، ضریح جدید حرم حضرت رقیه سلام‌الله علیها توسط ایرانیان ساخته و به دمشق ارسال شده است. 
روند نصب ضریح جدید حرم 3 ساله ارباب در هفته‌های گذشته آغاز شد که برای این منظور فضای زیارتی حرم ریحانه‌الحسین و اطراف ضریح بسته شد و پس از آن خادمان این آستان با کمک تیم اجرایی از کشورمان، ضریح قبلی حرم حضرت رقیه سلام‌الله علیها را برداشتند و عملیات نصب ضریح جدید را آغاز کردند. 
عملیات نصب ضریح جدید مراحل پایانی را طی می‌کند و بزودی تکمیل و رونمایی می‌شود. با وجود اینکه هنوز ضریح جدید ریحانه‌الحسین رونمایی نشده است اما همزمان با ایام فاطمیه چراغ‌های داخل ضریح به رنگ قرمز درآمده است. 
***
پخش یک سریال کره‌ای جدید از امروز
اولین قسمت سریال پلیسی «کارآگاه خوب» به کارگردانی «نم کوک جو» امروز ساعت ۱۹ از شبکه 5 سیما روی آنتن می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، این سریال پلیسی به نویسندگی «جین وون چوی» محصول ۲۰۲۰ کره‌جنوبی در ژانر درام معمایی است و هنرمندانی نظیر سون هیون جو، جانگ سونگ جو، لی الیجا، جی سونگ هاین و چا رئی هیونگ در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند. 
«کارآگاه خوب» ماجرای کارآگاهانی را روایت می‌کند که در شهر اینچئون مشغول به کار هستند. کانگ دو چانگ کارآگاهی است که ۱۸ سال از عمر خود را صرف انجام این کار کرده است، او برای پیدا کردن مجرمان و حل پرونده‌ها، از تجربه و روابط شخصی‌اش استفاده می‌کند، در حالی که «اوه جی هیوک» کارآگاه نخبه‌ای است که ۹ سال مشغول به کار است، او برخلاف کانگ دو چانگ، برای حل پرونده‌ها از شواهد موجود و همچنین روانشناسی جنایتکاران استفاده می‌کند. هر دوی آنها با هم کار می‌کنند و اغلب اوقات با هم دیده می‌شوند ولی روش‌های بررسی پرونده‌های جنایی آنها با هم متفاوت است. 
 سریال کره‌ای «کارآگاه خوب» از شنبه تا پنجشنبه هر هفته ساعت ۱۹ پخش و تکرار آن ساعت ۲۳ و ۱۳ و ۲۰ دقیقه خواهد بود. مخاطبان می‌توانند خلاصه قسمت‌های این سریال را روز جمعه ساعت ۱۹ تماشا کنند. 
***
رونمایی از پوستر جشنواره هنرهای تجسمی فجر
پوستر پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر طراحی و منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، پیش از پایان مهلت ارسال اثر به پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، پوستر این رویداد هنری طراحی و منتشر شد. در دوره‌ پانزدهم که با رویکرد هنر خلاق، وحدت‌بخش، امیدآفرین و هویت‌مند در قالب «هنر متعالی برای مردم» برگزار می‌شود، آثار منتخب هنرمندان در بخش‌ طوبای زرین (رقابتی)، بخش ویژه با موضوع قله‌ها (رقابتی) و بخش تجسم هنر ویژه‌ استان‌ها (غیررقابتی) به نمایش درخواهد آمد. 
موضوع این دوره از جشنواره آزاد است و در رشته‌های تصویرسازی، خوشنویسی، عکاسی، کارتون و کاریکاتور، طراحی گرافیک، حجم (مجسمه، سـرامیک، چیدمان) نقاشی و نگارگری برگزار می‌شود. آخرین مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار در سایت جشنواره، روز سه‌شنبه ۲۹ آذر ماه جاری (حداکثر تا ساعت ۱۷) خواهد بود. 
***
«بزن بریم» کودکانه از تلویزیون
شبکه کودک با برنامه «بزن بریم» به روستاهای زیبای ایران سفر می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز»، «بزن بریم» نام برنامه‌ای ۴۰ قسمتی به تهیه‌کنندگی سیدحمید امامی است که قرار است با نگاهی متفاوت، سادگی و بی‌آلایشی زندگی روستایی را برای کودکان ایرانی به تصویر بکشد. 
در این برنامه مستندگونه چندکودک ماجراجو به روستاهای زیبا و باصفای ایران سفر می‌کنند. 
آشنایی با آداب و رسوم هر منطقه، یادگیری بازی‌های محلی جدید، نحوه پخت و پز خوراکی‌های خوشمزه محلی و شناخت صنایع دستی رایج در هر روستا، تنها بخشی از جذابیت‌های هر قسمت از برنامه «بزن بریم» است که از نگاه این کودکان ماجراجو برای کودکان ایران‌زمین روایت می‌شود. کارگردانی این مجموعه ۴۰ قسمتی را علی زندی برعهده دارد و قرار است در روزهای آخر هفته (پنجشنبه و جمعه) ساعت۱۸ به مدت ۲۲ دقیقه از قاب شبکه کودک روی آنتن برود. 

Page Generated in 0/0057 sec