printlogo


کد خبر: 257516تاریخ: 1401/9/20 00:00
اخبار

آغاز به کار رسمی رونالد کومان در تیم‌ ملی هلند
با برکناری سرمربی سابق تیم ‌ملی هلند، سرمربی پیشین بارسلونا جای او را روی نیمکت لاله‌ها گرفت. ماجراجویی تیم ‌ملی هلند در جام جهانی 2022 قطر با قبول شکست برابر آرژانتین در ضربات پنالتی مصاف ۲ تیم در مرحله یک‌چهارم نهایی به پایان رسید. به این ترتیب کار لوئیس فان‌خال هم به عنوان سرمربی لاله‌ها تمام شد، چرا که قرارداد او با هلندی‌ها تنها تا پایان جام‌جهانی اعتبار داشت. از آنجایی که اتحادیه فوتبال هلند پیش از این رونالد کومان را به عنوان سرمربی انتخاب کرده و با او قرارداد بسته بود، با خروج فان‌‌خال، به صورت خودکار کومان جانشین او می‌شود و کار خود را برای آماده‌سازی تیم برای مأموریت‌های پیش رو آغاز خواهد کرد. این دومین دوره مربیگری کومان در تیم ‌ملی هلند است. او پیش‌تر در فاصله سال‌های 2018 تا 2020 هدایت لاله‌ها را بر عهده داشت و با دریافت پیشنهاد مربیگری از بارسلونا دست از مربیگری در رده ملی کشید، هر چند روزهای پرفروغی را تجربه نکرد.  
***
نتو: تیته! تو بزرگ‌ترین ننگ برزیل هستی
بازیکن پیشین تیم ‌ملی فوتبال برزیل بشدت از سرمربی تیم ‌ملی این کشور پس از حذف از جام‌جهانی ۲۰۲۲ انتقاد کرد. به گزارش ESPN، نتو انتقادهای بسیار تندی از سرمربی تیم ‌ملی فوتبال برزیل به دنبال شکست برابر کرواسی در نیمه‌نهایی جام‌جهانی2022 که در ضربه‌های پنالتی رخ داد، کرد. بازیکن پیشین تیم ‌ملی فوتبال برزیل گفت: مقصر این ناکامی تیته (سرمربی برزیل) است. نیمار ضربه پنالتی نزد! کسی که بهترین پنالتی‌زن جهان است. لیاقت حضور روی نیمکت را نداری که اجازه ندادی نیمار پنالتی بزند. نتو در ادامه اظهار داشت: تو هدایت تیم کشوری را در دست داشتی که مردمش رنج‌کشیده‌ هستند؛ مردمی که برای خرید یک تیشرت 300 ریال می‌پردازند. تو به مردم در خیابان فکر نمی‌کنی. احمق! خیلی آسان جام‌جهانی را از دست دادی. فقط به این فکر می‌کردم که پنالتی اول را نیمار بزند. تیته این کار را نکرد و ما آن را از دست دادیم. سپس در آخرین پنالتی که حریف 4 گل ‌زده بود، مارکینیوش را انتخاب کردی. نیمار را باید انتخاب می‌کردی تا گل بزند احمق! وی در خاتمه خطاب به تیته گفت: تو بدترین مربی تاریخ برزیل و تیم ‌ملی هستی. به عنوان یک مربی خجالت بکش. نمی‌خواهم بازیکنان برزیل را سرزنش کنم اما تو بزرگ‌ترین ننگ این مملکتی!
***
اظهارنظر جالب روی کین بعد از شکست برزیل
بازیکن پیشین منچستریونایتد که از منتقدان رقص برزیلی است، اظهار نظر جالبی بعد از شکست برزیل برابر کرواسی داشت. به گزارش اسپورت، تیم ‌ملی فوتبال برزیل یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در جام‌جهانی بود. برزیلی‌ها از پرمهره‌ترین تیم‌ها بودند و هواداران این تیم امید زیادی داشتند تیم‌شان بعد از ۲۰ سال قهرمانی در این رقابت بزرگ را به دست آورد اما سلسائو در ضربات پنالتی برابر کرواسی شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد. روی کین که پیش از این به انتقاد از شادی گل بازیکنان برزیل پرداخته بود، بعد از شکست این تیم برابر کرواسی اظهار نظر جالبی داشت. ستاره پیشین شیاطین سرخ گفت: من از شکست برزیل برابر کرواسی تعجب نکردم و غافلگیر نشدم، چرا که رقصیدن بازیکنان برزیل برابر کره‌جنوبی باعث شد انرژی آنها تمام شود و در این بازی توان لازم را نداشته باشند.
***
هیأت مدیره استقلال پیگیر ارسال فیش جعلی به میلیچ
هیات مدیره باشگاه استقلال به دنبال بحث ارسال فیش جعلی برای پرداخت مطالبات «هروویه میلیچ» مدافع کروات پیشین آبی‌پوشان، پیگیر موضوع شد. به گزارش تسنیم، مدافع- هافبک کروات پیشین تیم فوتبال استقلال چندی پیش در نامه‌ای به باشگاه استقلال اعلام کرد فیش ارسال شده برای پرداخت مطالباتش جعلی است، چرا که پولی به حساب او واریز نشده. به دنبال این اتفاق، اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال از امور مالی باشگاه درخواست کرده‌اند فیش‌های واریزی برای میلیچ را بررسی کنند که آیا در بین آنها فیش جعلی وجود دارد یا خیر.  
***
مجوز حرفه‌ای ورزشگاه آزادی تهران بعد از ۵۰ سال صادر شد
وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد مجوز حرفه‌ای و گواهینامه انطباق با الزامات AFC برای استادیوم ورزشی آزادی صادر شد. پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه با حمایت‌های وزیر ورزش و جوانان و پیگیری‌های شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور این مجوز صادر شده است، اعلام کرد: تیم کارشناسی از شرکت بین‌المللی گواهی‌دهنده شخص ثالث و مستقل ‌مورد تایید مرکز ملی تایید صلاحیت پس از بررسی‌های فراوان و تطبیق موارد طرح شده از سوی AFC (کنفدراسیون فوتبال آسیا)، مجوز حرفه‌ای و گواهینامه انطباق با الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا را برای استادیوم ‌ورزشی آزادی صادر کرد. علیرضا فاضلی، مدیر مجموعه ورزشی آزادی در این باره گفت: مجوز حرفه‌ای استادیوم آزادی با حمایت مستقیم وزیر ورزش و جوانان و مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به دست آمد. وی ادامه داد: گواهینامه انطباق با الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا برای نخستین‌بار از بدو تاسیس استادیوم فوتبال آزادی با حمایت و مدیریت وزیر ورزش و جوانان و مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به دست آمد و می‌تواند نویدبخش روزهای خوبی برای ورزش ملی و باشگاهی ما باشد. مدیر مجموعه ورزشی آزادی با اشاره به کسب مجوز حرفه‌ای اولیه استادیوم آزادی منطبق با الزامات AFC گفت: خوشبختانه پس از بررسی‌های متعدد شرکت بین‌المللی مورد تایید مرکز ملی تایید صلاحیت، گواهینامه انطباق با الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا برای استادیوم آزادی صادر شد تا پس از ارسال به AFC به تایید نهایی برسد. 

Page Generated in 0/0054 sec