printlogo


کد خبر: 257518تاریخ: 1401/9/20 00:00
شب تاریخی مسی و آرژانتین با حذف هلند از جام‌جهانی 2022
کمی شبیه مارادونا

برای قهرمانی در جام‌جهانی باید شبیه مارادونا باشی. این جمله‌ای است که احتمالا هزاران‌بار اطرافیان مسی به او گفته‌اند. شاید تبلور این انگاره باعث شد که در بازی آرژانتین - هلند، متفاوت‌ترین مسی همه ادوار تاریخ را درون زمین ببینیم. او یک پاس گل زیبا داد و گل دوم تیمش را هم زد و اگر چه هلند کار را به تساوی 2-2 رساند اما آلبی‌سلسته با هدایت مسی موفق شد در ضربات پنالتی نمایش بهتری ارائه دهد. 
اما وجه تمایز این بازی، رفتار و حرکات شماره 10 آرژانتینی‌ها بود. کمتر دیده شده که مسی با کادر فنی یا بازیکنان حریف در طول مسابقه درگیر شود اما او مشخصا با فان‌خال درگیر شد و شادی گلش را به گونه‌ای معنادار مقابل نیمکت هلند انجام داد تا پیامش را به این مربی برساند. 
لیونل مسی بعد از پایان بازی با هلند، چهره‌ای جدید از خود در خارج از زمین رو کرد؛ یاغی‌تر از همیشه و یک ‌تنه علیه همه. لیونل مسی به عقیده خیلی‌ها در مارادونایی‌ترین نسخه خود
به سر می‌برد. او جمعه پس از پیروزی حماسی آرژانتین مقابل هلند در ضربات پنالتی، گارد همیشگی خود را کنار گذاشته و چهره‌ای جدید و کمتر دیده شده را به نمایش گذاشت تا این بار، هم در زمین و هم خارج از آن، شبیه دیگوی یاغی شود. لئو در مصاحبه تلویزیونی به فردی که پشت دوربین حضور داشت توهین کرد، سپس اظهارات تندی علیه فیفا انجام داد، در ادامه به لاهوز، داور بازی توپید و در نهایت نیز به خاطر نحوه بازی هلند از فان‌خال انتقاد کرد و کلماتی عجیب را درباره او به کار برد. 
* خطاب به بازیکن حریف: به چی نگاه می‌کنی احمق!
درست در لحظه شروع مصاحبه با کانال TyC Sports در منطقه میکسدزون ورزشگاه لوسایل، لیونل مسی متوجه حضور فردی در پشت دوربین شد. او با اشاره دست از این فرد خواست صحنه را ترک کند و این جملات را نیز به کار برد: «به چی نگاه می‌کنی احمق؟! آره با خود توام، از اینجا دور شو احمق...» حدس اینکه یکی از اعضای تیم ‌ملی هلند، مخاطب مسی بوده کار سختی نیست. برخی رسانه‌ها معتقدند مسی خطاب به وگهروست این جملات را گفته و برخی نیز اعتقاد دارند مخاطب کاپیتان آرژانتین یکی از اعضای کادر فنی هلند بوده است. ویدئوی این صحنه صدها هزار بار در‌ شبکه‌های اجتماعی دیده شده است. در این ویدئو لیونل مسی با احمق خطاب کردن بازیکن حریف از او با لحنی بد می‌خواهد صحنه را ترک کند. 
* شاخ به شاخ با فان‌خال: او فقط ادعایش می‌شود
قبل از این اظهارات جنجالی، مسی دعوا را در همان زمین شروع کرده بود. او که از صعود به نیمه‌نهایی شاد بود، به سمت نیمکت ذخیره‌های نارنجی‌پوشان رفت. شماره 10 آلبی‌سلسته در حالی که در حین صحبت دست‌های خود را هم به نشانه شاخ و شانه کشیدن بالا و پایین می‌کرد، به فان‌خال نزدیک شده و از ادگار داویدز به عنوان مترجم استفاده کرد و جملاتی را به سرمربی باتجربه حریف گفت. 
مسی در صحبت‌های بعد از بازی خود نیز حسابی از خجالت فان‌خال و سبک بازی تیم او در آمد و گفت: «ما برای کسب این برد سختی‌های زیادی کشیدیم ولی خب! یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی همین است و صعود به مرحله بعد، زیباترین و مهم‌ترین موضوع بود. درباره سبک بازی هلند هم باید بگویم که فان‌خال مدعی ارائه فوتبال ناب است اما زدن توپ‌های بلند، تمام کاری بود که تیم او در طول بازی انجام داد. او بازیکنان قدبلند را به تیمش اضافه کرد و سانتر و توپ‌های بلند تنها تاکتیکش بود».
همچنین مسی بلافاصله بعد از پایان بازی به سمت نیمکت حریف رفته و از خجالت فان‌خال درآمد. در این صحنه دیگر اعضای کادر فنی هلند سعی داشتند لئو را آرام و از بیخ پیدا کردن قضیه جلوگیری کنند. 
* داور در سطح این بازی نبود و از قبل نگران بودیم
مسی در ادامه صحبت‌های آتشین خود، متئو لاهوز را هم از دم تیغ گذراند و با انتقاد شدید از قضاوت این داور اسپانیایی تاکید کرد: «نمی‌خواهم درباره داوری صحبت کنم، چون محروم می‌شوم ولی همه دیدند چه اتفاقاتی افتاد. ما قبل از بازی هم نگران بودیم و فیفا برای چنین بازی‌هایی نباید از این داورها استفاده کند. او در حد این بازی نبود و وظیفه خود را بخوبی انجام نداد. لاهوز تصمیم‌هایی گرفت که باعث شد بازی به وقت اضافه کشیده شود».
* جزئیات درگیری مسی با ستاره هلند
یک روزنامه‌نگار مدعی شد درگیری بین مسی و وگهورست در پی یک سوءتفاهم به وجود آمده است. تیم ملی فوتبال آرژانتین (جمعه) در چارچوب مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در دیداری جنجالی توانست هلند را در ضربات پنالتی حذف کند و به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها برسد. درگیری‌ها در این دیدار، پس از پایان بازی هم ادامه داشت و مسی زمانی که وگهورست را در جریان مصاحبه‌ تصویری‌اش دید، خطاب به زننده ۲ گل هلند گفت: «به چه چیزی نگاه می‌کنی احمق؟ برو آن طرف». واکنش مسی در حالی رخ داد که به ندرت چنین رفتاری از این فوق‌ستاره آرژانتینی دیده شده بود اما درگیری وگهورست و آرژانتینی‌ها به همین‌جا ختم نشد و به داخل تونل هم کشیده شد. Ole ویدئویی منتشر کرده که در آن، وگهورست با آگوئرو جر و بحث می‌کند، در حالی که آگوئرو سعی می‌کند شرایط را آرام کند. در ادامه لائوتارو مارتینز وارد ماجرا می‌شود تا با وگهورست درگیر شود اما دوباره آگوئرو در صحنه ظاهر می‌شود و سعی می‌کند لائوتارو را از آن مکان دور کند. با این حال وگهورست سراغ مارتینز می‌رود و درگیری لفظی بین این ۲ بازیکن در می‌گیرد. در همین حین، لیساندرو مارتینز بحث داخل تونل را با گفتن «بیا، ما تیم بهتری از هلند هستیم» پایان می‌دهد. ریکاردو روزتی، روزنامه‌نگاری که در جریان درگیری‌ها بوده درباره چگونگی وقوع این اتفاقات توضیح داده است: گفته می‌شود وگهورست برای درخواست پیراهن مسی و دست دادن با او به سمت ستاره آرژانتینی می‌رود اما مسی تصور می‌کند مهاجم هلند قصد حمله کردن به او را دارد که این اتفاق منجر به شروع درگیری‌ها می‌شود. وگهورست پس از رفتار عجیب مسی، در مسیر بازگشت به رختکن از کنار فوق‌ستاره آرژانتینی عبور کرده و گفته: «آن مرد احمق در تاریخ خواهد ماند».
* راز شادی‌های دیوانه‌وار رو‌به‌روی نیمکت هلند
عصبانیت بعد از صعود، واکنش عجیبی بود که از لیونل مسی بعد از جدال پرماجرای آرژانتین- هلند شاهد بودیم. 
بحث دیگری هم حالا درباره واکنش‌های لیونل مسی در جریان بازی با هلند و برابر لوییس فان‌خال شکل گرفته است؛ سرمربی‌ای که پیش از این نیز با بازیکنان آرژانتینی دچار چالش شده بود. دی‌ماریا و خوان ریکلمه از جمله این بازیکنان بودند که در دوره همکاری با فان‌خال با مشکلات بزرگی مواجه شده بودند و گفته می‌شود واکنش کنونی مسی نیز بی‌ارتباط با این موضوع نبوده است. فان‌خال در دوره حضور و سرمربیگری منچستریونایتد با آنخل دی‌ماریا و همچنین دوران کار با خوان ریکلمه در بارسلونا، با این دو ستاره آرژانتینی مشکلاتی داشت که اکنون به نظر می‌رسد کاپیتان آلبی‌سلسته در بهترین زمان ممکن در مقام دفاع از دوستانش درآمده است. ریکلمه که به عنوان ستاره راهی بارسلونا شده بود، با حضور فان‌خال به شکلی عجیب جایگاه خود را از دست داد و در نهایت نیز در مسیر خروج از باشگاه قرار گرفت و سر از ویارئال درآورد. این در حالی است که او در آن مقطع با دریافتی 15 میلیون پوندی یکی از خریدهای گران‌قیمت بارسلونا محسوب می‌شد. 
این مسائل باعث شد لیونل مسی و دوستانش بهترین فرصت را در جدال با هلند و در جام‌جهانی داشته باشند تا با هر اقدام موفق خود و در نهایت در پایان بازی با عبور از حریف، فان‌خال را آماج حملات انتقادآمیز و فرصت‌طلبانه خود قرار دهند. 

Page Generated in 0/0056 sec