printlogo


کد خبر: 257523تاریخ: 1401/9/20 00:00
اخبار

آغاز تصحیح الکترونیکی 
اوراق امتحانات نهایی از دی ‌ماه
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌و‌پرورش با اشاره به اینکه پیش از این و در ۲ مرحله تصحیح الکترونیک اوراق امتحانات نهایی را به صورت آزمایشی انجام داده‌ایم، گفت: در امتحانات نهایی دی‌ماه، از هر استان یک منطقه یا یک حوزه امتحانی انتخاب و برگه‌های امتحانی آنها به صورت الکترونیک تصحیح می‌شود؛ اگر نتیجه بگیریم و زیرساخت‌ها فراهم باشد، در خرداد سال آینده تصحیح الکترونیکی را در گستره کشوری اجرا می‌کنیم. محسن زارعی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند اجرایی تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانات نهایی که مدتی است در دستور کار وزارت آموزش‌و‌پرورش قرار دارد، اظهار کرد: تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانات نهایی را مدتی ‌است که شروع کرده‌ایم. وی افزود: برنامه‌ای که ما برای تصحیح الکترونیکی داریم اینگونه است که برگه‌ها اسکن می‌شوند و به صورت سوال به سوال در اختیار مصححین قرار می‌گیرند. رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه مصحح دوم، نظر مصحح اول را نمی‌بیند و مصححین نمرات را جمع نمی‌زنند و تنها سوال‌ها را تصحیح می‌کنند و سامانه جمع می‌زند، گفت: اگر هم اختلافی وجود داشته باشد به مصحح سوم ارجاع می‌شود. ممکن است برگه دانش‌آموزی در جنوب کشور را معلمی در شمال تصحیح کند و توزیع سوالات هم کشوری خواهد بود. زارعی ادامه داد: این کار را در امتحانات خرداد و شهریورماه امسال برای دانش‌آموزان مدارس خارج از کشور آغاز کردیم و تصحیح تمام اوراق در داخل انجام شد و برآیند کار رضایت‌بخش بود.
***
ساماندهی ۱۱ هزار معتاد متجاهر در تهران
نایب رئیس شورای شهر تهران از جمع‌آوری و ساماندهی ۱۱ هزار معتاد متجاهر توسط شهرداری در یک سال گذشته خبر داد. پرویز سروری در آیین آغاز ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی مسکن گفت: یکی از مشکلات اساسی در کشور بخشی‌نگری است و خیلی از منابع کشور به دلیل این نگاه هدر رفته و در واقع بخشی‌نگری کشور را نابود کرده است؛ شورا و شهرداری در این دوره نگاه بخشی‌نگری را کنار گذاشتند و هم‌افزایی را پیشه کردند تا همه مسؤولان دست در دست یکدیگر کارها را جلو ببرند و تشکیل قرارگاه‌ها به همین منظور بود. وی افزود: برخی از پروژه‌هایی که در کشور افتتاح شد، یک ریال ارزش ندارد؛ مثلا بیمارستانی احداث شده که زیرساخت‌های آن آماده نیست و دلیل آن بخشی نگری است. سروری تاکید کرد: دلیل مداخله مدیریت شهری در بحث مسکن، احیای بافت‌های فرسوده و فراهم کردن زمینه‌ها برای افزایش عرضه و کاهش تقاضاست؛ شهرداری در این تفاهمنامه‌ها همه شرایط را بررسی و سپس این تفاهم‌نامه‌ها را امضا کرده است، همچنین در این یک سال ۵۵۰۰ تخت برای معتادان متجاهر آماده و بیش از ۱۱ هزار معتاد متجاهر از تهران جمع‌آوری شده و این به دلیل همکاری همه نهادهاست.
***
خالی کردن حساب 
در پوشش فروش آنلاین گل و گیاه
رئیس پلیس فتای پایتخت از بازداشت فردی که با طراحی سایت فروش گل و گیاه آپارتمانی و ایجاد سامانه جعلی پرداخت اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان کرده بود، خبر داد. سرهنگ داوود معظمی گودرزی اظهار داشت: یک مالباخته با مراجعه به پلیس گفت قصد خرید یک گیاه آپارتمانی برای منزل را داشته که یک سایت فروش فوق‌العاده گل و گیاه را مشاهده کرده و وارد آن شده است. با توجه به قیمت‌های خوب درج شده در سایت بدون بررسی و اطمینان از هویت گردانندگان سایت مذکور تعدادی گیاه آپارتمانی خریداری کرده و برای پرداخت هزینه آن از طریق درگاه موجود در همان سایت اقدام کرده که با تراکنش ناموفق مواجه شده اما پس از دقایقی مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از حسابش کسر شده است. رئیس پلیس فتای پایتخت گفت: پس از شناسایی متهم، وی در یک اقدام پلیسی در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد. وی افزود: برای متهم دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شده و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده است. همچنین تحقیقات برای یافتن دیگر مال‌باختگان احتمالی در پرونده متهم دستگیر شده در حال انجام است.
***
کنکوری‌ها نگران سوابق تحصیلی نباشند
رئیس مرکر ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌و‌پرورش گفت: اگر داوطلبان نگران هستند در امتحانات‌شان نمره‌ای کسب کنند که مورد رضایت‌شان نباشد، باید بدانند که فرصت ترمیم برای آنها ایجاد شده است تا بتوانند در سابقه تحصیلی جبران کنند. محسن زارعی در گفت‌وگو با فارس درباره نگرانی برخی داوطلبان نسبت به تأثیر قطعی معدل در کنکور اظهار کرد: اگر داوطلبان نگران هستند که در امتحانات‌شان نمره‌ای کسب کنند که مورد رضایت‌شان نباشد، باید بدانند که فرصت ترمیم برای آنها ایجاد شده است تا بتوانند نمره‌ای را که احیانا برای‌شان رضایتبخش نیست، در سابقه تحصیلی جبران کنند. 
زارعی افزود: نکته دیگر این است که داوطلبان می‌توانند ۲ مرتبه در سال کنکور دهند که به نظرم خودش یک فرصت برای افراد است، ضمن اینکه ترازی که کسب می‌کنند تا ۲ سال برای‌شان ذخیره می‌شود. وی با بیان اینکه داوطلبان می‌توانند در این ۲ سال که ترازشان ذخیره می‌شود، حتی در کنکور شرکت کنند و تراز مورد نظرشان را ذخیره کنند، اضافه کرد: داوطلبان همچنین در این ۲ سال می‌توانند روی بحث سابقه تحصیلی هر درسی که نگرانی دارند، آن را ترمیم کنند. تصریح کرد: ترمیم فقط یک بار است اما کسانی که قبلا ترمیم انجام داده‌اند چون با این دید نبوده که تأثیر قطعی در کنکور دارد، می‌توانند دوباره برای ترمیم اقدام کنند.

Page Generated in 0/0054 sec