printlogo


کد خبر: 257528تاریخ: 1401/9/20 00:00
سامانه بارشی جدید از روز گذشته فعال شد و استان‌های جنوب و جنوب شرق کشور را در بر می‌گیرد
بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور

با فعال شدن سامانه بارشی جدید، اغلب استان‌های کشور دیروز با بارش باران و برف مواجه شدند. بارش‌ها در 11 استان در جنوب، مرکز و جنوب شرق کشور از شدت بالایی برخوردار بود. طبق پیش‌بینی هواشناسی، این بارش‌ها طی روزهای آینده نیز در این مناطق ادامه دارد. بنا به این گزارش، در بخش‌هایی از کرمان، یزد، اصفهان، خراسان جنوبی، هرمزگان، سیستان‌وبلوچستان، شرق و شمال فارس، چهارمحال‌وبختیاری و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی بارش باران، و در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف رخ داد. در گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش‌ها به صورت پراکنده بود. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: روز یکشنبه 20 آذر (امروز) این شرایط همچنان در بخش‌هایی از کرمان، یزد، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان ادامه خواهد داشت. به گفته صادق ضیاییان، برای دوشنبه 21 آذر در نواحی شمال غرب و غرب و سه‌شنبه ۲۲ آذر در شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی، بخش‌هایی از جنوب غرب، جنوب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود. ضیاییان همچنین اظهار کرد: تا اواسط هفته در شهرهای کرج، تهران و اراک انباشت غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا ادامه خواهد داشت. 
وی ادامه داد: روز یکشنبه (امروز) غرب دریای خزر و در ۳ روز آینده خلیج‌فارس و غرب تنگه هرمز مواج خواهد بود. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا همچنین درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران یکشنبه۲۰ آذر (امروز) صاف تا قسمتی ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه 21 آذر قسمتی ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
* امدادرسانی هلال‌احمر به ۸۵۱ نفر در حوادث ۳ روز گذشته
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر دیروز از امدادرسانی به ۸۵۱ نفر در حوادث ۳ روز گذشته خبر داد. مهدی ولی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات امدادگران و سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر در ۷۲ ساعت گذشته گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته، امدادگران جمعیت هلال‌احمر در مجموع در انجام ٢٦٨ ماموریت امدادی مشارکت داشتند و در جریان آن به ۸۵۱ نفر امدادرسانی کردند. وی با اشاره به انجام عملیات رهاسازی مصدومان در حوادث ترافیکی گفت: یکی از ماموریت‌های دشوار امدادگران جمعیت هلال‌احمر، عملیات رهاسازی مصدومانی است که در حوادث ترافیکی در کابین خودرو محبوس شده‌اند. طی این مدت امدادگران سازمان امدادونجات با انجام ٣٨ مورد عملیات رهاسازی، ٥٣ مصدوم سوانح ترافیکی را خارج کرده‌اند. ولی‌پور از شهروندان خواست در صورت بروز هرگونه حادثه که نیازمند به امدادرسانی باشد، با شماره ۱۱۲ جمعیت هلال‌احمر تماس گرفته و موضوع را اعلام کنند. وی درباره استقرار امدادگران در سطح جاده‌ها نیز گفت: امدادگران جمعیت هلال‌احمر در طرح زمستانی سازمان امدادونجات علاوه بر اینکه در پایگاه‌های ثابت در آماده‌باش هستند، در پایگاه‌های سیار و موقتی که برای طرح زمستانی ایجاد شده نیز حضور دارند تا در صورت وقوع هرگونه حادثه احتمالی به‌سرعت در محل حاضر شوند.

Page Generated in 0/0056 sec