printlogo


کد خبر: 257530تاریخ: 1401/9/20 00:00
اخبار

نورالدینی سرپرست دیوان محاسبات کشور شد
 رئیس مجلس شورای اسلامی در حکمی سیدضیاءالدین نورالدینی را به عنوان سرپرست دیوان محاسبات کشور منصوب کرد.  محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، طی حکمی سیدضیاءالدین نورالدینی را به عنوان سرپرست دیوان محاسبات کشور منصوب و وی را جایگزین مهرداد بذرپاش کرد.  متن حکم به شرح ذیل است:
باسمه تعالی
جناب آقای سیدضیاءالدین نورالدینی
با عنایت به تعهد و سوابق جنابعالی به موجب این حکم با حفظ سمت به عنوان«سرپرست دیوان محاسبات کشور» منصوب می‌شوید. انتظار می‌رود تا زمان اجرای بند 4 ماده 51 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و ماده 11 قانون دیوان محاسبات کشور، ضمن بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود نسبت به انجام امور و مسؤولیت‌های دیوان اقدام کنید. توفیق روزافزون جنابعالی را از خداوند منان مسألت دارم.
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی
سیدضیاءالدین نورالدینی پیش از این مشاور و مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت، عضو گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری، معاون پارلمانی سازمان تأمین اجتماعی، مشاور مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری و مدیرکل امور مجلس و تدوین طرح‌ها و لوایح دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.
***
دستور بذرپاش برای اصلاح تبصره‌های راه‌وشهرسازی در لایحه بودجه
وزیر راه‌وشهرسازی بررسی و اصلاح متن تبصره‌های مربوط به حوزه راه‌وشهرسازی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور را در دستور کار قرار داد.
با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه‌وشهرسازی و معاونان مسکن و ساختمان، حمل‌و‌نقل و برنامه‌ریزی و مدیریت منابع، جلسه اصلاح متن تبصره‌های لایحه بودجه 1402 کل کشور برگزار شد.
در این جلسه معاونان مسکن و شهرسازی و حمل‌و‌نقل موارد و نظرات خود را بیان کردند و تصمیمات لازم برای نهایی کردن تبصره‌های بودجه اتخاذ شد.
معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع نیز جزئیات مربوط به بودجه 1402را ارائه و موارد مورد نظر برای نهایی شدن و ارائه به دولت را یادآور شد.
وزیر راه‌وشهرسازی نیز بر فوریت در بررسی کارشناسی و توجه به تناسب بودجه و تبصره‌ها و مجوزهای مورد نظر برای رسیدن به اهداف برنامه‌ای در 2 حوزه مسکن و شهرسازی و حمل‌و‌نقل تاکید کرد.
***
پاسخ مثبت مردم به درخواست مرغداران
مصرف ۳۰ درصد زیاد شد
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: بعد از درخواست از مردم برای مبادرت به خرید و حمایت از تولیدکنندگان داخلی مرغ، در 3 روز گذشته میزان مصرف در کشور حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است. حبیب‌الله اسدالله‌نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور در برنامه میز اقتصاد گفت: بعد از درخواست از مردم برای مبادرت به خرید و حمایت از تولیدکنندگان داخلی، در ۳ روز گذشته میزان مصرف در کشور حدود 30 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: افزایش مصرف موجب تغییر و افزایش قیمت مرغ شده است ولی هنوز از قیمت مصوب حدود 7 هزار تومان فاصله دارد. مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور تصریح کرد: روزانه حدود 1500 تن مرغ مازاد در بازار وجود دارد. حسین دماوندی‌نژاد، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی هم با بیان اینکه رصد بازار نشان می‌دهد میزان تقاضا به روال عادی بازگشته است، گفت: هر هفته حدود 7 هزار تن تولید گوشت مرغ را برنامه‌ریزی و به بازار عرضه می‌کنیم. در چند روز اخیر میزان تقاضا تا حدودی کاهش داشت که با اقدام رسانه ملی و درخواست اتحادیه سراسری مرغ گوشتی از مردم برای حمایت از تولید، روند تولید به ثبات رسید. وی افزود: روزانه حدود 7 هزار تن گوشت مرغ در 32 استان عرضه می‌‌شود که در ۳ روز گذشته همه این 7 هزار تن جذب بازار شده است و شرایط به‌ گونه‌ای بوده که ذخیره‌‌سازی به‌طور محدود برای برخی استان‌ها انجام شده است. معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در روزهای قبل روزانه حدود 500 تا 1000 تن مازاد مرغ وجود داشت، تصریح کرد: اگر تقاضا به همین منوال ادامه پیدا کند، عرضه و تقاضا از یک منطق برخوردار خواهد شد اما اگر میزان تقاضا دوباره کاسته شود باید مرغ را ذخیره‌سازی کنیم.
***
اولتیماتوم وزارت راه به دارندگان خانه‌های خالی
سرپرست دفتر اقتصاد مسکن از اولتیماتوم به ۳ بانک دارای ۱۰۰ خانه خالی خبر داد و گفت:‌ اخذ مالیات خانه‌های خالی با اولویت دانه‌درشت‌ها انجام می‌شود.
ابوالفضل نوروزی با اشاره به اخذ مالیات از خانه‌های خالی، اظهار کرد: در مرحله اول از کسانی که 100 خانه خالی دارند مالیات‌ستانی می‌شود. وی با بیان اینکه در مرحله دوم مالیات از افرادی که 50 تا 100 خانه خالی و در مرحله سوم از افرادی که 20 تا 50 خانه خالی دارند مالیات‌ستانی انجام می‌شود، ادامه داد: با دارندگان 100 خانه خالی که شخصیت حقوقی دارند از جمله 3 بانک مکاتبه رسمی انجام داده و به آنها اولتیماتوم یک‌هفته‌ای برای مشخص کردن وضعیت ملک داده‌ایم. وی تصریح کرد: باید وضعیت این خانه‌ها از جمله اجاره یا فروش (عرضه به بازار) مشخص شود، در غیر این صورت سازمان امور مالیاتی از اینها مالیات دریافت می‌کند. سرپرست دفتر اقتصاد مسکن با بیان اینکه همکاری خوبی در بحث اخذ مالیات خانه‌های خالی با سازمان امور مالیاتی داریم، گفت: شناسایی خانه‌های خالی در حال افزایش است و با اولویت دانه‌درشت‌ها این مالیات را اخذ خواهیم کرد.

Page Generated in 0/0053 sec