printlogo


کد خبر: 257535تاریخ: 1401/9/20 00:00
اخبار

مراسم تشییع پیکر رستم قاسمی امروز برگزار می‌شود
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای جزئیات آیین‌های تشییع و گرامیداشت سردار دریادار رستم قاسمی را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است: آیین تشییع پیکر سردار سرافراز، جانباز عالیقدر و مجاهد عرصه دفاع مقدس و جبهه مقاومت و سازندگی سرتیپ پاسدار مهندس رستم قاسمی، وزیر سابق راه و شهرسازی از ساعت ۹ صبح یکشنبه (امروز) از مقابل مسجد پیامبر اعظم(ص) واقع در شهرک شهید محلاتی تهران به سمت مقبره‌الشهدای این شهرک برگزار می‌شود. 
***
پیام فرمانده سپاه قدس در پی درگذشت مرحوم قاسمی
فرمانده نیروی قدس سپاه با صدور پیامی عروج سردار رستم قاسمی را تسلیت گفت و تاکید کرد: آن سردار بزرگ در صحنه‌های گوناگون از جمله کمک مؤثر به محور مقاومت اسلامی حضور داشت. در بخشی از پیام سردار اسماعیل قاآنی آمده است: آن سردار بزرگ در صحنه‌های گوناگون؛ از دوران پرافتخار دفاع مقدس و پس از آن در مسؤولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) و ۲ دوره خدمت صادقانه در وزارتخانه‌های نفت و راه و شهرسازی و همچنین کمک مؤثر به محور مقاومت اسلامی حضور داشت که این همه، نشان افتخار و ذخیره اخروی برای او خواهد بود.
***
واکنش امیرعبداللهیان به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس
درباره تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی تعارف نداریم
حسین امیرعبداللهیان در واکنش به بیانیه مشترک چین و شورای همکاری خلیج‌فارس در توئیتر نوشت: جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب‌ کوچک و تنب بزرگ در خلیج‌فارس، اجزای جدایی‌ناپذیر خاک پاک ایران است و به این مام میهن تعلق ابدی دارد. وزیر امور خارجه تاکید کرد: در ضرورت احترام به تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی تعارف نداریم.
***
نباید در مقابل دروغگویی‌های جریان باطل منفعلانه عمل کنیم
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جریان باطل تلاش می‌کند حقایق را وارونه جلوه دهد، گفت: ما در مقابل این قضیه نباید منفعلانه عمل کنیم و مطمئنا فعالیت ما در مقابل این جریان نتیجه روشنی خواهد داشت. 
حجت‌‌الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با فارس گفت: دشمنان انقلاب با اصراری که بر دروغ‌های‌شان داشتند متاسفانه شرایطی را به وجود آوردند که دروغ جای حرف صحیح را گرفت تا جایی که حرف صحیح مورد قبول خیلی از افراد در جامعه قرار نمی‌گیرد و فضای وارونگی در جامعه ایجاد شده است؛ یعنی جای جلاد و شهید را عوض کرده‌اند. این مسأله اقتضا می‌کند با هوشمندی با این مسأله مواجه شویم. وی افزود: جریان باطل بر پایه امپراتوری دروغ ایستاده و تلاش می‌کند حقایق را وارونه جلوه دهد و تا امروز اقداماتش را با همین فرمول جلو برده است و کار به جایی رسیده که جریانی حداقلی حداکثری دیده می‌شود و بالعکس. پژمانفر تصریح کرد: البته ممکن است عده‌ای اعتراضاتی داشته باشند که اعتراضات‌شان هم بحق است ولی باید در نظر داشت که اعتراض باید در مسیر خودش حرکت کند. اما کسانی که خرابکاری می‌کنند و خودشان را به عنوان ملت جا زده‌اند، اینها جمعیتی حداقلی هستند اما در مقابل جمعیتی حداکثری که نظام بر پایه اینها ایستاده، دیده نمی‌شوند. 
***
فرمانده کل سپاه با خانواده شهید ایرلو دیدار و گفت‌وگو کرد
فرمانده کل سپاه پاسداران صبح روز گذشته با خانواده حسن ایرلو، دیپلمات شهید کشورمان در یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.
سردار سرلشکر حسین سلامی در این دیدار ضمن تجلیل از خدمات شهید ایرلو در جبهه مقاومت، وی را از افراد موثر در این جبهه دانست و بار دیگر مقام شهید ایرلو را ستود. در این دیدار، سردار محمدرضا فلاح‌زاده، جانشین نیروی قدس سپاه و سردار ابوالقاسم شریفی مسؤول ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده کل سپاه پاسداران را همراهی کردند.
گفتنی است شهید حسن ایرلو، سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن از جانبازان شیمیایی دفاع مقدس بود که هنگام ماموریت خود در یمن به کرونا مبتلا شد و به دلیل کارشکنی عربستان سعودی و ممانعت از انتقال وی به ایران سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ به فیض شهادت نائل آمد.
***
فضاسازی‌های دشمنان علیه دستگاه قضا برای تداوم اغتشاشات است
معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه اغتشاشگران با اجرای احکام قضایی احساس می‌کنند شرایطی پیش آمده که دیگر افراد به خود اجازه نخواهند داد چنین جنایت‌هایی را مرتکب شوند، تاکید کرد: هجمه رسانه‌ای دشمنان علیه اقدامات دستگاه قضایی در برخورد با اغتشاشگران یک فضاسازی رسانه‌ای است تا نظام را وادار به عقب‌نشینی کنند تا فضای ادامه اغتشاشات فراهم شود. 
سیدمجید میراحمدی افزود: دشمنان باید بدانند این هجمه رسانه‌ای و فضاسازی‌ها ذره‌ای در اراده مسؤولان قضایی کشور تاثیر نداشته و قطعاً این افراد را تا آخرین نفر آنها به سزای اعمال‌شان خواهند رساند که این موضوع نیز مطالبه بر حق مردم است. وی ادامه داد: اقدامات دستگاه قضایی به طور قطع مورد حمایت کامل مردم است. چون میلیون‌ها نفر در خیابان‌ها بارها و بارها با فریاد خود آن را مطالبه کردند و خواست عمومی این است که با اغتشاشگران و آشوبگران به طور جدی برخورد شود. 

Page Generated in 0/0053 sec