printlogo


کد خبر: 257551تاریخ: 1401/9/21 00:00
اخبار

«هیأت، کانون جهاد تبیین» منتشر شد
کتاب «هیأت، کانون جهاد تبیین» با موضوع بررسی اصلی‌ترین رسالت هیأت مذهبی و وظایف خطبا و مادحین اهل‌بیت علیهم‌السلام با تکیه بر «روایات اهل‌بیت (ع)» و «فرمایشات امامین انقلاب اسلامی» توسط انتشارات دانشکده اصول دین قم منتشر شد. ویراست جدید این کتاب با اضافه شدن فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر و همچنین بررسی، پژوهش و تکمیل مباحث ویراست قبل، مشتمل بر 8 فصل و دربردارنده مفهوم هیأت و تاریخچه آن، اهدافی که از برپایی مجالس ذکر باید دنبال شود و کارکردهای مورد انتظار هیأت مذهبی و از همه مهم‌تر، رسالت اصلی و فلسفه وجودی هیأت تراز انقلابی در جامعه، یعنی جهاد تبیین است. اصول هیأت‌داری و مدیریت مجلس اهل‌بیت علیهم‌السلام و آسیب‌شناسی محافل مذهبی از دیگر بخش‌های این اثر است. واعظان، مداحان و مستمعان که جزو ارکان تشکیل‌دهنده‏ هیأت مذهبی هستند، دارای وظایفی نسبت به خود، جامعه، شریعت الهی، انقلاب اسلامی و... هستند که در این کتاب به صورت مبسوط به آن پرداخته شده تا چراغ راهی برای این عزیزان در پیمودن چنین راه مقدسی باشد. این کتاب با پژوهش حجت‌الاسلام احمد پناهیان، غلامرضا شاهلو و حمید عسگرلو، تهیه و تنظیم شده و در ۳۰۴ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه از سوی انتشارات دانشکده اصول دین قم به چاپ رسید. علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق کانال«کتاب هیأت» در پیام‌رسان‌های ایتا و بله به نشانی KetabeHeyat@ اقدام کنند. 
***
فیلمی جدید درباره «بروس‌لی»
«آنگ لی» کارگردان تایوانی‌تبار آمریکایی و برنده جایزه اسکار، فیلم جدیدی درباره «بروس لی» بزرگ‌ترین رزمی‌کار تاریخ می‌سازد؛ تاکنون دست‌کم ۱۷ فیلم درباره این اسطوره هنرهای رزمی در جهان ساخته شده است. به گزارش ایرنا، آنگ لی که در سال ۲۰۰۵ برای فیلم «کوهستان بروکبک» و سال ۲۰۱۲ برای فیلم «زندگی پی» برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شده، فیلم بیوگرافی(زندگینامه) بروس لی را در دست ساخت دارد. الیزابت گابلر که به همراه بن اورارد ناظران این پروژه‌ هستند، می‌گوید بروس لی یک پروژه طولانی‌مدت برای آنگ است. در بیستم ژوئیه ۱۹۷۳، بروس لی در حالی که تنها ۳۲ سال داشت به طور ناگهانی بر اثر اِدِمِ (تورم) مغزی درگذشت. بازی در فیلم «اژدها وارد می‌شود»، جایگاهی جاودانه برای بروس لی در قلب بسیاری از سینماگران به ارمغان آورد. قرار است میسون لی فرزند آنگ در نقش اسطوره هنرهای رزمی ظاهر شود. او ۳ سال است که برای ایفای این نقش آموزش می‌بیند. میسون کار خود در هالیوود را با بازی در فصل دوم فیلم سینمایی خماری (Hangover Part II) در سال ۲۰۱۱ آغاز کرد و در آثار دیگری چون ضیافت عروسی، مبعوث، پیاده‌روی طولانی بیلی لین بین دو نیمه و لوسی ایفای نقش کرده است. هنوز جزئیات خاصی از داستان این فیلم که توسط سونی ۳۰۰۰ پیکچرز پشتیبانی می‌شود فاش نشده است. فیلمنامه بیوگرافی بروس لی را دن فوترمن که به خاطر نوشتن فیلمنامه کاپوتی خود شهرت یافت، نوشته شده است. 
***
کتاب‌های سینمایی انتشارات
علمی و فرهنگی در سینماحقیقت
انتشارات علمی و فرهنگی با بیش از ۲۰ عنوان اثر مکتوب سینمایی در بخش جنبی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینما‌حقیقت» حضور خواهد داشت. به گزارش «وطن‌امروز»، شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به همت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، ۲۰ تا ۲۵ آذرماه سال جاری به صورت حضوری و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد شد. این رویداد هنری شامل بخش‌های رقابتی و همچنین جنبی ملی و بین‌المللی است و بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، در بخش جنبی جشنواره فهرستی از آثار مکتوب سینمایی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت. 
انتشارات علمی و فرهنگی نیز که تاکنون بیش از ۳۰ عنوان کتاب در حوزه سینما به چاپ رسانده است، در این رویداد حضور یافته و با عناوینی از جمله مدرنیسم در سینما، سینمای مستند و خاطره‌نگاری بر پرده جادو میزبان دوستداران آثار مکتوب هنری است. علاقه‌مندان به بازدید و تهیه آثار انتشارات علمی و فرهنگی می‌توانند از ۲۰ تا ۲۵ آذرماه همزمان با روزهای برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به محل برگزاری جشنواره واقع در پردیس سینمایی ملت مراجعه کنند و از بخش معرفی کتاب بهره‌مند شوند. 
***
عکسی که سوژه مستند شد
مستند «پاییز پنجاه‌سالگی» به کارگردانی محسن اسلام‌زاده که توسط محمد تقویان تهیه شده، درباره داستان یک عکس است. به گزارش ایسنا، این مستند که در جشنواره سینما حقیقت به نمایش درخواهد آمد، طبق گفته‌ کارگردانش درباره شهید محمد جمالی و نخستین و آخرین عکس او با حاج قاسم سلیمانی است. 
سردار شهید محمد جمالی از همرزمان دوران دفاع‌مقدس سردار سلیمانی بود که سال ۹۲ در 50 سالگی در حومه دمشق به شهادت رسید. حاج‌قاسم علاقه خاصی به شهید جمالی داشت. نمایش فیلم‌های جشنواره سینما حقیقت تا ۲۴ آذرماه در پردیس ملت ادامه دارد.

Page Generated in 0/0048 sec