printlogo


کد خبر: 257560تاریخ: 1401/9/21 00:00
دور دنیا

مدودف: روسیه تولید قدرتمندترین تسلیحاتش را افزایش می‌دهد
رئیس‌جمهوری سابق و معاون فعلی دبیر شورای امنیت روسیه دیروز اظهار کرد: مسکو تولید نسل جدید تسلیحات برای محافظت از خود در برابر دشمنان در اروپا، آمریکا و استرالیا را افزایش می‌دهد. دیمیتری مدودف، معاون دبیر شورای امنیت روسیه در مطلبی که در پیام‌رسان تلگرام منتشر کرد، نوشت: «ما تولید قدرتمندترین ابزارهای تخریبگرمان از جمله ادواتی را که مبتنی بر اصول جدید است، افزایش می‌دهیم». مدودف خاطرنشان کرد: «دشمن ما نه تنها به استان کی‌یف متعلق به سرزمین بومی «مالوروسیا» ما نفوذ کرده، بلکه همچنین در اروپا، آمریکای شمالی، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و چند جای دیگر که با ایدئولوژی نازی بیعت کرده‌اند هم حضور دارد. بنابراین ما به همین دلیل تولید قوی‌ترین ابزارهای تخریب خود از جمله سلاح‌هایی را که بر اصول جدید ساخته شده‌ است، افزایش می‌دهیم».
***
ورود ۶ هواپیمای نظامی چین به حریم هوایی تایوان
وزارت دفاع تایوان دیروز اعلام کرد بین ساعات 6‌صبح شنبه ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر) تا ۶ صبح یکشنبه ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر) به وقت محلی، در  مجموع ۶ هواپیمای نظامی چین از جمله ۲ پهپاد وارد حریم هوایی نزدیک تایوان شده‌اند. پایگاه خبری «تایوان نیوز» در این باره گزارش کرد: وزارت دفاع تایوان می‌گوید در بازه مذکور، ۱۳ هواپیمای چینی و ۴‌کشتی جنگی چین نیز در حال انجام عملیات در تنگه تایوان مشاهده شدند. به گفته وزارت دفاع تایوان، 6 هواپیمای چینی از خط میانی عبور کردند و اکثر آنها وارد حریم هوایی جنوب غربی تایوان شدند. طبق گفته وزارت دفاع تایوان، نیروی هوایی تایوان، کشتی‌های نیروی دریایی و سامانه موشکی تایوان، به دقت حرکات هواپیماهای چینی را تحت نظر گرفته‌اند. بر اساس این گزارش، هواپیماهایی که در ۲۴ ساعت گذشته به گفته وزارت دفاع تایوان وارد حریم هوایی این جزیره شده‌اند، شامل جنگنده‌های «شنیانگ جی ۱۱»، یک بمب‌افکن «شیان اچ-۶»، یک هواپیمای شناسایی «کی جی-۵۰۰»، یک پهپاد «بی زد کی-۰۰۵» و یک پهپاد «هیل-۷» بوده است. مقام‌های تایوانی، پکن را به تشدید تحرکات علیه این جزیره متهم می‌کنند. از سویی این خبر در حالی منتشر شده است که مسؤول سیاسی حزب حاکم لیبرال - دموکرات ژاپن خواستار افزایش بودجه نظامی کشورش برای مقابله با چین شد.
***
بزرگ‌ترین محفل فراماسون‌ها در فلسطین اشغالی
شبکه صهیونیستی با انتشار گزارشی تصویری از راه یافتن به بزرگ‌ترین محفل فراماسون‌ها در حیفا خبر داد. وبگاه شبکه تلویزیونی «i24» با انتشار تصاویری نوشت: با آنکه معمولا دوربین‌های تلویزیونی به نشست فراماسون‌ها -جایی که بسیار پر رمز و راز است - راه نمی‌یابند اما دوربین i24 با هدف کشف راز و رمزهایی که گفته می‌شود قرن‌ها فراماسون‌ها به پنهان کردن آن متهمند، وارد یکی از بزرگ‌ترین محافل این گروه شده است. در ادامه این گزارش آمده است: «در این پوشش خبری با «سلیمان سالم» که یک عرب ساکن حیفاست و رئیس اسبق بزرگ‌ترین محفل فراماسون‌ها در اسرائیل است، دیدار کردیم. سالم وابستگی خود به فراماسونری را پنهان نمی‌کند، برعکس، حتی به آن می‌بالد». بنا بر این گزارش، همچنان درباره بسیاری از آداب و رسوم و نمادهای فراماسونری بحث‌های زیادی وجود دارد و هنوز این گروه حاضر نیست مسائل داخلی خود را آشکار کند. خبرنگار در ادامه گزارش می‌دهد: «ما اتاق کوچکی را دیدیم که مسؤولان این محفل دوست نداشتند از آن تصویربرداری کنیم. اتاقی با نور کم که شامل یک صندلی و آینه بود و روی آن پرده‌ای با نمادهایی که تفسیر آنها دشوار، عجیب و پر از ابهام بود، قرار داشت. مسؤولان محفل گفتند این اتاقی است که عضو تازه‌وارد در آن حاضر می‌شود». در ادامه این گزارش آمده است لنز دوربین i24 برخی نمادهای مهم از جمله پرچم اسرائیل، تصویر هیکل سلیمان و لوح‌های ده‌ فرمان را ثبت کرده است، هرچند فراماسون‌ها همیشه تأکید می‌کنند هیچ ارتباطی با دین و صهیونیسم ندارند.
***
اکثر دموکرات‌ها بایدن را برای ۲۰۲۴ نمی‌خواهند
بر اساس یک نظرسنجی جدید، اکثر رای‌دهندگان حزب دموکرات نمی‌خواهند جو بایدن برای بار دوم در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شرکت کند. نتایج نظرسنجی سی‌ان‌بی‌سی تحت عنوان «اقتصاد کل آمریکا» نشان داد ۵۷ درصد رای‌دهندگان حزب دموکرات آمریکا نمی‌خواهند جو بایدن، رئیس‌جمهوری این کشور بار دیگر در انتخابات شرکت کند. همچنین ۶۶ درصد مستقل‌ها و ۸۶ درصد شرکت‌کنندگان حزب جمهوری‌خواه نظر مشترکی داشتند. نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد افراد زیادی از شرکت‌کننده‌ها با حضور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که ماه گذشته میلادی نامزدی خود را جهت شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرد، موافق نیستند. بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۶۱ درصد شرکت‌کنندگان از جمله ۳۷‌درصد جمهوری‌خواهان، ۶۱ درصد مستقل‌ها و ۸۸ درصد دموکرات‌ها نمی‌خواهند ترامپ برای بار دیگر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شود.

Page Generated in 0/0073 sec