printlogo


کد خبر: 257573تاریخ: 1401/9/21 00:00
اخبار

رها‌سازی کامل گندک دماوند از دست زمین‌خواران
از ساعت ۵ صبح دیروز یکشنبه، هفتمین مرحله عملیات رفع تصرف ۳۰ هکتار از اراضی ۱۱۰۰ هکتاری گندک دماوند آغاز و با پایان این مرحله، پاکسازی کامل این منطقه انجام شد. اراضی گندک دماوند طی ماه‌های اخیر مورد تصرف برخی سودجویان قرار گرفته بود؛ از ۱۱۰۰ هکتار پلاک اصلی ۵۳ گندک، ۳۰ هکتار زمین دست متصرفان بود که بتدریج از فروردین سال جاری تاکنون رفع تصرف شد. اقدامات حفاظتی و قانونی برای رفع تصرف اراضی گندک از ابتدای سال جاری آغاز شد و هر ماه آزادسازی بخشی از زمین‌ها انجام شد. خردادماه اعلام شد که ۲۴ هکتار از اراضی مذکور در منطقه‌ زیبادشت دماوند شامل ۸۴ قطعه با هماهنگی دادستانی، دستور قضایی و همکاری شهرداری دماوند آزادسازی و 4 زمین‌خوار بزرگ آن دستگیر شدند. بخشی از زمین‌ها هنوز در تصرف زمین‌خواران بود که بنا بر اعلام مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از ساعت ۵ صبح یکشنبه عملیات رفع تصرف آن آغاز و در نهایت آزاد شد. خلیل محبت‌خواه، مدیرکل راه‌ و ‌شهرسازی استان تهران رفع تصرف اخیر گندک را ۲۴ قطعه و در مجموع ۲۱ هزار مترمربع به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان اعلام و از تلاش مدیرکل راه‌وشهرسازی شرق استان تهران، دادستانی دماوند و همراهی نیروی انتظامی در این زمینه تشکر کرد. 
***
مقاوم‌سازی ۱۴ پل در تهران طی سال جاری
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از مقاوم‌سازی ۱۴ پل در سال جاری خبر داد و گفت: از ۷۵۳ پل موجود در تهران، ۴۵ درصد بتنی و ۵۵ درصد فلزی است. محمد آقامیری در جلسه شورای شهر تهران به ارائه گزارشی درباره مقاوم‌سازی پل‌های شهر تهران پرداخت و با بیان اینکه تهران ۷۵۳ پل دارد که عمر برخی از آنها به بیش از ۶۰ سال می‌رسد، گفت: قبل از انقلاب فقط ۳۹ تقاطع و ۴۷ پل داشتیم اما حالا این عدد به ۵۵۱ پل و ۳۳۳ تقاطع می‌رسد. وی با بیان اینکه از ۷۵۳ پل موجود در تهران ۴۵ درصد بتنی و ۵۵ درصد فلزی است، گفت: تعداد ۱۹ پل در سال‌های ۹۳ تا ۹۶ مقاوم‌سازی شده و از سال ۹۶ تا سال قبل نیز تنها 4 پل مقاوم‌سازی شده بود اما در سال جاری مقاوم‌سازی ۱۴ پل فعال شده و ۸۰ تعمیر تخصصی نیز انجام شده است، همچنین مطالعات 6 طرح نیز به اتمام رسیده است. عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در این میان مناطق موظف شدند ۴۴۱ پل را مقاوم‌سازی کنند، گفت: ۷۴ پل یعنی بیشترین پل‌ها در منطقه ۴ و کمترین تعداد پل در منطقه ۹ است. 
***
قتل ۴ عضو یک خانواده 
به دست داماد سابق در شهر قدس
فرمانده انتظامی غرب استان تهران از دستگیری فردی که اقدام به قتل 4 نفر از اعضای خانواده همسر سابقش کرده بود، خبر داد. سردار کیوان ظهیری در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش تماسی با مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ برقرار شد که حاکی از وقوع قتل در شهرستان قدس بود. در پی این تماس بلافاصله ماموران انتظامی و تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی شهر قدس برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. وی با اشاره به حضور ماموران در محل حادثه افزود: حضور ماموران در محل و انجام بررسی‌های اولیه نشان داد داماد خانواده به دلیل اختلاف خانوادگی با سلاح گرم اقدام به قتل ۴ نفر از اعضای خانواده همسرش کرده و از محل قتل متواری شده است. فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه رسیدگی به موضوع در دستور کار فوری ماموران قرار گرفت، گفت:‌ ماموران پلیس آگاهی شهرستان قدس با انجام کار اطلاعاتی و استفاده از روش‌های پلیسی، متهم به قتل را مورد شناسایی قرار داده و پس از هماهنگی با مقام قضایی و در جریان عملیات پلیسی این فرد را در عرض کمتر از 2 ساعت در مخفیگاهش واقع در فاز یک شهر اندیشه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس غرب استان تهران، سردار ظهیری با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده، گفت: متهم تحت بازجویی قرار گرفت و در جریان آن در حالی که در مواجهه با شواهد و ادله چاره‌ای جز اعتراف نداشت به قتل 4 نفر از اعضای خانواده همسر سابق خود اعتراف و انگیزه خود را اختلافات خانوادگی و مصرف مواد مخدر عنوان کرد.
***
تمدید مهلت شرکت در رویداد «حرکت بابرکت» تا ۱۰ دی
مهلت شرکت در رویداد ملی «حرکت با برکت» تا ۱۰ دی‌ماه تمدید شد. به گزارش روابط عمومی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، با توجه به استقبال و درخواست علاقه‌مندان و ایده‌پردازان، مهلت شرکت در رویداد ملی «حرکت با برکت» تا ۱۰ دی‌ماه جاری تمدید شد. کارشناسان، نخبگان، اعضای هیأت علمی، چهره‌های دانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه، فناورانه، کارآفرینانه و دانش‌بنیان خود را در حوزه اشتغال‌زایی معلولان به رویداد «حرکت با برکت» ارائه دهند. رویداد ملی «حرکت با برکت» به عنوان نخستین رویداد کارآفرینی ویژه افراد دارای معلولیت، قرار است به شناسایی و حمایت از طرح‌ها و ایده‌های برتر در حوزه‌ اشتغال‌زایی برای معلولان بپردازد. بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام رویداد ملی «حرکت با برکت» را با هدف فرهنگ‌سازی و ایجاد ظرفیت برای توانمندی معلولان با مشارکت سازمان بهزیستی کشور و موسسه رعد الغدیر برگزار می‌کند. تا‌کنون تعداد قابل توجهی طرح و ایده به رویداد «حرکت با برکت» رسیده و پیش‌بینی می‌شود با تمدید شرکت مهلت، طرح‌های بیشتری به دبیرخانه ارسال شود. فعالان و ایده‌پردازان این حوزه می‌توانند ایده‌ها و طرح‌های خود در حوزه‌ اشتغال معلولان، اشتغال معلولان در زمینه بنگاه‌محور، خوداشتغالی معلولان و حوزه تولید خدمات و محصولات مورد نیاز معلولان را به آدرس event.barkat.ir ارسال یا با دبیرخانه رویداد به شماره تلفن ۶۳۴۶۸۸۸۸- ۰۲۱ تماس حاصل کنند.

Page Generated in 0/0068 sec