printlogo


کد خبر: 257649تاریخ: 1401/9/23 00:00
رئیس سازمان سینمایی:
در وزارت ارشاد قانون ممنوع‌الفعالیت نداریم

رئیس سازمان سینمایی بیان کرد صدور حکم ممنوع‌ بودن فعالیت برای هیچ هنرمندی در اختیار این سازمان نیست و در نهایت باید به احکامی که قوه ‌قضائیه صادر کرده است، عمل کند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، محمد خزاعی در حاشیه برگزاری شانزدهمین جشنواره فیلم «سینماحقیقت» درباره آخرین وضعیت پیگیری سینماگران بازداشتی در حوادث اخیر گفت: در جلسه مشترکی که با حضور نماینده سازمان سینمایی، نماینده دادستان و نماینده خانه سینما تشکیل شد، در پی آن بودیم مشکلاتی که برای تعدادی از سینماگران در حوادث اخیر به ‌وجود آمده است، مرتفع شود. با پیگیری این کمیته مشترک، بخشی از این مشکلات به ‌صورت موقت و با آزادی افراد مرتفع شده اما بخشی از تصمیمات مربوط به حوزه قضایی است که مشخصا به حیطه اختیارات قوه ‌قضائیه مربوط می‌شود و از حوزه اختیارات ما خارج است. 
رئیس سازمان سینمایی درباره تاثیر مواضع برخی هنرمندان در حوادث اخیر بر وضعیت حضورشان در پروژه‌های سینمایی و سرنوشت آثاری که در آنها ایفای نقش داشته‌اند هم گفت: واقعیت این است که این موضوع به قوه ‌قضائیه مربوط می‌شود. ما در سازمان سینمایی و حتی بالاتر از آن در وزارت ارشاد قانونی مبنی بر ممنوع‌ بودن فعالیت کسی را نداریم و از این منظر صدور حکم ممنوع بودن فعالیت هم، دست ما نیست و در نهایت باید به حکمی که قوه ‌قضائیه صادر کرده است، عمل کنیم. 
وی تاکید کرد: تصمیم‌گیری درباره وضعیت فعالیت این هنرمندان در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست و باید منتظر بمانیم. برخی دوستان ممکن است مشکل خاصی نداشته باشند و خیلی زود مشکل‌شان مرتفع شود اما برخی شاید مشکلات عمیق‌تری داشته باشند. من در جریان پرونده این گروه نیستم و قطعا قوه ‌قضائیه درباره آنها تصمیم‌گیری خواهد کرد.

Page Generated in 0/0059 sec