printlogo


کد خبر: 257652تاریخ: 1401/9/23 00:00
دور دنیا

بیش از یک‌چهارم صهیونیست‌ها زیر خط فقرند
یک سازمان غیردولتی اسرائیلی فاش کرد که بیش از یک‌چهارم صهیونیست‌ها زیر خط فقر قرار دارند و از تنگنای اقتصادی رنج می‌برند. طبق این گزارش، در سال ۲۰۲۲، ۸۳۰ هزار خانوار اسرائیلی (27.7 درصد) در شرایط نابسامان اقتصادی قرار گرفته‌اند که این میزان در مقایسه با آمار ۶۹۹ هزار خانواری (24.1 درصد) قبل از کرونا 14.9 درصد افزایش داشته است. در این گزارش آمده است: مشکلات اقتصادی صهیونیست‌ها در طول همه‌گیری کرونا به اوج خود رسید به طوری که در سال ۲۰۲۰، 38.6 درصد خانوارها با مشکلات اقتصادی مواجه بودند و این میزان در سال ۲۰۲۱ به 31.6 درصد کاهش یافت. علاوه بر این، یک‌پنجم خانواده‌ها در اسرائیل در معرض خطر فقر قرار دارند. در این گزارش مشکلات اقتصادی با استفاده از متغیرهای درآمد کمتر از نصف متوسط درآمد سرانه، زیر خط فقر، فراهم نبودن شرایط اولیه زندگی، چشم‌پوشی از 3 مورد ضروری (دارو، مواد غذایی و پرداخت قبوض)، پرداخت بدهی و متغیرهای دیگر اندازه‌گیری شده است. این گزارش حاکی از آن است که ۶۸۰ هزار و ۴۷۵ خانوار در اراضی اشغالی در وضعیت ناامنی غذایی به سر می‌برند که از این تعداد ۳۱۲ هزار و ۸۲۵ خانواده با ناامنی غذایی شدید دست و پنجه نرم می‌کنند.
***
کرملین: عقب‌نشینی از اوکراین محال است
سخنگوی کرملین در پاسخ به سخنان ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که خواسته بود روسیه تا قبل از کریسمس نیروهایش را از اوکراین خارج کند، گفت: این موضوع قابل بحث نیست. دیمیتری پسکوف افزود: بدون در نظر گرفتن واقعیت‌های جدید در اوکراین، هیچ پیشرفتی در زمینه انعقاد صلح حاصل نمی‌شود. طرف اوکراینی باید واقعیت‌هایی را که در تمام این مدت شکل گرفته در نظر بگیرد. این واقعیت‌ها به دلیل سیاست رهبری اوکراین و رژیم امروز اوکراین طی ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته شکل گرفته است. وی افزود: این واقعیت‌ها می‌گوید موضوعات جدیدی در روسیه ظاهر شده‌اند. آنها در نتیجه همه‌پرسی‌ای که در آنجا برگزار شد ظاهر شدند. بدون در نظر گرفتن این واقعیت‌های جدید، هر نوع پیشرفتی غیرممکن است.
***
کشته شدن 7 معترض در تظاهرات علیه کودتای آمریکایی در پرو
طبق جدیدترین آمار و ارقام، در تظاهرات علیه برکناری «پدرو کاستیلو» رئیس‌جمهور چپ‌گرا و ضدآمریکایی پرو، دست‌کم 7 نفر جان خود را از دست دادند. خبرگزاری روسی «ریانووستی» در این باره اعلام کرد مرگ هفتمین معترض اهل پرو در نتیجه زخم‌های ناشی از اصابت گلوله به تأیید پزشکان این کشور رسیده است. طبق این گزارش، در حالی ‌که هزاران نفر از مردم این کشور در شهرهای مختلف تظاهرات برپا می‌کنند، پلیس پرو از زخمی شدن ۱۱۹ نفر از مأموران پلیس و ربوده شدن 6 پلیس دیگر خبر داد. اعتراضات در پرو پس از استیضاح و بازداشت پدرو کاستیلو آغاز شد و معترضان خواستار برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پایان کار کنگره کشور خود شدند. اداره بهداشت آپوریماک پیش‌تر در یک پست اینترنتی اعلام کرد: «۳ مرگ دیگر امروز در منطقه آپوریماک اتفاق افتاد و در مجموع ۵ نفر جان خود را از دست دادند». به گفته پزشکان و بازرسان، 7 نفر ظرف چند روز در پرو کشته شدند که مرگ همگی آنها بر اثر جراحات ناشی از اصابت گلوله بوده است.
***
کره‌شمالی آماده آزمایش  بمب هسته‌ای
نخست‌وزیر کره‌جنوبی گفت کره‌شمالی آماده انجام آزمایش یک بمب هسته‌ای است اما سئول و متحدانش همیشه آماده چنین «تحریکی» از سوی پیونگ‌یانگ بوده‌اند. هان دوک-سو، نخست‌وزیر کره‌جنوبی در مصاحبه‌ای با اسکای نیوز عنوان داشت: به نظر ما کره‌شمالی آماده است اما دقیقا نمی‌دانیم که چه موقع این آزمایش هسته‌ای انجام خواهد شد. طی سال جاری میلادی، کره شمالی آزمایش‌های موشکی متعددی انجام داده است و سئول و متحدانش از جمله آمریکا ادعا می‌کنند که بزودی پیونگ‌یانگ آزمایش هسته‌ای خود را انجام خواهد داد.

Page Generated in 0/0084 sec