printlogo


کد خبر: 257655تاریخ: 1401/9/23 00:00
اخبار

شکست مردان گلبالیست ایران در مسابقات جهانی پرتغال
در ادامه مرحله مقدماتی رقابت‌های جهانی گلبال مردان که در پرتغال در حال برگزاری است، تیم ایران در ششمین دیدار خود مغلوب آمریکا شد. به گزارش ایسنا، در ادامه مرحله مقدماتی رقابت‌های جهانی گلبال مردان در پرتغال، تیم ایران دیروز در ششمین دیدار خود برابر آمریکا به میدان رفت و با نتیجه ۹ بر ۱۱ شکست خورد. تیم ایران پیش از این تیم‌های کلمبیا، مصر و آرژانتین را شکست داده بود و در چهارمین و پنجمین دیدار خود در مرحله مقدماتی مغلوب چین و لیتوانی شد. مردان گلبالیست ایران در آخرین دیدار مرحله مقدماتی رقابت‌های جهانی ساعت ۱۹:۳۰ امروز به مصاف اوکراین خواهند رفت. در پایان این رقابت‌ها سهمیه پاراالمپیک پاریس بین تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان توزیع می‌شود. رقابت‌های جهانی گلبال مردان که از ۱۴ آذر آغاز شده، ۲۶ آذر به پایان می‌رسد. 
***
الرکراکی: می‌خواهم در فینال باشم
سرمربی تیم ‌ملی فوتبال مراکش، فرانسه را بهترین تیم جهان دانست. به گزارش ساکرنت، ولید الرکراکی در کنفرانس مطبوعاتی خود پیش از دیدار نیمه‌نهایی جام‌جهانی مقابل فرانسه ابراز امیدواری کرد تیمش دست‌کم گرفته شود. او با بیان اینکه می‌خواهم در فینال باشم، در پاسخ به سوالی گفت: بله! من در فرانسه متولد شده‌ام. من دوملیتی هستم و این مایه افتخار و لذت است. مهم نیست با چه تیمی بازی می‌کنیم، ما می‌خواهیم به فینال برسیم. وقتی برای مراکش بازی می‌کنیم مهم نیست که با چه تیمی بازی می‌کنیم. ما مراکش هستیم. الرکراکی ادامه داد: این یک مسابقه فوتبال است، یک جشنواره فوتبال. اگر مراکش یا فرانسه برنده شود، مطمئنم بسیاری از آن دوملیتی‌ها در هر صورت خوشحال خواهند شد. ما به این راضی نیستیم که نخستین کشور آفریقایی باشیم که به نیمه‌نهایی راه یافته است، بلکه می‌خواهیم جلوتر برویم. با بهترین تیم جهان روبه‌رو هستیم اما روی چیزی که می‌خواهیم به دست بیاوریم تمرکز کرده‌ایم. وقتی اشتیاق، میل و تمرکز داشته باشید و هواداران را در کنار خود داشته باشید، می‌توانید به هر چیزی برسید. ما معتقدیم می‌توانیم این بازی را ببریم. 
***
طارمی در مرکز توانبخشی پرتغال چه گفت؟
مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو به همراه سرمربی و هم‌تیمی خود از یک مرکز توانبخشی در پرتغال بازدید کرد. به گزارش مهر، سرجیو کونسیسائو، مهدی طارمی و فابیو کاردوسو به یک مرکز توانبخشی در پرتغال رفتند. در این بازدید، طارمی و دیگر اعضای تیم پورتو ساعاتی را با کودکان این مرکز گذراندند و به آنها هدایایی دادند. طارمی در این باره به سایت باشگاه پورتو گفت: این بهترین کاری است که می‌کنیم. در طول مسابقات، از حمایت هواداران برخورداریم اما اکثر هواداران خارج از استادیوم هستند. آنها از طریق تلویزیون با ما ارتباط می‌گیرند و از این بابت از آنها سپاسگزاریم. مهاجم ایرانی پورتو افزود: ما به این هواداران و انگیزه‌ای که می‌دهند نیاز داریم. ما باید آنها را بیشتر داشته باشیم، آنها برای تیم و حفظ روحیه همه ضروری هستند. به دنبال این هستیم تا به مردم کمک کنیم شادتر باشند و بهترین‌ها را برای آنها انجام دهیم. طارمی در پایان گفت: برای‌شان آرزوی بهترین‌ها را دارم، امیدوارم هر چه زودتر بهبود پیدا کنند و برای‌شان دعا می‌کنم. اگر بتوانم کاری برای کمک انجام دهم، این کار را خواهم کرد. آنها هم مثل ما هستند، ما باید بیشتر از دیگران به آنها اهمیت بدهیم. ما اینجا را دوست داریم و امیدوارم آینده چیزهای خوبی برای آنها رقم بزند. 
***
جایگاه خاص ورزشگاه‌های جام‌جهانی برای امیر قطر
امکانات ویژه ورزشگاه‌های قطر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ به این زودی از یادها نخواهد رفت. هزینه هنگفت و قابل توجه دولت قطر برای برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۲ حتی در روزهای پایانی این رقابت‌‎ها همچنان مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها و فوتبال‌دوستان قرار دارد. این گرانقیمت‎‌ترین جام‌جهانی برگزار شده در تاریخ این مسابقات است و همین باعث شده بسیاری جدا از دیدارهای جذاب برگزار شده در طول این رقابت‌ها به حواشی آن بپردازند. 
یکی از نکات جالب در این مسابقات بخش خاصی است که برای میهمانان بسیار خاص در ورزشگاه‌های متفاوت در نظر گرفته شده است. در حالی که هواداران عادی باید از تونل‌ها و موانع امنیتی بسیاری عبور کنند تا بتوانند روی سکوها و صندلی‌‎های خریداری شده بنشینند، افرادی که بلیت مربوط به بخش ویژه و بسیار ویژه را در اختیار دارند به هیچ‌وجه با چنین موانعی برخورد ندارند. 
با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شد این کشور در طول جام‌جهانی نزدیک به یک میلیون بازدیدکننده داشته باشد، بخش‌های مختلف برای کسب درآمد بیشتر از فروش بلیت‌ها در جام‌جهانی در نظر گرفته شد که هر کدام ویژگی خودشان را داشتند. 
بهترین بخش هر ورزشگاه نیز در هر بازی به امیر قطر تعلق داشت. مسیر ورود به این بخش با تمام بخش‌های دیگر فاصله داشت و از سیستم خاص خودش پیروی می‌کرد. در واقع تنها هواداران بسیار خاص مانند امیر این کشور که با هلیکوپتر به همراه اطرافیانش به ورزشگاه می‌آمد و سپس به واسطه یک مرسدس بنز تا این بخش همراهی می‌شد قادر به حضور در این قسمت بودند. آنها هرگز نیازی به ارتباط با سایر افراد و ماموران یا حتی عبور از بخش‌های عمومی و دیدار با سایر حاضران و میهمانان نداشتند. 
به نظر می‌رسد قطر با برگزاری جام‌جهانی در این کشور سطح جدیدی از لوکس بودن را در این مسابقات به نمایش گذاشت که بعید است به این زودی‌ها هیچ میزبان دیگری قادر به تکرار آن باشد. 

Page Generated in 0/0051 sec