printlogo


کد خبر: 257663تاریخ: 1401/9/23 00:00
اخبار

پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی به ۶۰ سال در برنامه هفتم توسعه
سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری از پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی به ۶۰ سال در لایحه برنامه هفتم توسعه خبر داد. 
سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری دیروز در نشست خبری که به مناسبت یکصدمین سال تاسیس صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد، اظهار کرد: شاهد ارائه یک قرن خدمت توسط صندوق بازنشستگی کشوری به فرهیختگان بوده‌ایم و طی این سال‌ها و از بدو تاسیس این صندوق تغییرات ساختاری در بدنه این مجموعه انجام شده است. 
نعمت‌الله ترکی با تاکید بر اینکه هدف اصلی رضایتمندی حداکثری بازنشستگان است، گفت: این مجموعه جمعیتی حدود یک میلیون و 600 هزار نفر را در قالب بازنشستگان تحت پوشش خود دارد. سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: در دوره جدید صندوق بازنشستگی بنا داریم خدمات ارائه شده به بازنشستگان در حوزه‌های مختلف را افزایش دهیم و در واقع به دنبال شفاف‌سازی، ارتقای خدمات و... هستیم. وی با اشاره به اینکه باید سن بازشستگی را افزایش دهیم، گفت: هم‌اکنون میانگین سن بازنشستگی حدود 50 سال است که پیشنهادی در لایحه برنامه هفتم توسعه داده شده است تا سن بازنشستگی به 60 سال افزایش پیدا کند. 
***
جاماندن بیش از ۲ میلیون مددجوی بهزیستی از سهام عدالت
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور درباره وجود بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزارمددجوی تحت پوشش بهزیستی جامانده از دریافت سهام عدالت توضیحاتی ارائه کرد. 
علیرضا انجلاسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به موضوع اجرای بند الف تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و جمعیت افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و 3 دهک اول ایثارگران اظهار کرد: در این زمینه سازمان بهزیستی کشور براساس تقاطع‌سنجی با سامانه سازمان خصوصی‌سازی نسبت به شناسایی افراد تحت پوشش فاقد سهام عدالت اقدام خواهد کرد و پس از آن سازمان خصوصی‌سازی نسبت به تخصیص سهام اقدام می‌کند. وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون بهزیستی لیستی از جاماندگان تحت پوشش سهام عدالت به دولت ارسال کرده بود؟ توضیح داد: پیش از این یک بار توسط حوزه فناوری سازمان بهزیستی کشور تقاطع‌سنجی با سامانه‌های مربوط انجام شده اما با این آیین‌نامه نیاز به ارسال مجدد لیست کل مددجویان جهت شناسایی جاماندگان سهام عدالت تحت پوشش است. بنا بر اظهارات انجلاسی، هم‌اکنون بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی فاقد سهام عدالت هستند. وی افزود: سهام قابل واگذاری مربوط به 3 بانک (صادرات، ملت و تجارت) و ۲ شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس است. 
***
سن مصرف دخانیات به 11 ساله‌ها رسید
مصرف دخانیات در بین نوجوانان و جوانان از سال 1395 تا سال 1400 شیوع چشمگیری داشته و سن مصرف آن به 11 سال رسیده است. به گزارش فارس، مصرف دخانیات در بین نوجوانان و جوانان از سال 1395 تا سال 1400 شیوع چشمگیری داشته و سن مصرف آن به 11 سال رسیده است. در خلاصه سیاست «پیشگیری از افزایش مصرف دخانیات در کشور» که به همت گروه سلامت و همکاری‌های بین‌الملل فرهنگستان علوم پزشکی تدوین شده است، بر کاهش سن مصرف دخانیات به 11 سال تاکید شد. بر اساس این خلاصه سیاستی، صنعت دخانیات، زنان و دختران (و البته جوانان) را هدف گرفته است که این مساله بر سلامت و رفاه و بنیان خانواده تاثیرگذار است. کاهش سن شروع مصرف سیگار به 11 سال و مصرف دخانیات در نوجوانان، جوانان و بانوان طی سال‌های 1395 تا 1400، در گروه سنی 18 تا 35 سال افزایش شدید داشته که این افزایش بویژه در زنان بیشتر بوده است. 
***
تصویب اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران
اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در یکصد و چهاردهمین جلسه شورا به تصویب رسید. به گزارش فارس، همزمان با یکصدوچهاردهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت. 
محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید ملاحظاتی در اساسنامه داشته باشیم که مبنای همیشگی برای کار در این سازمان باشد، گفت: با توجه به این موضوع باید با دقت بیشتری اساسنامه تصویب شود و به صورت مقطعی و موضعی تصمیم‌گیری نکنیم. 
احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا نیز در جریان بررسی ماده ۱۳ درباره وظایف و اختیارات هیات‌مدیره با تأکید بر اینکه شهرداری ظرفیت بالایی در حوزه نیروی انسانی دارد و باید از این ظرفیت استفاده شود و نباید در اساسنامه خلاف قانون عمل کنیم، اظهار کرد: در صورت عدم وجود نیرو در آن پست سازمانی، شهرداری می‌تواند از کارمندان سایر سازمان‌های دولتی استفاده کند. ما نمی‌توانیم خلاف قانون عمل کنیم و برای قانون قید لحاظ و اضافه کنیم. 
در ادامه پیشنهاد علی‌اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا مبنی بر 3 سال سابقه فعالیت اجرایی در شهرداری برای انتخاب مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران مورد موافقت قرار گرفت. گفتنی است کلیات اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با حداکثر آرای موافق اعضا به تصویب رسید. 

Page Generated in 0/0064 sec