printlogo


کد خبر: 257667تاریخ: 1401/9/23 00:00
۲۱ مدرسه در سیستان‌وبلوچستان تا دهه فجر توسط نیروی زمینی سپاه پاسداران به بهره‌برداری می‌رسد
جهاد مدرسه‌سازی در مناطق محروم

رسیدگی به مناطق محروم از سوی نهادهای انقلابی همچنان با جدیت ادامه دارد؛ از ساخت مدرسه، اماکن ورزشی، مساجد و زیرساخت‌های عمرانی گرفته تا رفع محرومیت و ایجاد اشتغال تنها شاید بخشی از فعالیت‌هایی است که پس از انقلاب تاکنون مورد توجه گرفته است. اخیرا نیز در نشست مشترک سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با معاون محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور بررسی وضعیت فضاهای آموزشی سیستان‌وبلوچستان، مقرر شد ۲۱ مدرسه در حال ساخت مناطق محروم این استان تا دهه فجر تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد. بنا به این گزارش، جلسه مشترک حمیدرضا خان‌محمدی با سردار محمد‌رضا حسن‌زاده به منظور بررسی و بهبود وضعیت فضاهای آموزشی استان سیستان‌وبلوچستان برگزار شد. سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این جلسه با اشاره به نقش محوری مدرسه به عنوان کالبد نظام تعلیم و تربیت گفت: در این کالبد است که فرزندان و کودکان که آینده‌سازان و مجریان و مدیران فردای کشور هستند پرورش می‌یابند، از این رو مدرسه‌سازی فرصت مغتنمی است تا مردم بویژه در مناطق لازم‌التوجه طعم شیرین خدمات نظام را حس کنند. 
وی اقبال و همراهی خیران، گروه‌ها، نهادها و سازمان‌های مختلف مردمی و جهادی و انقلابی را در امر مبارک مدرسه‌سازی شوق‌آفرین و غرورانگیز توصیف کرد و گفت: اینها نشان از فهم و درک عمیق هموطنان دارد که بسیار قابل تحسین است. خان‌‌محمدی ضمن تقدیر از حضور موثر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی به مناطق محروم گفت: در حوزه مدرسه‌سازی نیز شاهد همکاری بسیار خوب این نهاد انقلابی هستیم و این آمادگی را داریم که در حوزه همکاری‌های دوجانبه بیشتر از ظرفیت‌های سپاه بهره ببریم. 
سردار حسن‌زاده، معاون محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه پاسداران نیز ضمن برشمردن خدمات سپاه در حوزه مدرسه‌سازی بویژه در مناطق محروم، از روند رو به رشد مشارکت در طرح‌های مدرسه‌سازی استان سیستان‌وبلوچستان گزارش داد و افزود: در همین راستا تعداد ۲۱ مدرسه همزمان با ایام‌الله دهه فجر در این استان به بهره‌برداری خواهد رسید. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در این جلسه بر تکمیل پروژه‌ها قبل از افتتاح تاکید و درباره برنامه‌ریزی مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه در طرح شهید «رضا پناهی» به منظور ساماندهی مدارس سنگی توافق شد.

Page Generated in 0/0083 sec