printlogo


کد خبر: 257674تاریخ: 1401/9/23 00:00
اخبار

عوامل شهادت مولوی عبدالواحد ریگی در چنگ سربازان گمنام امام زمان(عج)
سربازان گمنام امام زمان(عج) عوامل شهادت مولوی عبدالواحد ریگی، ‌امام جماعت اهل‌سنت مسجد امام حسین(ع) شهر خاش را بازداشت کردند.
در همین رابطه وزارت اطلاعات روز سه‌شنبه در اطلاعیه‌ای خطاب به ملت شریف ایران اعلام کرد: به دنبال تلاش‌های شبانه‌روزی و سلسله اقدامات و رصدهای اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان سیستان‌وبلوچستان، ۳ نفر از عوامل اصلی ترور شهید مولوی عبدالواحد ریگی شناسایی و با همکاری عملیاتی فرماندهی انتظامی آن استان، دستگیر شدند. این عناصر تروریست قصد داشتند پس از ترور آن شهید، از کشور متواری شوند که در تور اطلاعاتی جان‌برکفان گمنام قرار گرفتند. شهید مولوی عبدالواحد ریگی، امام جماعت مسجد امام حسین(ع) شهر خاش بود که از سمت گروهک‌ها به ‌دلیل دفاع از نظام و انقلاب و وحدت میان مسلمانان تهدید شده بود و هفته گذشته بعد از ربوده شدن پیکر ایشان در کنار جاده خاش پیدا شد.
***
وحیدی: 
وزارت کشور موافق تجمعات قانونی است
در حاشیه جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی احمد وحیدی که به منظور ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های مسؤول در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران با اشاره به تهیه پیش‌نویس ساماندهی تجمعات قانونی اظهار کرد: تجمعات فراوانی با درخواست‌های مختلف صنفی در شهرهای کشور داشته‌ایم.
وی با بیان اینکه وزارت کشور موافق تجمعات قانونی است، یادآور شد: دستورالعمل تجمعات قانونی تهیه شده و در صورت رعایت اطمینان از امنیت تجمع‌کنندگان مشکلی با این مساله نداریم. وحیدی درباره لایحه انتخابات هم اظهار کرد: لایحه جامع انتخابات به هیات دولت ارسال شده است و به صورت طبیعی بعد از بررسی در کمیسیون تابعه برای تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود. 
وزیر کشور ادامه داد: بر اساس قانون هر ۱۰ سال، ۲۰ کرسی به مجلس شورای اسلامی اضافه می‌شود؛ برخی بر این نظرند با توجه به گذشت 2 دهه باید ۴۰ نماینده اضافه شود که نیازمند استفساریه شورای نگهبان هستیم. وحیدی خاطرنشان کرد: منابع مالی افزایش تعداد نمایندگان در صورت تصویب قانون تامین می‌شود.
***
وزیر دفاع: 
کی‌یف مدرکی دال بر استفاده روسیه از پهپاد‌های ایرانی ارائه نکرد
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره نشست کارشناسان ایران و اوکراین، گفت: طرف اوکراینی هیچ مدرکی دال بر استفاده روسیه از پهپاد‌های ایرانی در جنگ با این کشور در نشست فنی ارائه نکرد. 
سرتیپ محمدرضا آشتیانی در توضیح نشست کارشناسان جمهوری اسلامی ایران و اوکراین درباره استفاده روسیه از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین، گفت: طرف اوکراینی هیچ مدرکی دال بر استفاده روسیه از پهپاد‌های ایرانی در جنگ با این کشور در نشست فنی ارائه نکرد و آن را به جلسات بعد موکول کرد، البته این موضوع، مهم و قابل پیگیری نیست، زیرا خیلی از صحبت‌ها بر اساس اظهارات بی‌پایه و اساس و شایعات مطرح شده است. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: همکاری نظامی جمهوری اسلامی ایران و روسیه از قدیم وجود داشته و در این زمینه و برای استفاده از پهپاد‌های ایران در جنگ اوکراین همکاری شکل نگرفته است.
***
امیر ایرانی: 
هرگونه ماجراجویی آمریکا علیه ایران بشدت برای‌شان پرهزینه خواهد بود
امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در گفت‌وگو با برنامه اینسایت شبکه پرس تی‌وی اظهار داشت: اکنون وضعیت قدرت دریایی ایران به نحوی است که شیطان بزرگ (آمریکا) اساساً نمی‌تواند به این مساله فکر کند که بخواهد به ایران حمله کند. در واقع، ابزار‌ها و اهرم‌های قدرت ایران در این حوزه به قدری متنوع شده‌اند که هرگونه ماجراجویی آمریکا علیه ایران بشدت برای آن پرهزینه خواهد بود.
وی گفت: حتی در دوران دفاع ‌مقدس نیز ایران تا حد زیادی از خود در حوزه دریا کارآمدی نشان داد و در آن دوران، دولت آمریکا ناامید از توانایی رژیم بعث عراق جهت مقابله با ایران، خود رأساً وارد کار شد و با نیروی دریایی خود، منافع ایران را در حوزه دریا تهدید می‌کرد. 
ایرانی افزود: البته که آمریکایی‌ها در آن دوران در تهدید منافع ایران در حوزه دریا تنها نبودند و دیگر قدرت‌های وقت جهان نیز به نحو گسترده‌ای به آنها کمک می‌کردند. این در حالی است که اکنون ایران با دانش فنی خود و توانمندی‌های میدانی‌اش، طیف قابل توجهی از ادوات و تجهیزات دریایی را تولید می‌کند و میدان دریا را تا حد زیادی از قدرت‌های غربی بازپس گرفته است و امنیت دریایی را برای خود و بویژه برای فعالیت‌های اقتصادی کشورمان برقرار کرده است. 
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین اظهار داشت: ایران قویاً به دنبال ایجاد امنیت دریایی در منطقه با همکاری دیگر کشورهاست؛ موضوعی که به هیچ عنوان مطلوب آمریکا و جهان غرب نیست. اکنون ایران در نوع خود یکی از کنشگران موثر در حوزه قدرت دریایی است و در ادامه راه نیز با توسعه توانمندی‌های دریایی خود، تا جای ممکن موقعیتش در این حوزه را ارتقا خواهد بخشید. این یک مطالبه عمومی از جانب مردم ایران است که باید محقق شود.

Page Generated in 0/0049 sec