printlogo


کد خبر: 257677تاریخ: 1401/9/23 00:00
رئیس قوه ‌قضائیه در بازدید از دادگاه انقلاب اسلامی، در جریان روند رسیدگی به پرونده آشوب‌طلبان دستگیر شده قرار گرفت
‌اژه‌ای: ارفاق به اغتشاشگران ظلم به مردم است

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای روز گذشته از دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی تهران بازدید کرد و از نزدیک در جریان کم و کیف رسیدگی به پرونده‌ها در این واحد قضایی قرار گرفت. 
رئیس دستگاه قضا در جریان این بازدید به صورت ویژه وضعیت دستگیرشدگان اغتشاشات را مورد بررسی و رسیدگی قرار داد و توصیه‌ها و دستوراتی را خطاب به مسؤولان ذی‌ربط درباره تسریع در تکمیل و رسیدگی به پرونده‌های قضایی آنها بویژه عناصری که به نحوی از انحاء با گروهک‌های تروریستی، سرویس‌های بیگانه و جریانات معاند مرتبط هستند، صادر کرد. وی با تاکید بر اینکه قانونمداری، انصاف و عدل، ‌محور پیشبرد امور در مراجع قضایی است، خطاب به قضات دادسرا و دادگاه انقلاب تهران بیان داشت: همواره در احکام و رسیدگی‌ها خداوند را ناظر بر اعمال خود بدانید و در هیچ شرایطی دچار افراط و تفریط و غلیان احساسات و هیجانات نشوید. رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: در جریان رسیدگی به پرونده اغتشاشات اخیر ارفاق به عده‌ای که برای شهروندان ناامنی ایجاد کرده‌اند و نقش موثری در ناآرامی داشته‌اند، ظلم به مردم است، لذا نباید به این دسته از محکومان ارفاق شود. از سویی قطعاً نباید حتی برای مدت کوتاهی افراد بی‌گناه یا کم‌گناه را بی‌وجه نگه داشت. کسانی که به تهدید کسبه و کامیون‌داران می‌پردازند یا محیط را برای مردم ناامن می‌کنند، در زمره افرادی هستند که نباید بسادگی به پرونده آنها و قضایایی که ایجاد کرده‌اند، نگریست و رویکردی ساده‌انگارانه در قبال آنها داشت. وی اظهار داشت: فردی که تحت تعلیم و آموزش سرویس‌های بیگانه و دشمن قرار می‌گیرد و مبادرت به ایجاد ناامنی برای شهروندان ما می‌کند، با افراد دیگر که از روی غفلت یا احیاناً بی‌قید بودن، عملی را انجام می‌دهند، متفاوت است. 
وی همچنین دستوراتی را درباره تکمیل سریع پرونده آن دسته از عناصر کم‌گناه اغتشاشات که سن پایینی دارند یا احیاناً در زندگی خانوادگی خود با مشکلاتی خاص مواجهند صادر کرد و همچنین بر اعمال ارفاقات قانونی در قبال آنها در صورت واجد شرایط بودن تاکید کرد. رئیس قوه ‌قضائیه تاکید کرد: قضات دادگاه انقلاب وفق قانون باید در عین رسیدگی‌های دقیق و قاطعانه در قبال پرونده عناصر اصلی تهدیدکننده امنیت مردم و صدور احکام بازدارنده در این راستا، به اعمال ارفاقات قانونی و رأفت اسلامی درباره عناصر کم‌گناه اغتشاشات نیز توجه داشته باشند. 
***
400 نفر از اغتشاشگران در تهران به حبس محکوم شدند   
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: از ابتدای شروع آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر، شعب ویژه‌ای در دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران و شهرستان‌های استان تهران، برای رسیدگی به پرونده‌های این حوزه اختصاص یافت. علی القاصی تصریح کرد: در جریان رسیدگی‌ به پرونده‌های عناصر اغتشاشگر در استان تهران، ۱۶۰ نفر به مجازات‌های حبس بین ۵ تا ۱۰ سال، ۸۰ نفر به مجازات‌های حبس بین ۲ تا ۵ سال، ۱۶۰ نفر به مجازات‌های حبس تا ۲ سال و ۷۰ نفر به جریمه نقدی محکوم شدند.

Page Generated in 0/0078 sec