printlogo


کد خبر: 257687تاریخ: 1401/9/24 00:00
اخبار

همنوایی گروه‌های سرود 
برای حاج‌قاسم در تالار وحدت
رویداد سرود و جایزه هنری «روایت سرباز» در تالار وحدت برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، محمدهادی خاکی، دبیر رویداد سرود «روایت سرباز» با اعلام برگزاری این رویداد هنری گفت: تعدادی از گروه‌های سرود منتخب از سراسر کشور که برای سردار دل‌ها همنوایی و همخوانی کرده‌اند در آیین دومین جایزه هنری بنیاد رودکی حضور دارند. این رویداد هنری دهم دی‌ماه و در آستانه سومین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی در تالار وحدت برگزار می‌شود. دبیر این رویداد هنری به دریافت آثار تعدادی از گروه‌های سرود اشاره کرد و گفت: سایر گروه‌های سرود متقاضی که تاکنون آثار آنها شناسایی یا دریافت نشده است، می‌توانند آثار تولیدی خود را تا ۲۸ آذرماه در قالب فایل صوتی(3mp) همراه با درج مشخصات دقیق صاحب اثر، سرپرست و اعضای گروه (نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره همراه) به نشانی ایمیل soroud@soleimani.ir ارسال و در این رویداد هنری شرکت کنند. این رویداد هنری با همکاری بنیاد مکتب شهید حاج‌قاسم سلیمانی و بنیاد رودکی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از این رویداد به تارنمای مکتب حاج‌قاسم به نشانی soleimani.ir مراجعه کنند یا با دبیرخانه رویداد هنری با شماره ۶۶۷۳۱۱۱۳ - ۰۲۱ در ارتباط باشند. 
***
برگزاری نخستین مراسم خادمان حرم امام ‌علی(ع) در صحن‌حضرت زهرا(س)
صحن حضرت زهرا سلام‌الله علیها دیروز میزبان جمعی از خادمان حرم علوی بود که برای نخستین‌بار در این مکان مقدس به صورت رسمی به برپایی مراسم پرداختند و دعای صباح امیرالمؤمنین علیه‌السلام را زمزمه کردند. به گزارش «وطن‌امروز»، صحن حضرت زهرا سلام‌الله علیها در جوار حرم امام علی علیه‌السلام به همت ایرانیان ساخته ‌‌و تکمیل شده است. با این وجود همچنان بخش‌هایی از این آستان مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است که امروز جمعی از خادمان و کارکنان حرم علوی برای نخستین‌بار در فضای باز این صحن مراسم گرفته و دعای صباح امیرالمؤمنین علیه‌السلام را زمزمه کردند و در پایان مراسم به روضه‌خوانی برای ایام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها پرداختند. 
صحن حضرت زهرا سلام‌الله علیها با مساحتی بالغ بر ۲۲۰ هزار مترمربع ساخته شده است که نیمی از آن به فضای زیارتی حرم‌ مولا اختصاص یافته است. 
***
«رمانتیسم عماد و طوبا» و «بدون قرار قبلی» در جشنواره چنای هند
۲ فیلم «بدون قرار قبلی» و «رمانتیسم عماد و طوبا» در بیستمین فستیوال بین‌المللی فیلم چنای هند حضور پیدا می‌کنند. به گزارش «وطن‌امروز»، 2 فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی محمود بابایی و «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده و تهیه‌کنندگی مهدی صباغ‌زاده از محصولات بنیاد سینمایی فارابی در بیستمین فستیوال بین‌المللی فیلم چنای کشور هند روی پرده می‌رود. 
از حضورهای جهانی پیشین فیلم «بدون قرار قبلی» می‌توان به جشنواره فیلم مسکوی روسیه، مینسک بلاروس، ونکوور کانادا و... اشاره کرد. همچنین «رمانتیسم عماد و طوبا» در جشنواره خلاقیت و نوآوری هند و فیلم مسکو شرکت کرده بود. بیستمین فستیوال بین‌المللی فیلم چنای هند از تاریخ ۱۵ تا ۲۲ دسامبر ۲۰۲۲ برابر با ۲۴ آذر تا اول دی‌ ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. 
***
نمایشگاه «توحید» 
در قاب نگارگری افتتاح شد
نمایشگاه «توحید» که شامل آثار نگارگری امیرحسین آقامیری است، با حضور معاون هنری حوزه هنری، در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد. به گزارش «وطن‌امروز»، نمایشگاه «توحید» که شامل ۳۰ اثر از امیرحسین آقامیری، هنرمند نام‌آشنا و حاصل ۲۸ سال فعالیت هنری اوست، دوشنبه ۲۱ آذر با حضور علی فروزانفر، معاون هنری حوزه هنری و جمعی از هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی در گالری ابوالفضل عالی افتتاح شد. عمده آثار نمایشگاه توحید، تابلوهای نگارگری است که آقامیری طی سال‌ها فعالیت از تفسیر آیات قرآنی خلق کرده است. در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، علی فروزانفر، هنر نگارگری را یکی از اصیل‌ترین هنرهای ایرانی معرفی کرد و ایرانی‌ترین هنر تجسمی که امروز با آن مواجه هستیم را نگارگری دانست. وی اظهار کرد: در نمایشگاه «توحید» مجموعه‌ای از آثار امیرحسین آقامیری به نمایش در آمده که تلفیقی از آثار قرآنی این هنرمند است. معاون هنری حوزه هنری گفت: آقامیری تاویل‌ها یا اقتباس‌هایی از آیه‌ها و سوره‌های قرآنی یا مفاهیم و داستان‌ها را به تصویر کشیده و آنها را تبدیل به اثر هنری کرده است. این شکل از اثر هنری و هنر بصری که در نمایشگاه «توحید» با آن روبه‌رو هستیم جای توجه و تشکر دارد. گفتنی است نمایشگاه توحید به مدت ۱۰ روز از ساعت ۹ تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان در گالری ابوالفضل عالی واقع در حوزه هنری است. 

Page Generated in 0/0092 sec