printlogo


کد خبر: 257692تاریخ: 1401/9/24 00:00
رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح:
تکلیف روایت فتح، تبیین مبانی انقلاب اسلامی و معارف دفاع‌مقدس است

گروه فرهنگ و هنر: آیین رونمایی از مجموعه ۷ جلدی «زندگی» از محصولات انتشارات روایت فتح با حضور پدر شهید آرمان علی‌وردی، رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، مدیرعامل انتشارات روایت فتح، رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) و برخی نویسندگان و کارشناسان حوزه نشر و کتاب برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز» آیین رونمایی از مجموعه 7 جلدی «زندگی» از محصولات انتشارات روایت فتح با حضور پدر شهید آرمان علی‌وردی، سیدمحمد نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، مهدی محمدخانی مدیرعامل انتشارات روایت فتح، ریاست حوزه علمیه امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام حسینیان مدرس حوزه و نویسنده کتاب ضیافت در حبس، طلاب این حوزه و برخی نویسندگان و کارشناسان حوزه نشر و کتاب برگزار شد. 
در این مراسم رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح با اشاره به تکلیف و مأموریت روایت فتح پیرامون تبیین مبانی انقلاب اسلامی و معارف دفاع‌مقدس گفت: رسالت مجموعه روایت فتح که یادگار ماندگار سید شهیدان اهل‌قلم شهید سید مرتضی آوینی است، تبیین مبانی انقلاب اسلامی و معارف دفاع‌مقدس به زبان هنر است و این یک تکلیف است که برمی‌گردد به نوع جهان‌بینی شهید آوینی که در کلام و آثارشان تعهد در هنر و هنرمند را در قالب عبارات بسیار زیبایی به رشته تحریر درآوردند. اساساً تفاوت انسان با سایر موجودات در تعهد اوست؛ همان تعهدی که آقا سیدمرتضی بدرستی درک و اشاره کردند. این عهد همانی است که در آیه 72 سوره احزاب خداوند متعال بدان اشاره کرد و آن امانتی بود که خداوند به آسمان و زمین و کوه‌ها سپرد و همه‌ آنها از پذیرشش سر باز زدند و تنها انسان بود که این امانت و تکلیف را پذیرفت. پس هنرمند قبل از آنکه هنرمند باشد، انسان است و چون انسان است، متعهد است بنابراین انسان هنرمند نمی‌تواند نسبت به خود و محیط اطراف و جامعه‌ خود بی‌تفاوت باشد. 
پیش از صحبت‌های سیدمحمد نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، مهدی محمدخانی مدیرعامل انتشارات روایت فتح ضمن خوشامدگویی به حضار با ذکر توضیحاتی درباره مجموعه ۷ ‌جلدی زندگی و با اشاره به نقش علما و روحانیون معزز جامعه اسلامی گفت: درود می‌فرستم به پیشگاه مقام والای همه علمای اعلام و روحانیون معزز جامعه اسلامی‌مان؛ این حافظان دین و پاسداران شریعت. خدمات شایسته علما را در دفاع از اسلام در برابر حملات، انحرافات و کج‌روی‌ها پاس می‌داریم و از خداوند متعال می‌خواهیم بر عزت این علما بیفزاید و در پناه امن خود محفوظ بدارد. 
در ادامه حجت‌الاسلام حسینیان، مدرس حوزه علمیه و نویسنده کتاب ضیافت در حبس با اشاره به نقش تربیت در سبک زندگی گفت: یکی از آغازگاهای مهم تربیت، سبک زندگی است و ما نباید از آن غافل شویم و الحمد‌لله دست ما در دانش‌ها و معارف نظری پر است اما تربیت از جاری شدن نگاه توحیدی و مکتبی در زندگی آغاز می‌شود و اگر نقطه آغاز را مناسب شروع کنیم بدون شک بسیار موفق‌تر خواهیم بود. 
وی همچنین در ادامه گفت: وقتی قرآن انبیای الهی چون حضرت زکریا، حضرت الیاس و حضرت یحیی را یاد می‌کند، بعد از آن کلیدواژه مهمی را معرفی می‌کند؛ کل من الصاحین. صالحین وقتی یادشان و ذکرشان در جامعه پیچیده شد و سبک زندگی و جریان فکری توحیدی در زندگی برای ما آشنا شد، مراتب بعدی تربیت برای‌مان آسان‌تر از گذشته خواهد شد. 
در پایان برنامه با حضور پدر شهید آرمان علی‌وردی، سیدمحمد نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح و مهدی محمدخانی مدیرعامل انتشارات روایت فتح مجموعه 7 جلدی زندگی در حوزه علمیه امام خمینی(ره) رونمایی شد. 

Page Generated in 0/0073 sec