printlogo


کد خبر: 257700تاریخ: 1401/9/24 00:00
اخبار

شطرنج‌باز ایران مقابل حریفی از رژیم صهیونیستی حاضر نشد
سیدمحمدامین طباطبایی در مسابقات شطرنج اسپانیا مقابل نماینده‌ای از رژیم صهیونیستی حاضر نشد. به گزارش ایسنا، سیدمحمدامین طباطبایی که در مسابقات سیتگس اسپانیا شرکت کرده است، در دور اول با قرعه‌ای از نماینده رژیم صهیونیستی روبه‌رو شد که ملی‌پوش ایران مقابل این حریف حاضر نشد. طباطبایی در دور دوم این مسابقات به مصاف نماینده هند رفت و توانست به پیروزی دست یابد. مرد شماره 2 شطرنج ایران با ریتینگ ۲۶۶۰ در این مسابقات حضور یافته است. مهدی غلامی، دیگر نماینده ایران که در این مسابقات حضور دارد، در دور اول و دوم مقابل نمایندگان فرانسه و آلمان به پیروزی دست یافت. مسابقات سیتگس یک تورنمنت ۱۰ دور سوییسی است که از ۱۲ تا ۲۲ دسامبر ۲۰۲۲ در اسپانیا برگزار می‌شود. در گروه A این مسابقات حدود ۱۵۰ شطرنج‌باز با یکدیگر در حال رقابت هستند.
***
حمایت آمریکا از روس‌ها برای حضور در المپیک
کمیته ملی المپیک آمریکا از حضور ورزشکاران روس در المپیک حمایت کرد. سوزان لیونز، رئیس کمیته ملی المپیک و پاراالمپیک آمریکا درباره حضور روسیه در المپیک 2024 پاریس اظهار داشت: از یادآوری محرومیت روس‌ها در المپیک خیلی ناراحت می‌شوم و بازگشت روسیه به جنبش المپیک برای ما اهمیت زیادی دارد. رئیس کمیته ملی المپیک آمریکا ادامه داد: ایالات متحده از بازگشت ورزشکارانی که تمام عمر خود را برای حضور در المپیک تمرین کرده‌اند، حمایت می‌کند ولی مخالف کامل مشاهده ورزشکاران روسیه با پرچم این کشور در پاریس هستیم. کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) نیز از پیشنهاد شورای المپیک آسیا (OCA) برای حضور ورزشکاران روس بدون نام و نشانی از کشور روسیه، استقبال کرده بود. روس‌ها به دنبال حمله نظامی این کشور به اوکراین از حضور در تمام میادین ورزشی محروم هستند.
***
شرط انتقال طارمی به آرسنال مشخص شد
شرط باشگاه پورتو برای حضور ستاره ایرانی‌اش در آرسنال مشخص شد. «میکل آرتتا» سرمربی تیم آرسنال به دلیل مصدومیت «گابریل ژسوس» مهاجم برزیلی خود در جام جهانی، برای پر کردن جای خالی او، به ‌دنبال کشاندن «مهدی طارمی» مهاجم ایرانی تیم پورتو به شمال لندن است. با این حال، «اوجوگو» خبر داده باشگاه پورتو در نظر ندارد مهاجم تیم ‌ملی ایران را در پنجره نقل و انتقالات زمستانی به تیم دیگری واگذار کند و به ‌دنبال تمدید قرارداد او است. این رسانه پرتغالی نوشته مبلغ رضایتنامه طارمی ۶۰ میلیون یورو است و او تا تابستان ۲۰۲۴ با پورتو قرارداد دارد. آرسنال نیز اگر قصد جذب طارمی را دارد، باید این مبلغ را بپردازد. پورتو هم اصلا مایل نیست در میانه فصل، ستاره خود را با مبلغی کمتر از آن از دست بدهد. طارمی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، ۲ گل برای تیم ‌ملی ایران در بازی مقابل انگلیس به ثمر رساند و در این فصل لیگ پرتغال هم ۶ گل برای پورتو به ثمر رسانده و ۱۳ بار هم پاس گل داده است. این مهاجم ۳۰ ساله همچنین در لیگ قهرمانان اروپا ۵ بار برای تیمش در مرحله گروهی گلزنی کرده و ۲ پاس گل هم داده است. پیش‌تر رسانه‌ها خبر داده بودند تیم‌هایی نظیر چلسی و اینترمیلان نیز نسبت به جذب طارمی ابراز علاقه کرده‌اند.
***
درخشش رضا دهدار با یک طلا و یک نقره
رضا دهدار با کسب ۲ مدال طلا و نقره، به مقام نایب قهرمانی مسابقات جهانی وزنه‌برداری در کلمبیا دست یافت. در ادامه مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان در بوگوتای کلمبیا، بامداد دیروز وزنه‌برداران در دسته ۱۰۲ کیلوگرم مردان روی تخته رفتند. در جریان این رقابت رضا دهدار ملی‌پوش کشورمان به همراه ۱۰ وزنه‌بردار دیگر حضور داشتند. دهدار در حرکت یکضرب عملکرد فوق‌العاده‌ای به ثبت رساند و با مهار صحیح وزنه‌های ۱۶۸، ۱۷۳ و ۱۷۷ کیلوگرمی صاحب مدال طلا شد، آن هم در شرایطی که «فارس الباخ» وزنه‌بردار مشهور قطری و دارنده طلای المپیک توکیو نیز حضور داشت و نقره گرفت. دهدار در دوضرب وزنه‌های ۲۱۰ و ۲۱۱ کیلوگرمی را از دست داد و در شرایطی که در حال از دست دادن شانس مدال در این حرکت و مجموع قرار داشت اما در تلاش سوم وزنه ۲۱۳ کیلوگرمی را مهار کرد و در رده چهارم ایستاد. دهدار در مجموع نیز رکورد ۳۹۰ کیلوگرم را از خود بر جا گذاشت و به مقام نایب‌قهرمانی رسید و یک طلا و یک نقره ارزشمند به ارمغان آورد. این نخستین طلای ایران در این دوره از رقابت‌ها بود. پیش از این کیانوش رستمی صاحب یک نقره در حرکت یکضرب دسته ۸۹ کیلوگرم شده بود.
***
همه دنیا منتظر شکست ما بود
سنگربان تیم‌ملی فوتبال آرژانتین بر این باور است بسیاری منتظر شکست این تیم برابر کرواسی بودند.
به گزارش اسپورت، تیم‌ ملی فوتبال آرژانتین در دیدار برابر کرواسی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و توانست با ۳ گل به پیروزی دست پیدا کند و راهی فینال شود.
امیلیانو مارتینس، سنگربان آرژانتین بعد از بازی گفت: همه جهان منتظر شکست ما در این بازی بودند و ما باید همه را شکست می‌دادیم که خوشبختانه این اتفاق را رقم زدیم.‌ من بسیار خوشحالم، چرا که این تیم ۲۶ مبارز واقعی و ۴۶ میلیون هوادار دارد. همه مردم آرژانتین بخوبی از تیم حمایت می‌کنند و ما احساس می‌کنیم در خانه بازی می‌کنیم.
او ادامه داد: به خودمان گفتیم باید کار را در وقت قانونی تمام کنیم. در ۲ بازی قبلی به مشکل خوردیم اما خوشبختانه در این بازی بسیار خوب مقاومت کردیم و بر این باور هستیم که عملکرد بسیار خوبی داشتیم و با شایستگی به پیروزی رسیدیم. او در ستایش از مسی هم گفت: او یک نمایش رؤیایی دیگر داشت. به نظر می‌رسد مسی هر چه سنش بالاتر می‌رود بهتر و بهتر می‌شود. فکر نمی‌کنم او اشتباهی کرده باشد.

Page Generated in 0/0104 sec