printlogo


کد خبر: 257702تاریخ: 1401/9/24 00:00
اظهارات مهم مربی تیم ملی فوتبال درباره تمدید قرارداد کی‌روش و حضور در جام ملت‌های آسیا
فدراسیون بر سر دوراهی

در حالی که هنوز وضعیت ادامه کار کارلوس کی‌روش در تیم‌ ملی ایران و حضور در جام ملت‌های آسیا مبهم است، یکی از دستیاران او درباره تمدید قرارداد سرمربی پرتغالی جزئیات مهمی ارائه کرد. پس از آنکه تیم‌ ملی فوتبال در مسابقات جام‌جهانی قطر با هدایت کارلوس کی‌روش حذف شد و از رسیدن به مرحله حذفی بازماند، این تیم همراه کی‌روش به تهران بازگشت. سرمربی پرتغالی چند روز در تهران ماند و بعد از برگزاری جلساتی با مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، ایران را به مقصد پرتغال ترک کرد.
هنوز جزئیات دقیقی از نشست کی‌روش با رئیس فدراسیون فوتبال منتشر نشده است. در این مدت گفته شد بعضی اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال مخالف ادامه کار کی‌روش هستند و از عملکرد او در جام‌جهانی رضایت ندارند و بعضی‌ها از جمله تاج و دوستان نزدیکش خواهان تمدید قرارداد مربی پرتغالی‌اند.
این موضوع حتی در میان کارشناسان فوتبال ایران هم مورد بحث و بررسی قرار گرفته است؛ آن هم در شرایطی که نه کی‌روش و نه فدراسیون توضیحی در این باره نداده‌اند و فقط عنوان شده تصمیم‌گیری در ماه ژانویه خواهد بود.
با این حال «راجر دسا» از دستیاران کارلوس کی‌روش که در مسابقات جام‌جهانی روی نیمکت تیم‌ ملی نشست و در واقع «دست راست» و «مغز متفکر» کی‌روش محسوب می‌شود، جزئیات بیشتر و مهمی درباره احتمال ادامه کار در ایران یا قطع همکاری با این تیم ارائه داده است.
دسا در پاسخ به این سوال که «قرارداد شما و کی‌روش با تیم‌ ملی ایران تمام شده است بنابراین چه چیزی می‌توان درباره آینده شما متصور بود؟» گفت: یک گزینه و یک راه وجود دارد که من برای جام ملت‌های آسیا در ایران بمانم، زیرا آنها از ما می‌خواهند بمانیم و در این رقابت‌ها شرکت کنیم.
مربی تیم‌ ملی ایران ادامه داد: یکسری مسائل پیرامون جام ملت‌های آسیا وجود دارد. هنوز مشخص نیست این بازی‌ها به خاطر شرایط آب و هوایی کشور قطر در ماه ژوئن - جولای برگزار می‌شود یا در دسامبر - ژانویه. بحث هنوز ادامه دارد. قرار بود استرالیا مسابقات را برگزار کند که آن را از دست داد و دوباره میزبانی به قطر بازگشت. بنابراین چیزهای زیادی روی هواست  (احتمالات زیادی مطرح است).
دسا در ادامه صحبت‌هایش، مباحث جدیدتری را مطرح کرد و افزود: در حال حاضر به نوعی توپ در زمین ما است که - به پیشنهاد ایران- «بله» یا «نه» بگوییم. پس از جام جهانی، تصمیم‌گیری در این باره خیلی سخت است. همیشه بعد از این تورنمنت‌ها بهتر است آدم به خانه‌اش بازگردد، به استراحت بپردازد و دوباره فکرش را جمع کند. وی همچنین جزئیات بیشتری از نشست با رئیس فدراسیون ایران ارائه کرد و گفت: ما ایران را ترک کردیم. به آنها گفتیم «اجازه بدهید به خانه برویم و استراحت کنیم». ممکن است هفته اول ژانویه در اسکایپ جلسه‌ای داشته باشیم و درباره اینکه چه کاری باید انجام بدهیم و اینکه شرایط برای بازگشت ما چطور باشد، صحبت کنیم. مربی تیم‌ ملی ایران تاکید کرد: فعلا هیچ چیز الزام‌آور و اجباری وجود ندارد. هر چه هست، بحث‌های بی‌اهمیت است.
* واکنش ماجدی به خبر مذاکره با برانکو برای حضور در تیم ملی
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که در عمان به سر می‌برد، به خبر مذاکره‌اش با برانکو ایوانکوویچ برای حضور در تیم‌ ملی ایران واکنش نشان داد.
در پی سفر میرشاد ماجدی، عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال به عمان همراه تیم فوتبال جوانان، اخباری از مذاکره او با برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم‌ ملی عمان برای حضور در تیم ایران منتشر شد.
ماجدی که رئیس کمیته جوانان هم هست، برای زیر نظر گرفتن اردوی این تیم در عمان به این کشور سفر کرده است و در بازی تدارکاتی نخست جوانان ایران مقابل عمان، دیداری با برانکو ایوانکوویچ داشت.
ماجدی در گفت‌وگو با سایت فدراسیون فوتبال گفت: درباره تیم‌ ملی بزرگسالان به عنوان یک عضو هیات‌رئیسه یک رای دارم. مسؤولیت انتخاب مربی یا مذاکره با من نیست. کسی هم از من نخواسته است این کار را بکنم.
وی افزود: برانکو تا سال ۲۰۲۴ با عمان قرارداد دارد. او هم در بازی جوانان ایران - عمان در استادیوم بود. با هم سلام و علیکی داشتیم، آن هم به عنوان اینکه در ایران کار کرده بود. هیچ صحبتی نشده است. برای کسانی که علاقه دارند آب را گل‌آلود کنند و از آن ماهی بگیرند، متاسفم. نمی‌دانم چه کسی این خبر را به تهران داده است.
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تاکید کرد: صحبتی با برانکو درباره تیم‌ ملی ایران نشد. فقط یک سلام ‌و علیک ساده بود. برانکو در جایگاه خودش است و من هم در جایگاه خودم. حیطه اختیاراتم را می‌شناسم. هیچ‌وقت به مسائلی که به من تفویض نشده است، ورود نمی‌کنم.
رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در پایان گفت: با کادر فنی و مدیریتی تیم جوانان صحبت کردم. آنها یکسری دغدغه‌ها دارند که مکتوب به من گفتند. بعد از بازگشت به تهران سعی می‌کنیم درخواست‌های‌شان را عملی
کنیم.

Page Generated in 0/0065 sec