printlogo


کد خبر: 257715تاریخ: 1401/9/24 00:00
به‌شرط تراشیدن فلس اژدهای سان‌فایر به ضرب

کتاب «قانون مجازات کتخان» به همت جمعی از نویسندگان «کانون تفکرات خیزشکی‌ آرمانی نوپدید» (کتخان)، منتشر شد.
این کتاب که از همان دقایق نخست انتشار، توانست نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کند، نامزد دریافت جایزه ادبی بین‌المللی «کت‌و‌کول‌های کُلُفت» شده‌است.
تدوین این اثر که حاوی مترقی‌ترین قوانین مجازات است، به اذعان کارشناسان امر (که علی‌رغم انگشت‌شمار بودن، از دانش تخصصی بی‌همتایی برخوردار هستند)، حرکتی پیشرو در راستای زدودن زنگار از شاکله تفکری حقوقدانان سراسر دنیا محسوب می‌شود.
مخاطبان خاص اثر، ضمن تحسین تمام محتوای کتاب، تعدادی از مواد قانونی آن را به‌گونه‌ای شگفت‌انگیز مورد تمجید قرار دادند. برشی از کتاب که دربردارنده بخشی از موارد مذکور است، به قرار زیر است:
* فصل سوم - شرایط عمومی قصاص
ماده 503- قصاص در صورتی ثابت می‌شود که مرتکب، بدون قصد تشجیع، قوت قلب، رهایی‌دادن از افسردگی، جلوگیری از فرار مغزها، تحکیم بنیان خانواده، بالارفتن تأثیرگذاری پرزنت‌کردن بازاریاب‌های شبکه‌ای و... برای مردم حاضر تا شعاع بیست کیلومتری‌اش، مجنیٌ علیه را به قتل رسانده باشد.
تبصره - حتی شهادت دیگران به‌ این قصد نیز؛ ولو مرتکب آن را نفی کند، مانع قصاص است.
ماده 504- چنانچه وسیله‌ای که مرتکب با آن مجنیٌ علیه را ساطوری کرده‌است، قدرت این را نداشته باشد که فلس‌های اژدهای سان‌فایر را به یک ضرب به‌صورت کامل بتراشد، وسیله او حکم اسلحه نداشته، قصاص ساقط است.
ماده 505- چنانچه مجنیٌ علیه، از افراد نام‌آشنای عرصه‌های مختلف یا دارای نسبت خویشی با افراد مذکور باشد، هیچ شرطی، اعم از جنون و نظایر آن، مانع قصاص نیست.
این کتاب را نشر تیزی‌گُستر در 563 صفحه و به‌صورت نسخه الکترونیکی منتشر کرده‌است که به‌دلیل بهره‌مندی ناشر از حامیان مالی بین‌المللی، علاقه‌مندان می‌توانند آن را به‌صورت رایگان دریافت نمایند.

Page Generated in 0/0068 sec