printlogo


کد خبر: 257724تاریخ: 1401/9/24 00:00
اخبار

احکام رتبه‌بندی تمام معلمان مشمول صادر شد
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌و‌پرورش از صدور احکام رتبه‌بندی تمام معلمان مشمول خبر داد. صادق ستاری‌فرد در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه احکام رتبه‌بندی 802 هزار معلم صادر شده است، اظهار کرد: طبق وعده وزیر آموزش‌وپرورش، احکام تمام مشمولان رتبه‌بندی، در آذرماه صادر شد. وی ادامه داد: ماه گذشته، احکام 80 درصد مشمولان صادر شده بود و این ماه هم احکام 20 درصد باقیمانده صادر شده است و مزایای رتبه‌ «آموزشیار معلم» واریز می‌شود، همچنین ترمیم حقوق برای افراد جامانده نیز انجام شده است. سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌و‌پرورش افزود: کار صدور احکام قطعی رتبه‌بندی معلمان شروع شده و ارزیابی نهایی در حال انجام است. وی درباره معلمان طرح مهرآفرین هم گفت: خوشبختانه این گروه از معلمان مشمول رتبه‌بندی قرار گفتند و طبق ماده واحده ترمیم حقوق، زمان اعمال احکام از اول مهر 1401 است. 
***
۱۹ درصد مدارس کشور فرسوده‌اند
سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۱۹ درصد مدارس سطح کشور فرسوده بوده و نیازمند مقاوم‌سازی و بهسازی هستند، گفت: اگر در منطقه‌ای، یک فضای آموزشی وضعیت بحرانی دارد باید طبق ضوابطی که وجود دارد برنامه‌ریزی‌هایی برای رفع مشکلات انجام شود. حمیدرضا خان‌محمدی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت مدارس ناایمن در تهران با توجه به هشدارهای چندباره سازمان مدیریت بحران و آتش‌نشانی در این باره، اظهار کرد: موضوع ایمنی دانش‌آموزان در کلاس‌های درس برای ما بسیار مهم است و در اولویت کار‌مان قرار دارد. وی افزود: به طور کلی ۱۹ درصد مدارس سطح کشور فرسوده بوده و نیازمند مقاوم‌سازی و بهسازی هستند. سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه اگر در منطقه‌ای، یک فضای آموزشی وضعیت بحرانی دارد باید طبق ضوابطی که وجود دارد برنامه‌ریزی‌هایی برای رفع مشکلات انجام شود، گفت: در این صورت لازم است دانش‌آموزان جابه‌جا شده و در محیط‌های دیگری استقرار یابند تا نسبت به مقاوم‌سازی و بهسازی مدرسه اقدام کنیم. خان‌محمدی اضافه کرد: درباره میزان و نوع مدارس ناایمن بر اساس ضوابط و استانداردهای موجود باید جلسات کارشناسی دقیقی برگزار و وضعیت احصا شود تا بتوان درباره آن اعلام نظر نهایی کرد. 
***
آغاز عملیات عمرانی بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی درتهران
سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به تمرکز مدیریت شهری بر رونق صنعت ساختمان، گفت: با تسهیل‌گری قرارگاه مسکن، عملیات عمرانی ۳۰ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در شهر تهران آغاز شده است. عبدالمطهر محمدخانی درباره فلسفه شکل‌گیری قرارگاه جهادی مسکن در پایتخت توضیح داد: در پی ابراز نارضایتی رهبر معظم انقلاب و تأکید بر حل مسأله مسکن در کشور، قرارگاه جهادی مسکن با دستور شهردار تهران از ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ ماهیت پیدا کرد. وی افزود: در تاریخ مذکور، شهردار تهران از مدیران ستادی و شهرداران مناطق بیست‌ودوگانه، شناسایی گلوگاه‌های بروز آشفتگی در حوزه مسکن را خواستار شد و بر این اساس مقرر شد درباره مواردی که در حیطه اختیارات و وظایف مدیریت شهری است، در جلسات مستمر قرارگاه جهادی مسکن هم‌اندیشی و تصمیم‌گیری شود. محمدخانی گفت: شهرداری تهران تاکنون تفاهم‌ ساخت ۳۸۰ هزار واحد مسکونی با دستگاه‌های مختلف از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دانشگاه‌ها، نهادهای نظامی و شبکه بانکی را منعقد کرده است. نکته قابل توجه اینکه از میزان۳۸۰ هزار واحد مسکونی تفاهم و برنامه‌ریزی شده، بر اثر مولدسازی اراضی رسوبی تحت تملک شهرداری تهران، ظرفیت ساخت ۲۹ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی ایجاد شده که مجوزهای قانونی ساخت‌ ۵۷۵۰ واحد مسکونی در اراضی مذکور صادر شده است. سخنگوی شهرداری تهران گفت: شهردار تهران و اعضای قرارگاه جهادی مسکن، به طور مستمر در حال پیگیری اخذ مجوزها و پیشروی عملیات اجرایی ۳۸۰ هزار واحد مسکونی مورد تفاهم هستند. طبق آخرین بررسی‌ها، تاکنون احداث ۳۰ هزار و ۳۰۰ واحد ناشی از تفاهم‌های مورد اشاره آغاز شده است. 
***
تألیف و انتشار 36 عنوان کتاب با محوریت اشتغال
کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اقدام به تالیف و انتشار 36 عنوان کتاب کرده است. دبیر کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت ضمن بیان این مطلب اضافه کرد: اقدامات علمی و تحقیقاتی کمیته تحقیق و توسعه منتج به تالیف 36 عنوان کتاب مشتمل بر 3 هزار و 383 صفحه و شمارگان 40 هزار و 700 جلد شده است. محسن کالوندی تاکید کرد: این کتاب‌ها عمدتا با محوریت اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی جوامع محروم و به منظور آشنایی متقاضیان با انواع رسته‌های شغلی به رشته تحریر درآمده است. همچنین آیین‌نامه‌ها و مدل‌های توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی برکت از جمله سحاب، آسمان، آفتاب و مهتاب، محورهای محتوایی برخی از این کتاب‌ها را تشکیل می‌دهند. وی متقاضیان اشتغال را از جمله مخاطبان این کتاب‌ها برشمرد و تصریح کرد: یکی از ماموریت‌ها و اهداف بنیاد برکت توانمندسازی اقتصادی و محرومیت‌زدایی از طریق ایجاد اشتغال و فراهم کردن فرصت‌های کسب‌وکار است. در همین راستا، آموزش متقاضیان اشتغال با بهره‌گیری از به‌روزترین نتایج تحقیقات علمی و دانشگاهی و تجربیات کشورهای جهان در قالب تالیف و انتشار کتاب، یکی از راهبردهای اساسی کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت به‌شمار می‌رود. دبیر کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت یادآور شد: این کتاب‌های آموزشی در مجموع مورد استفاده مدیران بخش‌های مختلف دولتی، سازمان‌های مردم‌نهاد، فعالان حوزه اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی، کارآفرینان و رهبران جوامع محلی، محققان دانشگاهی و فعالان کسب‌وکارهای خرد است.

Page Generated in 0/0093 sec