printlogo


کد خبر: 257733تاریخ: 1401/9/24 00:00
اخبار

اختصاص سهام برای ۳ دهک جامعه ایثارگری
ناصر فخاری، مدیرعامل و نایب‌رئیس هیات مدیره سازمان اقتصادی کوثر گفت: بر اساس اساسنامه، سازمان اقتصادی کوثر مسؤول تامین بخشی از نیاز‌های مالی بنیاد شهید است. وی افزود: در طول ۱۴ ماه گذشته سازمان اقتصادی کوثر قریب به هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به بنیاد پرداخت کرده‌ است. بخشی از این پرداختی‌ها نقدی بوده و بر اساس قانون بودجه به خزانه واریز شده تا کمکی به بنیاد شهید باشد، مابقی هم برای خدمات به جامعه ایثارگری بوده است، مثل خرید ۱۹ دستگاه آمبولانس و تجهیز مراکز درمانی و توانبخشی جامعه ایثارگری و از این دست هزینه‌هایی که به‌صورت مستقیم با دستور رئیس بنیاد شهید انجام پذیرفته است. فخاری اضافه کرد: حوزه‌ فعالیت سازمان اقتصادی کوثر در بخش کشاورزی، صنعت، معدن، ساختمان و فعالیت‌های مالی است، البته بخش درمان و بیمه را هم باید اضافه کرد. وی گفت: همچنین در حال تاسیس کارخانه تولیدی جدیدی، ویژه  خانواده‌های ایثارگران هستیم که برای این منظور قرارداد ۱۰ ساله داریم، بخش پربازده‌ای است و نیاز کشور هم محسوب می‌شود. این کارخانه را برای ۳ دهک پایین جامعه ایثارگری تاسیس می‌کنیم. مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در ادامه گفت: برنامه ویژه‌ای برای ورود شرکت‌های «پنبه و دانه‌های روغنی»، «زربال»، «دیزباد» و «جمکو» به بورس داریم.
***
معاون ارزی بانک مرکزی تغییر کرد
همزمان با تشدید نوسانات ارزی، رئیس‌کل بانک مرکزی، معاون ارزی این بانک را تغییر داد. طبق اعلام سخنگوی بانک مرکزی، معاون ارزی جدید بانک مرکزی منصوب شد. بنابراین با حکم رئیس‌کل بانک مرکزی، «محمد آرام» به سمت معاون ارزی جدید بانک مرکزی منصوب شد. گفتنی است آرام پیش از این مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران بود. معاون ارزی جدید بانک مرکزی تا مقطع دکترای تخصصی در رشته‌های مدیریت مالی و مدیریت کسب‌وکار تحصیل کرده و دارای سوابقی در سمت‌های مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره و مشاور در شرکت‌های خدمات ارزی، مالی و سرمایه‌گذاری، تامین مالی و بورسی است.
***
مصرف روغن کاهش یافت تولیدکنندگان مجبور به تخفیف شدند
دبیر انجمن روغن نباتی با اشاره به کاهش ۴۰ هزار تنی مصرف ماهانه روغن نباتی در کشور گفت: با وجود کاهش ۱۰ درصدی قیمت روغن در مردادماه سال جاری، در هفته‌های اخیر تولیدکنندگان مجددا برای حفظ تولید و رقابت، محصولات خود را با ۱۰ درصد تخفیف می‌فروشند. امیرهوشنگ بیرشک اظهار کرد: بعد از برداشته شدن ارز دولتی روغن و افزایش قیمت مصوب این محصول برندهای صنایع روغن برای اینکه بتوانند در بازار خود را حفظ و رقابت داشته باشند، قیمت خود را با تخفیف به فروش می‌رسانند. وی افزود: در حال حاضر بازار روغن نباتی آرام و کاملا رقابتی شده است و مردم در زمان خرید توجه بیشتری به کیفیت و برندهای عرضه‌کننده این محصولات می‌کنند. دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران با بیان اینکه بعد از حذف ارز دولتی کالاهای اساسی مصرف روغن 40 هزار تن در ماه کاهش یافته است. ادامه داد: میزان مصرف روغن از ماهی 180 هزار تن به 140 هزار رسیده و مردم مصرف خود را مدیریت کرده‌اند که این امر نیز منجر به تشدید رقابت میان تولید‌کنندگان شده است. وی تصریح کرد: در این شرایط شرکت‌ها نیز محصولات خود را در مقاطع مختلف با تخفیف‌های 5 و 10  درصدی به فروش می‌رسانند اما قیمت این محصول به صورت رسمی کاهش دوباره‌ای نداشته است.
***
تجارت ایران و چین ۳۰ میلیارد دلار می‌شود
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت تا پایان سال جاری، روابط تجاری ایران و چین به بیش از ۳۰ میلیارد دلار خواهد رسید. مهدی صفری افزود: در ۷ ماهه امسال روابط تجاری ایران - چین به بیش از 20 میلیارد رسیده که 10 میلیارد آن صادرات کشورمان است. معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ادامه داد: با توافق‌های صورت‌گرفته با چین، صادرات محصولات کشاورزی به این کشور افزایش می‌یابد.
***
شاخص بورس ۱۸ هزار واحد رشد کرد
شاخص بورس در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه با رشد ۱۸ هزار واحدی روبه‌رو شد. در جریان دادوستدهای دیروز بازار سرمایه، بیش از 9 میلیارد و 914 میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر 6 هزار و 123 میلیارد تومان در بیش از 448 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 18 هزار و 291 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 472 هزار و 759 واحد قرار گرفت. بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز گذشته به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های بانک پاسارگاد، بانک ملت و بانک تجارت با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.  

Page Generated in 0/0059 sec