printlogo


کد خبر: 257738تاریخ: 1401/9/24 00:00
رئیس جمهور و رئیس مجلس از فعالیت‌های توسعه‌محور و قدرت‌آفرین قرار‌گاه سازندگی خاتم‌الانبیا تقدیر کردند
قرار‌گاه ضد‌تحریم

گروه سیاسی: چهاردهمین همایش مدیران و فرماندهان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا روز گذشته با حضور رئیس‌جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و فرمانده کل سپاه پاسداران برگزار شد. رئیسی در این همایش یکی از مهم‌ترین ابعاد جنگ ترکیبی را جنگ اقتصادی دانست و اظهار داشت: امروز دشمن می‌خواهد مانع اقتدار ایران اسلامی شود اما مجاهدان ما در عرصه اقتصادی همان‌طور که در دوران دفاع‌مقدس تولید قدرت کردند، در این عرصه نیز تولید قدرت می‌کنند. 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز در صنایع دفاعی با تولید پیچیده‌ترین تجهیزات حرف برتر را در منطقه و دنیا می‌زنیم، در عین حال متذکر شد که افتخار ایران منحصر به ساخت موشک نیست و به تولید قدرت در همه زمینه‌ها توجه داریم. 
* به گستردگی داشته‌های‌مان تهدید می‌شویم
رئیسی گفت: دشمن نمی‌خواهد در حوزه اقتصادی دست برتر را داشته باشیم اما عزیزان ما در قرارگاه سازندگی با کارهای بزرگ زیربنایی در حوزه اقتصاد، دشمن را مأیوس کرده‌اند و با اخلاص و انگیزه الهی و اندیشه بلند کارهای ماندگاری انجام داده‌اند که قدرت‌آفرین، ثروت‌آفرین، عزت‌آفرین و افتخارآفرین است. رئیس‌جمهور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تحلیل آشوب‌های اخیر، گفت: دشمن از پیشرفت ما عصبانی است و نمی‌خواهد ما پیشرفت داشته باشیم؛ همواره به گستردگی داشته‌های‌مان تهدید می‌شویم. 
وی افزود: بدخواهان می‌خواهند با ایجاد ناامنی، ما را درگیر حاشیه‌ها کرده و از متن کار که پیشرفت، سازندگی و خدمت به مردم و گره‌گشایی از زندگی آنهاست بازدارند اما باید با روحیه و انگیزه مضاعف تهدید را به فرصت تبدیل کنیم. رئیس‌جمهور با بیان اینکه شکل‌گیری ایران قوی بدون اقتصاد و زیرساخت قوی امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: همه ما در دولت و نهادهای انقلابی به دنبال ساختن ایران قوی هستیم که قدرت اقتصادی یکی از ساحت‌های آن است. 
* قالیباف: توقع همه از قرارگاه خاتم‌الانبیا در حوزه خنثی‌سازی تحریم است
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش اظهار داشت: قرارگاه خاتم‌الانبیا در حقیقت مولود بعد از دوران دفاع‌مقدس است و فرق آن با تشکیل سپاه در این است که این قرارگاه با یک تجربه بویژه در عرصه مهندسی رزمی دوران دفاع‌مقدس در بخش‌های مختلف شکل گرفت. قالیباف تصریح کرد: ما بدون شک از همان دهه ۷۰ به‌طور جدی وارد یک جنگ اقتصادی شدیم و قرارگاه در این بخش ایفای نقش کرده است. وی افزود: ما در جنگ اقتصادی، هم باید برای رفع تحریم تلاش کنیم و هم برای خنثی‌سازی تحریم؛ چرا که هر دوی این کارها برای جنگ اقتصادی مؤثر است. رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: طبیعتاً توقع همه از قرارگاه خاتم‌الانبیا، در حوزه خنثی‌سازی تحریم است که می‌تواند اثرگذار باشد و در این شرایط، کار را پیش ببرد. قالیباف در ادامه تصریح کرد:‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بعد از دوران دفاع‌مقدس به این ظرفیت رسید که روزبه‌روز در فعالیت‌ها و بخش‌های مختلف عمق پیدا کرد و همیشه در جبهه انقلاب راسخ،‌ محکم و اثرگذار در حوزه‌های مختلف پیش رفت و توانست موثر و موفق باشد. 
***
سرلشکر سلامی: قوی بودن ضامن حفظ کرامت  ملت است   
سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در دوازدهمین جشنواره مالک اشتر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) گفت: در جهان امروز باید قوی بود تا مستقل و عزیز شد. در واقع قوی بودن ضامن استقلال، حریت و آزادی یک ملت و ضامن رأفت، منزلت و شأن در دستگاه و محیط بین‌المللی است. وی افزود: قوی بودن ضامن حفظ کرامت یک ملت است، این یعنی یا باید قوی بود یا تسلیم شد. یعنی یا باید با تکیه بر اراده خود عمل کرد یا باید تسلیم اراده دیگران شد و راه میانه این دو وجود ندارد. در دنیای امروز و در نقشه جغرافیای سیاسی جهان برای ضعیف جایگاهی تعیین نکرده‌اند؛ نمی‌توان هم ضعیف بود هم مستقل، بلکه باید قوی بود و مقتدر تا مستقل شویم. سلامی تصریح کرد: تاریخ چند دهه اخیر سرشار از مثال‌های واضحی است که اگر ملت‌ها، دولت‌ها و نظام‌ها قوی نباشند، فرو خواهند پاشید. این یک اصل است. فرمانده کل سپاه تاکید کرد: ما قوی بودن را انتخاب کرده‌ایم، چرا که می‌دانیم استدلال سیاسی موهبتی است که بدون خوداتکایی، بدون استقلال اقتصادی، بدون قدرت ساختن و بدون تولید حاصل نمی‌شود. می‌دانیم که هرگز بیگانگان قاعده استقلال، قائمه قدرت، ارکان منزلت، ستون‌های شکوه و عظمت ما را به ما هدیه نمی‌کنند. ما می‌دانیم بزرگی ما با مجاهدت، تلاش، جدیت، علم و فناوری و مردان ما ساخته می‌شود. وی ادامه داد: ما کشوری هستیم که تصمیم گرفتیم بدون تاثیرپذیری از اراده بیگانگان و دشمنان زندگی کنیم. می‌خواهیم شرافتمندانه زندگی کنیم و نمی‌خواهیم نیازمند باشیم. کلید استقلال سیاسی، گسستن بند وابستگی و نیاز است و همه ما این را می‌دانیم. سرلشکر سلامی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد نیازمند، وابسته، محتاج و اسیر باشیم و آزاد نباشیم، خاطرنشان کرد: استقلال یعنی نپذیرفتن تاثیر اراده دیگران؛ ما می‌خواهیم بر اساس اراده ملی خودمان عمل کنیم و دشمن دقیقا عکس این را می‌خواهد.

Page Generated in 0/0067 sec