printlogo


کد خبر: 257742تاریخ: 1401/9/24 00:00
ارتباط قاتلان مولوی با یک کشور عربی
* اداره کل اطلاعات استان سیستان‌وبلوچستان: یکی از قاتلان مولوی عبدالواحد با یکی از کشورهای عربی ارتباط داشته و در آنجا ملاقات‌هایی انجام داده است/ * نماینده مردم خاش در مجلس: مردم منطقه خواستار به نتیجه رسیدن پرونده و رسیدن قاتلان به سزای اعمال‌شان هستند

گروه سیاسی: در پی حادثه‌ ناگوار ربایش و شهادت مولوی عبدالواحد ریگی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی ضمن اظهار تأثر از این حادثه، بر تعقیب و مجازات سریع و جدی جنایتکاران از سوی دستگاه‌های مسؤول تاکید کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حادثه‌ ناگوار ربایش جناب مولوی عبدالواحد ریگی رحمه‌الله علیه و به شهادت رساندن این عالم خیرخواه و شجاع موجب تأسف و تأثر اینجانب گردید. اشراری که این جنایت را مرتکب شدند، مزدورانی روسیاهند که در خدمت دشمنان سعادت هم‌میهنان بلوچ و اتحاد اقوام ایرانی قرار گرفته‌اند. وظیفه‌ دستگاه‌های مسؤول تعقیب و مجازات جنایتکاران است و باید با سرعت و جدیت انجام شود. اینجانب به خاندان محترم آن شهید و همه‌ مردم بلوچستان بویژه خاش و ایرانشهر تسلیت عرض می‌کنم و رحمت الهی را برای همگان مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
۲۳ آذر ۱۴۰۱
* روایتی از دستگیری قاتلان مولوی عبدالواحد ریگی
مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین(ع) شهرستان خاش که از مولوی‌های شاخص منطقه و استان سیستان‌وبلوچستان به شمار می‌آمد، پنجشنبه گذشته (17 آذر) توسط یک گروه تروریستی ربوده شده و با 3 گلوله در سر به شهادت رسید. پیکر بی‌جان شهید مولوی عبدالواحد یک روز بعد در جاده خاش پیدا شد. در پی این اقدام تروریستی، سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان به پیگیری حادثه پرداخته و اقدامات لازم برای شناسایی و دستگیری عاملان شهادت مولوی عبدالواحد آغاز شد. در همین رابطه وزارت اطلاعات روز سه‌شنبه در اطلاعیه‌ای خطاب به ملت شریف ایران اعلام کرد: به دنبال تلاش‌های شبانه‌روزی و سلسله اقدامات و رصدهای اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان سیستان‌وبلوچستان، ۳ نفر از عوامل اصلی ترور شهید مولوی عبدالواحد ریگی شناسایی و با همکاری عملیاتی فرماندهی انتظامی آن استان، دستگیر شدند. این عناصر تروریست قصد داشتند پس از ترور آن شهید، از کشور متواری شوند که در تور اطلاعاتی جان‌برکفان گمنام قرار گرفتند. 
* ارتباط عوامل ترور مولوی ریگی با یکی از کشورهای عربی
روابط عمومی اداره کل اطلاعات استان سیستان‌وبلوچستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: متعاقب دستگیری عوامل ترور مولوی شهید عبدالواحد ریگی توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)، در بازجویی‌های اولیه درباره پوشش اتخاذ شده برای ربایش شهید، نحوه  ربایش و انتقال، محل نگهداری و چگونگی شهادت اعتراف کردند. با توجه به پیچیدگی کیس و نظر به ارتباط یکی از عوامل ترور با یکی از کشورهای عربی و ملاقات‌های انجام شده در کشور هدف، بررسی‌های تخصصی در دستور کار قرار داشته و نتایج حاصله متعاقبا اعلام خواهد شد.
اسماعیل حسین‌زهی، نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی روز گذشته در گفت‌وگویی، توضیحاتی درباره نحوه شهادت این عالم اهل سنت ارائه داد. حسین‌زهی با اشاره به تسلیت مقام معظم رهبری در پی شهادت مولوی عبدالواحد ریگی گفت: مولوی عبدالواحد یکی از افراد شاخص و از علمای تراز اول استان بود. حیف بود ایشان به مرگ طبیعی از دنیا برود و در نهایت شهادت نصیب ایشان شد. از مقام معظم رهبری، هیات دولت و قوه ‌قضائیه نیز تشکر می‌کنیم که شهادت ایشان را تسلیت گفتند. حسین‌زهی در ادامه جزئیاتی را از قاتلان مولوی و مکان بازداشت آنها ارائه کرد: خوشبختانه دیروز نیروهای امنیتی عوامل ترور ایشان را دستگیر کردند. این افراد قصد فرار از مرز پاکستان را داشتند و وقتی هم که اسم مرز می‌آید، مشخص است که این افراد اشرار و مزدورانی بودند که از جایی اجیر شده بودند. از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی به دلیل این سرعت‌ عمل تشکر می‌کنیم. هنوز جزئیات بیشتری از این افراد نمی‌دانیم اما گویا آنها برنامه‌های دیگری نیز برای ترور افراد شاخص و سرشناس دیگر داشتند اما نتوانستند به نیت شوم خود برسند. همچنین ممکن است افراد دیگری نیز با این مزدوران در ارتباط باشند اما باید منتظر بررسی‌های بیشتر دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بمانیم. نماینده خاش درباره شخصیت مولوی عبدالواحد در میان مردم هم گفت: ایشان از علمای مردمی بود و همواره میان مردم حضور داشت. حتی بدون راننده نیز تردد می‌کرد و هدفش حضور در میان مردم بود. همواره صلح‌جو بود و همیشه سعی می‌کرد اختلافات میان مردم را حل کند. چندین بار نیز گروهک‌ها ایشان را تهدید به ترور کردند اما اعتنایی نکرد. دیدیم که در تشییع پیکر ایشان نیز بیش از ۱۰ هزار نفر حضور داشتند که نشان از ارادت و علاقه مردم به ایشان داشت. کسانی هم که ایشان را به قتل رساندند، اجیر شده بودند. حسین‌زهی همچنین تاکید کرد: دیروز پس از اعلام خبر دستگیری قاتلان، مردم خاش بسیار خوشحال شدند و خواستار به نتیجه رسیدن سریع‌ پرونده و رسیدن قاتلان به سزای اعمال‌شان هستند. نماینده مردم خاش در مجلس درباره هدف قاتلان مولوی نیز گفت: اینها قصد داشتند بین علما و مردم اختلاف بیندازند و به دلیل شخصیت مولوی عبدالواحد و مواضع ایشان دست به ترور ایشان زدند، چرا که ایشان همواره در بحث وحدت تاکید فراوان داشتند و همواره برای مملکت دلسوزی می‌کردند. 
* ترور وحدت
شهید مولوی عبدالواحد ریگی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان بود که در راستای وحدت و تقریب شیعه و سنی فعالیت می‌کرد. وی در جریان اغتشاشات اخیر در استان سیستان و بلوچستان نیز مواضعی انقلابی اتخاذ کرد و ضمن برائت از جریان نفاق که سعی در ایجاد آشوب و ناامنی در منطقه داشت، اغتشاشات در سیستان‌وبلوچستان را محکوم کرده بود. وی در دیدار با نمایندگان اعزامی از سوی مقام معظم رهبری به استان سیستان‌وبلوچستان گفته بود: شما از مردم بپرسید از مسجد امام حسین(ع) که من پیش‌نماز آن هستم حتی یک نفر هم بعد از نماز جمعه به خیابان نیامد و در آشوب اخیر خاش حضور نداشت؛ گفتم کسی حق ندارد بیرون برود، چون می‌دانستیم منافقین بیرون هستند و می‌دانیم چه‌ کار می‌کنند. کسی که از مرز خود دفاع نکند، ناموس ندارد.
 
******
پیام تسلیت رهبر انقلاب
در پی شهادت مولوی عبد‌الواحد
اشراری که این جنایت را مرتکب شدند، مزدورانی روسیاهند
که در خدمت دشمنان سعادت هم‌میهنان بلوچ و اتحاد اقوام ایرانی قرار گرفته‌اند
وظیفه‌ دستگاه‌های مسؤول تعقیب و مجازات جنایتکاران است و باید با سرعت و جدیت انجام شود

 


Page Generated in 0/0051 sec