printlogo


کد خبر: 257749تاریخ: 1401/9/26 00:00
اخبار

«سرنخ» به فصل دوم می‌رسد
جهانبخش سلطانی از بازیگران اصلی مجموعه تلویزیونی «سرنخ»، از تدارک برای تولید فصل دوم این سریال خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، جهانبخش سلطانی، هنرپیشه پیشکسوت سینما و تلویزیون که سال 1375 با مجموعه تلویزیونی «سرنخ» در قاب تلویزیون دیده شد، از اتخاذ تصمیماتی برای ساخت فصل دوم این سریال گفت. وی در این باره به ایرنا گفت: سریال «سرنخ» که مخاطبان بسیاری داشت و برای علاقه‌مندان «قصه‌های مجید» داستانی نوستالژیک بود، قرار است در صورت همراهی دوستان با نویسندگی و کارگردانی بهزاد خداویسی که نقش مصطفی را در این سریال بازی می‌کرد، به دومین فصل خود برسد. 
سلطانی اضافه کرد: فعلا یک قسمت را در اصفهان فیلمبرداری کرده‌ و ساخته‌ایم و به تهران آورده‌ایم تا به نهادهای مختلف نشان بدهیم و ببینیم چه کسی حاضر به سرمایه‌گذاری است. این سریال به نام کیومرث پوراحمد است ولی ما در تولید آن تلاش داریم و خواستیم نشان دهیم بدون ایشان هم می‌توانیم کاری در همان سطح و با محتوای ارزشی تولید کنیم.
***
دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان منصوب شد
طی حکمی از سوی محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن پرویز به عنوان «نماینده تام‌الاختیار وزیر و دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور» منصوب شد. به گزارش «وطن‌امروز»، محسن پرویز با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دبیری شورای «ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران» رسید. در این حکم آمده است: «نظر به تعهد و روحیه انقلابی و مکتبی جنابعالی و سوابق ارزشمند فرهنگی- هنری و شناخت مناسب از هنرمندان، به‌موجب این حکم به سمت «نماینده تام‌الاختیار وزیر و دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور» منصوب می‌شوید. امید است با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از ظرفیت‌های اعضای حقوقی و حقیقی این شورا، در جهت پاسداشت شأن و منزلت هنرمندان، نویسندگان و شاعران و همچنین پیگیری تشکیل کمیته‌های تخصصی و انجام وظیفه محوله، موفق و مؤید باشید». محسن پرویز، پزشک، نویسنده و روزنامه‌نگار که مسؤولیت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارنامه کاری و حرفه‌ای خود دارد، در حوزه ادبیات آثاری چون داستان‌های بلند معلم خودمانی و بوی گل، بوی او و مجموعه داستان‌های عبدالله، دیگر از پرستوها خبری نیست، آن روز در کنار تو و ستاره‌ای در زمین را به چاپ رسانده است. ریاست 4 دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز از دیگر سوابق وی به شمار می‌رود. همچنین از جمله کارهای بنیادین وی در امور کتاب و کتابخوانی، می‌توان به برقراری جوایزی چون جلال آل‌احمد، گام اول، کتاب فصل احیا و تقویت ۲ جشنواره پروین اعتصامی و شعر فجر، برگزاری نخستین همایش شاعران ایران و جهان، تأسیس خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) و بنیاد ادبیات داستانی اشاره کرد. وی هم‌اکنون رئیس انجمن قلم ایران است. 
***
پویش «سلام فاطمه» آغاز شد
پویش «سلام فاطمه» به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز به کار کرد. به گزارش «وطن‌امروز» پویش «سلام فاطمه» به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به همت مرکز موسیقی ماوا- سازمان هنری- رسانه‌ای اوج آغاز به کار کرد. علاقه‌مندان می‌توانند قطعه «سلام فاطمه» را با صدای محمدحسین پویانفر، مداح اهل بیت(ع) گوش داده و ویدئوهای مربوط به همخوانی آن را به هم‌صدای آسمان در فضای مجازی ارسال کنند. «سلام فاطمه» جدیدترین مداحی استودیویی پویانفر است که آذر امسال به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در ایام فاطمیه اول منتشر شد. 
***
انتقاد مدیر رادیو نمایش 
از شایعه‌سازی حول فوت بازیگران
محسن سوهانی، مدیر رادیو نمایش با اعلام خبر مساعد بودن وضعیت سلامتی توران مهرزاد، بر لزوم تمهیداتی برای جلوگیری از این خبرسازی‌های جعلی درباره هنرمندان تاکید کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، خبر فوت رضا رویگری هفته گذشته در فضای‌ مجازی دست به دست شد و سپس در گفت‌وگویی این موضوع تکذیب شد. هفته پیش از آن هم خبری از درگذشت ابوالفضل پورعرب منتشر شد که این بازیگر با اعلام بستری شدن مجدد خود در بیمارستان از وضعیت جسمی خودش خبر داد. اما این رویه خبرسازی جعلی درگذشت هنرمندان به سال‌های قبل برمی‌گردد که بارها درباره زنده‌یاد جمشید مشایخی و برخی هنرمندان دیگر در زمان حیات‌شان چنین خبرهایی منتشر می‌شد. حالا در تازه‌ترین مورد این فیک‌نیوزها و خبرسازان جعلی سراغ توران مهرزاد، بازیگر سینما، تلویزیون، تئاتر و رادیو رفته‌اند؛ بازیگری که مردم او را با بازی در سریال‌های ماندگار و بزرگی همچون «امام علی(ع)» و «این خانه دور است» یا فیلم‌های سینمایی «پری»، «خط قرمز»، «قرمز»، «برج مینو»، «لیلا» و خیلی از آثار دیگر می‌شناسند. محسن سوهانی، مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش در این باره به تسنیم گفت: حال خانم توران مهرزاد خوب است و مشکلی ندارد. اگر چه ایشان کهولت سن دارند اما خدا را شاکریم که در قید حیات هستند و وضعیت جسمی‌شان هم وخامتی ندارد. وی با اشاره به اینکه خبر جعلی درگذشت هنرمندان شوکی است که به جامعه هنری وارد می‌شود و این آسیب‌زاست، خاطرنشان کرد: هر چند وقت یک بار می‌بینیم خبر درگذشتی را منتشر می‌کنند که منبع آن جعلی است. یا خود هنرمند، یا خانواده و نزدیکان یا مسؤولان مربوط، آن خبر را تکذیب می‌کنند اما همان خبر جعلی، شوکی است که به خود هنرمند، خانواده و جامعه فرهنگ و هنر ما وارد می‌شود. واقعا در این زمینه باید تمهیداتی اندیشیده شود، چرا که این فیک‌نیوزها آسیب‌سازند و باید جلوی این خبرسازی‌های جعلی درباره هنرمندان گرفته شود.

Page Generated in 0/0061 sec