printlogo


کد خبر: 257768تاریخ: 1401/9/26 00:00
اخبار

بازداشت برخی سرشبکه‌های کودکان کار
رئیس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از برخورد با سرشبکه‌های کودکان کار و خیابان توسط دستگاه قضا و نیروی انتظامی خبر داد و گفت: در این بخش، برنامه مدونی آغاز شده و تعداد زیادی از این افراد دستگیر و بازداشت شده‌اند. احمدی‌صدر درباره آخرین اقدامات شهرداری برای رسیدگی و ساماندهی کودکان کار و خیابانی گفت: در این زمینه طی سال گذشته ۳۲ بار طرح جمع‌آوری این کودکان توسط برخی دستگاه‌ها اجرا شد اما نتیجه‌ای نداشت و در واقع طرح شکست خورد. وی با بیان اینکه طبق قانون، شهرداری تهران هیچ وظیفه‌ای در ارتباط با کودکان کار و خیابانی ندارد، ادامه داد: با این حال شهرداری تهران در قالب قرارگاه آسیب‌های اجتماعی به این موضوع ورود کرده و در این زمینه مدارس کودکان کار و خیابانی را در سطح شهر تهران راه‌اندازی کرده است که ۳۰ مدرسه در حال حاضر در این حوزه فعالیت دارند. رئیس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه ۸۰ درصد کودکان کار و خیابانی اتباع خارجی هستند، گفت: در این زمینه اداره اتباع باید ورود کند تا این افراد به کشورشان بازگردند. وی همچنین از برخورد با سرشبکه‌های کودکان کار و خیابان توسط دستگاه قضا و نیروی انتظامی خبر داد و متذکر شد: در این بخش، برنامه مدونی آغاز شده است و تعداد زیادی از این افراد دستگیر و بازداشت شده‌اند. احمدی‌صدر به اجرای طرح جدید ساماندهی کودکان کار و خیابانی در ۳ ماه آینده اشاره کرد و گفت: این طرح می‌تواند چالش‌ها و مشکلات در این حوزه را برطرف کند. 
***
مسمومیت ۱۴ نفر در تهران با گاز منوکسیدکربن
رئیس مرکز اورژانس تهران از مسمومیت ۱۴ نفر با گاز منوکسیدکربن در 2 حادثه طی روز جمعه 25 آذر خبر داد. دکتر یحیی صالح‌طبری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات وقوع این ۲ حادثه گفت: در حادثه اول ساعت ۳:۲۹ بامداد دیروز یک مورد تماس درباره مسمومیت با گاز منوکسیدکربن با سامانه ۱۱۵ اورژانس گرفته شد که بلافاصله تکنسین‌های اورژانس به محل اعزام شدند. وی گفت: محل وقوع این حادثه یک کارگاه واقع در پاسداران، میدان هروی، روبه‌روی ایستگاه متروی حسین‌آباد بود. رئیس مرکز اورژانس تهران ادامه داد: تکنسین‌های اورژانس با حضور در محل مشاهده کردند 8 نفر بر اثر استنشاق گاز خطرناک منوکسیدکربن دچار مسمومیت شده‌اند که در ادامه تمام این 8 نفر را به مراکز درمانی منتقل کردند. وی اظهار کرد: همچنین ساعت ۳:۴۳ بامداد دیروز حادثه دیگری درباره مسمومیت با گاز منوکسیدکربن به اورژانس اطلاع داده شد که این حادثه در محدوده اشرفی‌‌اصفهانی، بلوار پونک اتفاق افتاده بود. وی ادامه داد: در این حادثه 6 نفر بر اثر استنشاق منوکسیدکربن دچار مسمومیت شده بودند که آنها نیز به منظور تکمیل روند درمانی‌شان به مراکز درمانی منتقل شدند. 
***
۱۴۰ هزار هکتار از اراضی استان ایلام کانون بحرانی گرد و غبار
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اعلام اینکه ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی استان ایلام کانون بحرانی گرد و غبار است، گفت: اعتبار ملی برای مقابله با ریزگردها به ایلام اختصاص خواهد یافت. علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور روز پنجشنبه (۲۴ آذرماه) در جریان بازدید از منطقه حفاظت‌شده کولگ، نهال‌کاری را از اولویت‌های اساسی عنوان و اظهار کرد: استان ایلام نیازمند اعتبار ویژه برای مهار گرد و غبار است و برای مقابله با کانون‌های داخلی اعتبار ملی به استان اختصاص می‌یابد. وی با بیان اینکه ۱۴۰ هزار هکتار کانون بحرانی گرد و غبار در استان ایلام شناسایی شده است، اظهار کرد: منشأ اصلی گرد و غبار استان شهرستان‌های دهلران و مهران است که امیدواریم با عملیات مالچ‌پاشی در استان ایلام به عنوان پایلوت پس از تعیین ردیف اعتبار لازم بتوانیم منشأ داخلی در استان را مهار کنیم. سلاجقه همچنین با اشاره به منشأ خارجی گرد و غبار ایلام خاطرنشان کرد: استان ایلام دارای ۴۲۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است که همواره تحت تأثیر کانون‌های گرد و غبار از کشور عراق قرار می‌گیرد که تلاش می‌شود ضمن رایزنی با مقامات عراقی و استفاده از فناوری نوین، استفاده از پوشش گیاهی و احداث بادشکن این مشکل به صورت ویژه پیگیری شود. وی افزود: مناطقی که منشأ ریزگردها هستند شناسایی شده و با همکاری منابع طبیعی کشور به عنوان دستگاه اجرایی و سازمان حفاظت محیط‌زیست در قالب ستاد گرد و غبار کشور، امسال اعتبارات ویژه‌ای به این مناطق اختصاص یافته است. 
***
سد چم‌شیر کهگیلویه‌وبویراحمد برای آبگیری تأییدیه گرفت
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه سد چم‌شیر هیچ‌گونه مشکل زیست‌محیطی ندارد و مورد تایید کامل قرار گرفته است، گفت: تاییدیه آبگیری این سد داده شده است. آرش مصلح در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: طی روزهای اخیر نماینده سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در محل احداث سد چم‌شیر حضور داشت و تاییدیه آبگیری سد را داد و به طور کامل تایید شد که سد چشم‌شیر هیچ‌گونه مشکل زیست‌محیطی وجود ندارد. وی با اشاره به اینکه سد چم‌شیر 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: با توجه به برنامه زمان‌بندی، تا پایان امسال عملیات آبگیری این سد انجام می‌شود. مصلح ابراز کرد: زیر کشت بردن اراضی پایین‌دست، تولید 482 گیگاوات انرژی برقابی در سال، ایجاد بستر مناسب برای افزایش تولید آبزیان و توسعه گردشگری، کنترل سیلاب و شوری آب رودخانه زهره از جمله اهداف احداث سد چم‌شیر است. گفتنی است سد و نیروگاه چم‌شیر در 25 کیلومتری جنوب شرقی گچساران در استان کهگیلویه‌وبویراحمد روی رودخانه زهره ساخته می‌شود. سرشاخه‌های اصلی رودخانه زهره نیز کوه‌های شمال غرب استان فارس و شرق کهگیلویه‌وبویراحمد و رودخانه‌های فهلیان، آب شیرین و شیو است.

Page Generated in 0/0056 sec