printlogo


کد خبر: 257780تاریخ: 1401/9/26 00:00
اخبار

قدردانی خانواده شهید مولوی عبدالواحد از رهبر انقلاب
پس از پیام رهبر حکیم انقلاب در پی حادثه ناگوار ربایش و شهادت مولوی عبدالواحد ریگی، خانواده شهید عبدالواحد ریگی از معظم‌له قدردانی کردند.
به گزارش ایسنا، خانواده شهید مولوی عبدالواحد ریگی، امام جماعت مسجد امام حسین(ع) خاش با صدور پیامی از عنایت رهبر معظم انقلاب، سران ۳ قوه و نهادهای ذی‌ربط امنیتی و انتظامی و شورای تأمین سیستان‌وبلوچستان قدردانی کردند. مولوی عبدالواحد ریگی، امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین(ع) شهرستان خاش از مولوی‌های شاخص منطقه و استان سیستان‌وبلوچستان، توسط افراد ناشناس ظهر پنجشنبه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۱ ربوده شد و به شهادت رسید.
در پی این حادثه‌، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای طی پیامی ضمن اظهار تاثر از این حادثه، بر تعقیب و مجازات سریع و جدی جنایتکاران از سوی دستگاه‌های مسؤول تاکید کردند.
***
فرزند مولوی عبدالواحد ریگی: 
شیعه و سنی پدرم را دوست داشتند
یکی از فرزندان مولوی ریگی با بیان اینکه پدرم در رفع اختلافات طایفه‌ای نقش بسیار موثری داشت، گفت: پدرم تا پای جان در راه آرمان‌های خود تلاش کرد، همواره منادی وحدت بود و افراد پای منبرش را به اتحاد و همدلی فرا می‌خواند، هم شیعه و هم سنی او را دوست داشتند. حفیظ‌الله ریگی، فرزند مولوی ریگی  اظهار کرد: ما ۱۱ برادر و ۷ خواهر هستیم، پدر و مادرمان پیرو قرآن کریم بودند به گونه‌ای که ما را نیز تشویق به مسیر قرآن کردند و هم‌اکنون ۵ برادر و ۳ خواهرم حافظ کل قرآن کریم هستند. 
وی افزود: زادگاه پدرم روستای نَرُن شهرستان تفتان است، او بسیار ساده‌زیست بود و تمایلی به تجملات و مادیات نداشت، خانه و زندگی ساده ما برای همگان قابل رویت است. 
حفیظ‌الله ریگی ادامه داد: پدرم مغازه خواروبارفروشی داشت و از این مسیر گذران زندگی می‌کرد، هیچ یک از خواهران و برادرانم با اینکه تحصیلات دانشگاهی و تحصیلات حوزوی دارند در هیچ یک از ارگان‌ها و ادارات دولتی مشغول به کار نیستند. 
وی بیان کرد: پدرم در رفع اختلافات طایفه‌ای نقش بسیار موثری داشت، سران طوایف و علما نیز در این زمینه شهادت می‌دهند، کلا همیشه برای رفع دلخوری‌ها تلاش می‌کرد و به معنای واقعی منادی صلح بود. 
حفیظ‌الله ریگی گفت: پدرم جبهه و جنگ را با پوست و گوشت خود لمس کرده بود و وقتی که فریاد دفاع از میهن سر می‌داد و از نظام اسلامی حمایت می‌کرد مشخص بود به مسیری که حرکت می‌کند اعتقاد راسخ دارد، پدرم همراه با نظام و پیرو ولی فقیه و انقلاب اسلامی بود.
***
در شورای قضایی استان زنجان صادر شد
دستور «اژه‌ای» برای تعیین‌تکلیف وضعیت کالاهای متروکه در انبارها
رئیس قوه‌قضائیه دستور داد در اسرع وقت گزارشی از کالاهای قاچاق و متروکه تهیه و تعیین‌تکلیف شود.
حجت‌الاسلام‌ غلامحسین محسنی‌اژه‌ای شامگاه پنجشنبه (۲۴ آذرماه) در شورای قضایی استان زنجان با تاکید بر تعیین‌تکلیف اموال تملیکی اظهار کرد: در راستای پیگیری وضعیت این کالاها، گزارشی تهیه شده و در اختیار رئیس قوه‌قضائیه قرار گیرد تا یک بار برای همیشه وضعیت این کالاها که در انبارها مانده‌اند مشخص شود. این کالاها با توجه به تعیین‌تکلیف نشدن در حال از بین رفتن است. وی بر رسیدگی هرچه سریع‌تر مسؤولان ذی‌ربط به نامه‌ها و درخواست‌های مردمی در جریان سفر هیات عالی قضایی به زنجان تاکید کرد و گفت: مردم هنگامی که مشاهده می‌کنند یک هیات از مقامات عالی قضایی به شهر و دیار آنها سفر کرده، نامه و درخواست خود را با امیدواری به رشته تحریر درمی‌آورند، لذا مسؤولان مربوط باید  تلاش خود را به کار گیرند تا امید این افراد به ناامیدی تبدیل نشود؛ چنانچه امکان رسیدگی و اجابت قانونی درخواست این افراد وجود نداشت، حتما ضرورت دارد توجیهات و تبیینات لازم برای آنها انجام شود.
***
توقیف شناور حامل ۳۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق
یک شناور حامل ۳۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط رزمندگان ناوتیپ ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.
به گزارش سپاه نیوز، رزمندگان ناوتیپ ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پس از شناسایی یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج‌فارس، نسبت به توقیف آن اقدام کردند. 12 نفر در این رابطه بازداشت شدند و در بازرسی از این شناور نیز ۳۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شد. سوخت‌های کشف شده طبق روال قانونی با هماهنگی مقام قضایی محلی تحویل شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی شد و به چرخه توزیع قانونی برمی‌گردد.
***
حمله عوامل منافقین به مسجد امام هادی(ع) خرم‌آباد
بامداد جمعه تعدادی اغتشاشگر و عوامل منافقین به مسجد امام هادی(ع) خرم‌آباد حمله کردند.
به گزارش تسنیم، تعدادی اغتشاشگر و مزدوران منافق با کوکتل مولوتف به مسجد امام هادی(ع) خرم‌آباد حمله‌ور شده و ضمن آتش زدن پارچه‌ها و کتیبه‌های مجلس عزای حضرت زهرا(س) خساراتی به مسجد زدند. 
در این رابطه یک  منبع آگاه در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: ساعت ۱:۳۰ بامداد طی تماس تلفنی با ۱۱۰ مبنی بر آتش‌سوزی مسجد امام هادی(ع) واقع در فاز یک کیو ماموران نیروی انتظامی بلافاصله در محل حاضر شدند. وی بیان کرد: تلاش جهت شناسایی عاملان آتش‌سوزی ادامه دارد.

Page Generated in 0/0055 sec