printlogo


کد خبر: 257888تاریخ: 1401/9/29 00:00
اخبار

6227 نفر تماشاگر فینال جام‌جهانی در سینما
آخرین بازی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در سینماهای ایران توانست ۲۵۳ میلیون تومان بفروشد.
به گزارش «وطن‌امروز»، فینال بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر که یکشنبه شب بین ۲ تیم فرانسه و آرژانتین برگزار شد، توانست در سینماهای ایران ۲۵۳ میلیون و ۷۲۲ هزار تومان فروش داشته باشد. این بازی ۶ هزار و ۲۲۷ تماشاگر داشت و در ۷۱ سینما اکران شد. قبل‌ از این مسابقه، ۲ بازی کرواسی و مراکش با فروش ۵ میلیون و ۵۵۷ هزار تومان و ایران و آمریکا با ۶۰۹ میلیون تومان فروش در سینماها پخش شده بودند.
با این حساب پخش بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، ۸۶۸ میلیون و ۲۷۹ هزار تومان در سینماها فروش داشته است. در واقع ۳ بار پخش رویدادی غیرسینمایی، فروشی حدود یک میلیارد تومان برای سینماهای کشور ما عایدی داشته است.
***
سری جدید «تورنادو» با نامی جدید به سینما می‌آید
قرارداد سرگروهی فیلم سینمایی «جزیره فضایی» (تورنادو ۲) به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سیدجواد هاشمی به سرگروهی پردیس کورش ثبت شد.
به گزارش «وطن‌امروز»، بیست‌وچهارمین جلسه شورای صنفی نمایش یکشنبه ۲۷ آذر در خانه سینما تشکیل شد. بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح‌شده، قرارداد سرگروهی فیلم سینمایی «جزیره فضایی» (تورنادو ۲) به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سیدجواد هاشمی با پخش رسانه فیلمسازان مولود به سرگروهی پردیس کورش ثبت شد.
همچنین با درخواست موسسه تصویر شهر جهت اجرای طرح «سینما نوستالژی» در پردیس سینمایی ملت موافقت شد. بر اساس این طرح قرار است آثار کودک قدیمی سینمای ایران مثل «شهر موش‌های ۱ و ۲» و آثار کمدی دهه ۹۰ مثل «طبقه حساس»، «خجالت نکش»، «چهار انگشت»، «تگزاس ۲» و... مجدد روی پرده سینماهای تصویر شهر برود.
***
میرشکاک و افخمی مجری شب یلدای شبکه نسیم
برنامه «خانه جلال» با اجرای بهروز افخمی و یوسفعلی میرشکاک، شب یلدا روانه آنتن شبکه نسیم می‌شود.
اولین قسمت برنامه تولیدی «خانه جلال» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد پورصباغیان با ویژه‌برنامه شب یلدا روی آنتن شبکه نسیم می‌رود. این برنامه در ۲ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای با حضور جمعی از فرهیختگان و هنرمندان با میزبانی بهروز افخمی و یوسفعلی میرشکاک در حیاط خانه جلال، چهارشنبه ۳۰ آذر ساعت ۲۱ و پنجشنبه یکم دی‌ماه ساعت ۲۳ از شبکه نسیم پخش می‌شود.
«خانه جلال» در ویژه‌برنامه شب یلدا میزبان چهره‌های ادبی چون ناصر فیض، استاد برازنده و هنرمندانی چون ابوالفضل پورعرب، جهانبخش سلطانی، جواد خیابانی و جمعی از شعرای طنزپرداز خواهد بود. در این ویژه‌برنامه به آداب، رسم شب یلدا، حافظ‌خوانی و شاهنامه‌خوانی پرداخته می‌شود.
***
از سر گرفتن انتشار «پوست شیر» از شب یلدا
سریال «پوست شیر» که انتشارش در پلتفرم فیلم‌نت با به پایان رسیدن فصل اول متوقف شده بود، از شب یلدا روند انتشار را از سر می‌گیرد. به گزارش «وطن‌امروز»، بنا بر اعلام پلتفرم فیلم‌نت، از 30 آذرماه همزمان با پاسداشت یلدای ایرانیان، انتشار سریال «پوست شیر» ازسر گرفته می‌شود. «پوست شیر» قرار است در ۳ فصل ۸ ‌قسمتی تقدیم مخاطبان شبکه نمایش خانگی شود.
با توجه به فیلمبرداری روزانه و کار سخت مراحل فنی این مجموعه نمایش خانگی، دست‌اندرکاران در تلاش هستند این سریال را همزمان با ساخت دوباره به پخش برگردانند و قسمت اول از فصل دوم در شب یلدا در پلتفرم فیلم‌نت به پخش خواهد رسید.
بنا بر پیگیری‌ها از ساترا، این سریال نمایش خانگی تا قسمت بیستم مجوز تولید و پخش دارد.
***
7 سریال و 4 سینمایی در بسته یلدایی ساترا
ساترا به‌ مناسبت فرارسیدن شب یلدا، ۷ سریال تلویزیونی، ۴ فیلم سینمایی، همچنین انیمیشن و مستند عرضه می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز»، همزمان با فرا رسیدن شب یلدا و در راستای عرضه محتوای مناسب برای خانواده‌های ایرانی، اداره کل صدور مجوز ساترا ضمن ارائه سرویس قاب اختصاصی (iframe) شبکه نسیم، بخشی از برترین آثار نمایشی صداوسیما را در اختیار رسانه‌های دارای مجوز از این سازمان قرار می‌دهد.
بسته محتوایی شب یلدا شامل قالب‌های برنامه‌ای مختلف فیلم، سریال، مستند، ترکیبی و پویانمایی است که آثاری چون سریال‌های «مستوران»، «نون خ ۳»، «ستایش یک و ۲»، «گاندو ۲»، «تازه‌وارد» و «نجلا ۲»؛ فیلم‌های «یک دست لباس»، «نیاز»، «زندانیان»، «کلاه سبزها»؛ انیمیشن‌های «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم»، «گروه نجات اژدها»، «سفرهای سعدی»، «خرگوش سامورائی»، «بیمکس»، «قندک و مثل‌ها»؛ برنامه‌های ترکیبی «مامان‌ها ۱» و «کتاب باز ۵» و همچنین مستندهای «سربازی» و «روزهای انگلیسی» را دربر می‌گیرد.

Page Generated in 0/0053 sec