printlogo


کد خبر: 257905تاریخ: 1401/9/29 00:00
اخبار

رونالدو دل سعودی‌ها را زد
رسانه عربستانی خبر داد باشگاه النصر به دنبال جذب مهاجم بارسلوناست. نشریه المیدان عربستان خبر داد «روی گارسیا» سرمربی النصر عربستان در لیست خریدهای زمستانی‌اش نام «ممفیس دپای» ستاره بارسلونا را گذاشت. سرمربی فرانسوی بعد از تصمیم‌ ژاوی برای خروج دپای از لیستش دست به کار شده تا مهاجم تیم‌ملی هلند را به لیگ عربستان بیاورد. این خبر در حالی منتشر شده که پیش از این نشریه مارکای اسپانیا مدعی شده بود باشگاه النصر به دنبال جذب کریستیانو رونالدو، ابرستاره پرتغالی است. حتی این رسانه از توافق سعودی‌ها با رونالدو خبر داد ولی در نهایت این خبر تکذیب شد. دپای در جام‌جهانی 2022 قطر عملکرد خوبی با هلند داشت ولی در مرحله یک‌چهارم نهایی در ضربات پنالتی مغلوب آرژانتین شد.
***
سپاهان حریف ملوان نشد
تیم فوتبال سپاهان کار خود را در مسابقات لیگ برتر با نتیجه تساوی برابر ملوان از سر گرفت. مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران بعد از پایان جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر از دیروز از سر گرفته شد. در هفته دوازدهم این رقابت‌ها، دیروز تیم‌های سپاهان و ملوان به مصاف هم رفتند که این مسابقه با تساوی بدون گل تمام شد. بازی ۲ تیم از ساعت ۱۵ در ورزشگاه تختی شهر انزلی با قضاوت امیرسامان سلطانی آغاز شد اما تلاش ۲ تیم برای گلزنی راه به جایی نبرد. سپاهان البته در نیمه اول توسط شهریار مغانلو دروازه ملوان را باز کرد اما این گل آفساید اعلام شد. میلاد جهانی، بازیکن تیم ملوان هم دقیقه ۱۶ به دلیل مصدومیت تعویض شد تا ملوان یک تغییر اجباری در ترکیبش داشته باشد. تیم ملوان در این مسابقه از حضور مازیار زارع، سرمربی خود روی نیمکت به دلیل محرومیت محروم بود. نماینده انزلی با این نتیجه ۱۰ امتیازی شد و به رده سیزدهم جدول رسید. سپاهان هم با هدایت «ژوزه مورایس» ششمین تساوی این فصل را به دست آورد و با ۲۱ امتیاز در رده چهارم باقی ماند. سپاهان در صورت برد در این مسابقه می‌توانست با ۲۳ امتیاز جای استقلال را در رده دوم جدول بگیرد. همچنین تیم فوتبال مس رفسنجان برابر میزبانش مس کرمان به پیروزی رسید. این بازی با نتیجه ۲ بر صفر به سود رفسنجانی‌ها به پایان رسید.
***
در نشست هماهنگی داربی چه گذشت؟
نشست هماهنگی داربی ۹۹ برگزار و در جریان آن تاکید شد طبق مصوبه شورای تامین استان به طور جدی از ورود افراد غیر به ورزشگاه برای این بازی جلوگیری شود. نشست هماهنگی نود و نهمین دیدار ۲ تیم پرسپولیس و استقلال دیروز به ریاست حسین زرگر، ناظر مسابقه، در سازمان لیگ فوتبال ایران برگزار شد. در این جلسه تاکید شد با توجه به مصوبه شورای تامین استان مبنی بر برگزاری داربی بدون تماشاگر، غیر از عوامل برگزاری مسابقه و تیم‌ها و همراهان مشخص شده تیم‌ها، کسی اجازه ورود به ورزشگاه و حضور روی سکوها را نخواهد داشت. برگزاری این مسابقه همچنین با مراسم یادبودی برای فوتبالیست‌های شهید همراه خواهد بود. پرسپولیس و استقلال به ترتیب سر تا پا قرمزپوش و آبی‌پوش خواهند بود و دروازه‌بان‌ها به ترتیب مشکی و زرد به تن می‌کنند.
***
امیرعبداللهیان:
برگزاری موفقیت‌آمیز جام‌جهانی قطر مایه افتخار کشورهای اسلامی است
وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست سوم مجمع گفت‌وگوی تهران با محمد بن عبدالعزیز الخلیفی، معاون وزیر خارجه قطر در امور منطقه‌ای دیدار کرد. به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار  ضمن تبریک روز ملی کشور قطر، برگزاری  موفقیت‌آمیز بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را مایه افتخار کشورهای اسلامی برشمرد.
***
ایران در رده ۲۶ جام جهانی
با پایان جام‌جهانی رده‌بندی نهایی تیم‌های حاضر در جام‌جهانی مشخص شد. جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در نهایت به پایان رسید و تیم‌ ملی فوتبال ایران با یک برد و ۲ باخت نتوانست به دور حذفی راه یابد و در رده ۲۶ در بین ۳۲ تیم قرار گرفت. در بین تیم‌های نماینده آسیا، ژاپن در رده نهم قرار گرفت و بهترین عملکرد را داشت. استرالیا در رده ۱۱ و عربستان در رده ۲۵ جا گرفتند. همچنین تیم ‌ملی فوتبال قطر با حضور در رده ۳۲، ضعیف‌ترین تیم این دوره از رقابت‌ها شد. 
***
آنچلوتی: در رئال می‌مانم
سرمربی ایتالیایی رئال مادرید اعلام کرد تنها در صورتی از تیم می‌رود که او را برکنار کنند.
به گزارش اسپورت، کارلو آنچلوتی در بازگشت به رئال مادرید نتایج درخشانی با این تیم کسب کرد و توانست کهکشانی‌ها را به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا برساند.
بعد از حذف تیم ‌ملی فوتبال برزیل از جام جهانی،‌ از کارلو آنچلوتی به عنوان یکی از گزینه‌های جدی جایگزینی تیته سخن به میان آمد.
آنچلوتی به شایعه جدایی خود از رئال مادرید واکنش نشان داد. او گفت: در رئال مادرید همه چیز برای من خوب است و مشکلی ندارم. من تا سال ۲۰۲۴ با رئال مادرید قرارداد دارم. نمی‌توانم درباره آینده صحبت کنم اما در رئال باقی می‌کنم مگر اینکه باشگاه من را نخواهد.
رئال مادرید در فصل جاری هم با آنچلوتی عملکرد بسیار خوبی داشته است به طوری‌ که هم‌ در لیگ قهرمانان اروپا راهی دور بعد شد و هم در لالیگا از مدعیان اصلی قهرمانی است.

Page Generated in 0/0075 sec