printlogo


کد خبر: 257909تاریخ: 1401/9/29 00:00
اخبار

آغاز ثبت‌نام بیمه تکمیلی تاکسیرانان تهران و خانواده رانندگان
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از فرصت یک‌ماهه تاکسیرانان برای ثبت‌نام بیمه تکمیلی خبر داد. 
مهدی وحدت‌کار گفت: یکی از دغدغه‌ها و نیازهای مهم تاکسیرانان، برقراری بیمه تکمیلی برای آنان و خانواده‌شان بوده است که به همت همکاران سازمان تاکسیرانی مطابق سنوات گذشته به مرحله اجرا درآمده است. 
وی افزود: هزینه بیمه تکمیلی تاکسیرانان به صورت رایگان توسط سازمان تاکسیرانی شهر تهران پرداخت می‌شود. همچنین تاکسیرانان در صورت تمایل می‌توانند خانواده خود را نیز برای بیمه تکمیلی با پرداخت هزینه مشخص ثبت‌نام کنند. 
وحدت‌کار با بیان شرایط ثبت‌نام تاکید کرد: ثبت‌نام بیمه تکمیلی تاکسیرانان از ۲۳ آذرماه به مدت یک ماه ادامه دارد و بعد از اتمام این مهلت، امکان تمدید وجود ندارد. همچنین یکی از شرایط دریافت این بیمه، داشتن کارنامه معتبر تاکسیرانی است. بنابراین با توجه به اهمیت این موارد، لازم است تاکسیرانان هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام در تاریخ مقرر اقدام کنند.
***
بازداشت سرهنگ قلابی با اسلحه کمری
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری فردی که با معرفی خود به عنوان سرهنگ انتظامی اقدام به کلاهبرداری و اخاذی از شهروندان می‌کرد، خبر داد. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای گفت: عوامل عملیات کلانتری ۱۰۶ نامجو در حال گشت‌زنی در حوزه استحفاظی خود بودند که فردی را با لباس نظامی و درجه سرهنگی مشاهده کردند. ماموران رفتار این فرد را تحت نظر قرار داده و مدتی بعد با توجه به رفتار غیرعادی که این فرد از خود بروز داده بود، برای بررسی بیشتر به او نزدیک شده و درخواست کارت شناسایی کردند. 
وی با بیان اینکه ماموران در همان تحقیقات اولیه متوجه شدند این فرد فاقد هرگونه درجه نظامی است، گفت: در همین راستا کیف همراه متهم مورد بررسی قرار گرفت که در جریان آن یک عدد اسلحه کلت کمری، یک رشته دستبند فلزی، بیسیم دستی، دستگاه شوکر، یک تیغه سلاح سرد و کارت شناسایی جعلی با درجه سرهنگی از وی کشف و ضبط شد. همچنین از خودروی متهم که در همان محل پارک بود نیز تعدادی پلاک تقلبی و تجهیزاتی مثل آژیر و ال‌ای‌دی کشف شد و به مقر انتظامی انتقال یافت.
***
واردات ۶۰۰ هزار دوز واکسن سرخجه
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر از واردات ۶۰۰ هزار دوز واکسن سرخجه به کشور خبر داد. علیرضا عسکری با اشاره به افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخجه در کشور گفت: در پی افزایش مهاجرت اتباع از کشورهای همسایه به ایران و در نتیجه افزایش میزان ابتلای افراد به بیماری سرخجه در کشور، معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از جمعیت هلال‌احمر خواست برای واردات واکسن‌های این بیماری اقدام کند. 
در این راستا مراحل اخذ مجوزهای مورد نیاز از طرف جمعیت هلال‌احمر برای واردات واکسن به کشور انجام و ۶۰۰ هزار دوز واکسن سرخجه اهدایی توسط یونیسف دیروز وارد کشور شد که پروسه برچسب‌گذاری آن در شرکت بازرگانی سهاکیش جمعیت هلال‌احمر در حال انجام است و در چند روز آینده واکسن‌ها به دست وزارت بهداشت و درمان می‌رسد تا در پایگاه‌های سلامت جهت تزریق توزیع شود.
***
آموزش صفر تا صد راه‌اندازی شغل به متقاضیان اشتغال در مناطق محروم
بنیاد برکت فیلم‌های آموزشی مربوط به اشتغال را تولید و در اختیار کارآفرینان قرار می‌دهد. سیدمحسن کالوندی، دبیر کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت ضمن اعلام این خبر که بنیاد برکت  فیلم‌های آموزشی مربوط به اشتغال را تولید کرده و در اختیار کارآفرینان قرار می‌دهد، افزود: فیلم‌ها و موشن‌گرافی‌های آموزشی مربوط به رسته‌های شغلی مختلف و راه‌اندازی مشاغل در اختیار کارآفرینان و متقاضیان اشتغال در سراسر کشور بویژه مناطق محروم و روستایی قرار می‌گیرد. 
وی اظهار داشت: این فیلم‌ها روی تارنماهای بنیاد برکت و کمیته تحقیق و توسعه این بنیاد بارگذاری شده است و کارآفرینان و علاقه‌مندان به اشتغال‌زایی می‌توانند برای تماشا و دانلود فیلم‌ها به این تارنماها مراجعه کنند. دبیر کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت در ادامه خاطرنشان کرد: شبکه مجریان و تسهیل‌گران بنیاد برکت نیز این فیلم‌ها را در اختیار کارآفرینان قرار می‌دهند. همچنین موشن‌گرافی‌های تولید شده که زمان کمتری دارند، در فضای مجازی و صفحات متعلق به بنیاد برکت در شبکه‌های اجتماعی مختلف بارگذاری می‌شود. 
کالوندی افزود: کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت پیش از این ۳۶ عنوان کتاب را با محوریت اشتغال تالیف و منتشر کرده اما برای درک بهتر کارآفرینان از رسته‌های شغلی، اقدام به تهیه و توزیع فیلم‌های آموزشی نیز کرده است. 
وی تاکید کرد: در این فیلم‌ها صفر تا صد مراحل راه‌اندازی یک شغل و اطلاعات کامل مربوط به رسته شغلی مربوط آمده و آموزش داده شده است. 
وی یادآور شد: این آموزش‌ها توسط اساتید دانشگاهی و نخبگان هر رشته که دارای علم و دانش لازم بوده و از اشراف و فن بیان مناسب برخوردار هستند، به کارآفرینان ارائه می‌شود. 
کالوندی گفت: تاکنون فیلم‌های مربوط به آموزش کامل صنعت چرم، زنبورداری و پرورش دام سبک و سنگین آماده شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. همچنین تولید فیلم‌های آموزشی پرورش طیور و آبزیان، کسب‌وکارهای مربوط به صنایع دستی، سنگ‌های قیمتی و مشاغلی مانند خراطی و کفاشی که امکان تولید داخل خانگی را دارند، در دستور کار قرار دارد.

Page Generated in 0/0059 sec