printlogo


کد خبر: 257935تاریخ: 1401/9/30 00:00
اخبار

اقبال واحدی مجری شب یلدای شبکه یک
ویژه برنامه یلدایی «شب‌روشنی» شبکه یک در بلندترین شب سال میهمان خانواده‌ها خواهد بود.
به گزارش «وطن‌امروز»، ویژه‌برنامه شب‌ یلدایی «شب‌روشنی» چهارشنبه ۳۰ آذر از ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه یک می‌رود.
این ویژه‌برنامه با اجرای اقبال واحدی میزبان شاعران و کارشناسان فرهنگ‌ عامه و خواننده‌ها، ‌نواحی‌خوانان و نوازنده‌هایی از سراسر ایران است. همچنین شب روشنی میزبان مجریان برنامه‌های مختلف شبکه یک است که هدایای تصویری خود از آداب و فرهنگ و رسوم را تقدیم نگاه ایرانیان می‌کنند؛ تصاویری که روایت‌گر یلدای شهرهای ایران‌ عزیزمان همچون زاهدان، مشهد، خرم‌آباد، گیلان، هرمزگان، تنب بزرگ، ابوموسی، کردستان و نیز از کشور افغانستان است.
حافظ‌خوانی، شاهنامه‌خوانی و اجرای زنده موسیقی با حضور خواننده‌هایی چون محمد گلریز، رضا صنعت‌گر و... از دیگر بخش‌های این برنامه به تهیه‌کنندگی رضا بختیاری و میثم فکری است.
***
غفوریان و پورعرب، میهمانان ویژه شب یلدای تلویزیون
مدیر شبکه نسیم از تدارک ۳ روزه این شبکه برای یلدای امسال و حضور میهمانانی چون ابوالفضل پورعرب و مهران غفوریان در این برنامه‌ها خبر داد.
به گزارش «وطن‌امروز»، محمدرضا خوشرو از تدارک شبکه نسیم به مدت ۳ روز، از چهارشنبه تا جمعه به مناسبت شب یلدا با برنامه‌های «خانه جلال»، «شوتبال» و «دیدی نو» خبر داد. خوشرو توضیحاتی را درباره تدارک این شبکه از چهارشنبه تا جمعه به مناسبت شب یلدا ارائه کرد و از مهران غفوریان، ابوالفضل پورعرب و علی طولابی، از شرکت‌کنندگان برنامه «عصر جدید» و هنرمندان برنامه طنز «صبح جمعه با شما» و... به عنوان میهمانان ویژه این برنامه‌ها یاد کرد.
وی همچنین از تدارک برنامه‌های «نسیما» و «دوربین مخفی» و همچنین پخش بخش‌هایی از «خندوانه» در شب یلدا خبر داد.
***
3 انتصاب در اداره کل فیلمنامه صداوسیما
سرپرستان «مدیریت باشگاه رشد»، «تولید، تامین و بررسی» و «ایده، پژوهش و اقتباس» اداره کل فیلمنامه صداوسیما منصوب شدند.
به گزارش «وطن‌امروز»، مدیرکل دفتر فیلمنامه رسانه ملی، ابوالقاسم صالحی‌زاده را به سمت «سرپرست مدیریت باشگاه رشد دفتر فیلمنامه رسانه ملی» منصوب کرد. حسین اسدی‌زاده در حکمی دیگر اکرم صادقی را به عنوان «سرپرست مدیریت تولید، تامین و بررسی دفتر فیلمنامه رسانه ملی» منصوب کرد. همچنین جبرئیل نجفی ایواتلو با حکم مدیر کل دفتر فیلمنامه، «سرپرست مدیریت ایده، پژوهش و اقتباس دفتر فیلمنامه رسانه ملی» شد.
در این احکام بر استفاده از ظرفیت‌های نیروهای مومن و هنرمند در تحقق شرح وظایف اداره کل فیلمنامه بر اساس مفاد طرح تحول سازمان صداوسیما تاکید شده است.
***
معمار حرم شاهچراغ درگذشت
پروفسور ایرج اعتصام، معمار باسابقه‌ای که در کارنامه حرفه‌ای‌اش،‌ طراحی مجموعه حرم شاهچراغ شیراز به چشم می‌خورد، درگذشت.
به گزارش «وطن‌امروز»، ایرج اعتصام، معمار معاصر و شهرساز در ۹۲ سالگی درگذشت. ایرج اعتصام معمار معاصر و شهرساز بود که در ۹۲ سالگی و در شهر سن خوزه آمریکا دار فانی را وداع گفت. او دارای مدرک دکترای معماری از دانشگاه فلورانس در سال ۱۳۳۹ بود و از سال ۱۳۵۰ به عنوان کارشناس ارشد طرح‌ریزی منطقه‌ای سازمان ملل متحد و عضو کانون کارشناسان رسمی دادگستری از سال ۱۳۵۲ فعالیت کرد.
این هنرمند مدیریت و طراحی پروژه‌هایی مانند مجموعه حرم شاهچراغ شیراز، پردیس دانشگاه سیستان‌وبلوچستان، شهر جدید لتیان، مجموعه‌های جهانگردی محلات، سرعین اردبیل، لاهیجان و... را برعهده داشته است. از جمله آثار تألیفی ایرج اعتصام می‌توان به ترجمه کتاب عقاب ۲ سر، از گذشته تا آینده اسکان بشر، ترجمه کتاب معماری اسلامی، فرم، عملکرد و معنی اثر و... اشاره کرد.
***
مدیران ستادی جشنواره فیلم مقاومت معرفی شدند
دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، مدیران ستادی این جشنواره را معرفی و منصوب کرد.
به گزارش «وطن‌امروز»، جلال غفاری، دبیر هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت طی احکامی جداگانه آقایان محسن رفیعی، اسماعیل آجرلو، محسن جوادی و پرویز رادی‌دهنوی را به ترتیب به عنوان دبیر اجرایی، قائم‌مقام، مشاور عالی دبیر و مدیر کمیته استان‌ها معرفی و منصوب کرد. هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار «گفتمان مقاومت، نهضت جهانی مستضعفان و آزادی قدس شریف» و به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح با دبیری جلال غفاری اسفند سال جاری در خلیج همیشگی فارس برگزار خواهد شد.

Page Generated in 0/0074 sec