printlogo


کد خبر: 257947تاریخ: 1401/9/30 00:00
اخبار

پیام جنجالی رئیس‌جمهور کنیا درباره تیم ‌ملی فوتبال فرانسه
رئیس‌جمهور کنیا پس از شکست فرانسه مقابل آرژانتین در فینال جام‌جهانی، پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر کرد که سر و صدا به پا کرد. فرانسه در فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل تیم ‌ملی آرژانتین شکست خورد و نتوانست قهرمان شود. پس از این بازی، ویلیام روتو، رئیس‌جمهور کنیا توئیتی درباره تیم فرانسه منتشر کرد که جنجال برانگیخت. رئیس‌جمهور این کشور آفریقایی نوشت: «تبریک به آرژانتین برای قهرمانی در جام جهانی. تیم آفریقایی من هم (فرانسه) در جام‌جهانی بازی‌های عالی‌ای انجام داد». این توئیت چنان سر و صدا به پا کرد که بیش از ۱۶۰۰ پاسخ داشت که در میان آنها چندین انتقاد برجسته بود. این پست به این محدود نشد، زیرا عکسی از تیم فرانسه را با خود داشت که 15 نفر از اعضای تیم ریشه آفریقایی دارند. در میان آنها کیلیان امباپه برجسته است که اجدادی از الجزایر و کامرون دارد. 14 نفر دیگر عبارتند از: عثمان دمبله، اورلین شوامنی، کریم بنزما، ابراهیما کوناته، ژول کنده، استیو مانداندا، یوسف فوفانا، متئو گوندوزی، اکسل دیاسی، ویلیام سالیبا، دایوت اوپامکانو، ادواردو کاماوینگا و کینگزلی کومان. 
***
رونالدو بزودی بازیکن النصر می‌شود!
نشریه اسپانیایی از قرارداد قریب‌الوقوع ستاره پرتغالی با تیم عربستانی خبر داد. روزنامه اسپانیایی مارکا خبر داد کریستیانو رونالدو تا قبل از آغاز سال جدید میلادی قرارداد ۲۰۰ میلیون یورویی خود با تیم النصر عربستان را امضا می‌کند. رونالدو که هم‌اکنون در دوبی حضور دارد، چندی پیش مورد توجه تیم عربستانی قرار گرفته بود اما تاکید داشت تمرکزش به تیم ‌ملی پرتغال در جام‌جهانی معطوف کرده است. پیش‌تر اعلام شده بود النصر پیشنهادی ۲۰۰ میلیون یورویی برای هر سال تا سال ۲۰۲۵ به رونالدو داده است. رونالدو در پاسخ به سوال خبرنگاران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، خبرها درباره پیوستن به النصر را «نادرست» خوانده بود. آقای شماره ۷ پس از مصاحبه جنجالی خود علیه باشگاه، بازیکنان و سرمربی منچستریونایتد، از این تیم کنار گذاشته شد. 
***
فناوری آفساید نیمه‌خودکار در سری‌آ
فدراسیون فوتبال ایتالیا اعلام کرد فناوری آفساید نیمه‌خودکار ماه آینده به‌ کار گرفته خواهد شد. به گزارش فوتبال ایتالیا، فدراسیون فوتبال ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد فناوری آفساید نیمه‌خودکار که توسط فیفا در جام‌جهانی مورد استفاده قرار گرفت، از هفته بیستم مسابقات استفاده خواهد شد. این دیدارها که شامل میزبانی ناپولی، صدرنشین سری آ از رقیب سرسختش رم می‌شود، نشان‌دهنده نیمه دوم رقابت‌های لیگ است که اوایل ژانویه پس از جام‌جهانی و تعطیلات زمستانی دوباره آغاز می‌شود. این فناوری قبل از استفاده در جام‌جهانی قطر و مرحله گروهی لیگ قهرمانان این فصل در جام‌جهانی باشگاه‌های فیفا در ماه فوریه در ابوظبی آزمایش شد. این فناوری از دوربین‌های اختصاصی و پخش‌کننده در اطراف استادیوم استفاده می‌کند تا موقعیت دقیق بازیکنان را در زمین نشان دهد و در عرض چند ثانیه اطلاعات دقیقی را به داوران مسابقه ارائه دهد. 
***
حبیب کاشانی سرپرست تیم ‌ملی فوتبال امید شد
حبیب کاشانی، سرپرست تیم ‌ملی فوتبال امید برای حضور در بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک پاریس شد. به گزارش ایسنا، جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با حضور اعضا برگزار شد. پس از این نشست اعلام شد حبیب کاشانی به عنوان سرپرست تیم ‌ملی فوتبال امید انتخاب شده است. مناف هاشمی، سخنگوی کمیته ملی المپیک اعلام کرد کمیته ملی المپیک به فدراسیون فوتبال پیشنهاد داده است حبیب کاشانی به عنوان سرپرست تیم امید باشد و فدراسیون فوتبال نیز موافقت کرده است. تیم فوتبال امید برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس آماده می‌شود. 
***
توافق بارسلونا با کانته
طبق اعلام روزنامه اسپورت اسپانیا مسؤولان باشگاه بارسلونا با هافبک فرانسوی چلسی به توافق دست یافتند. به گزارش اسپورت، بارسلونا به دنبال انتخاب جایگزینی شایسته برای سرخیو بوسکتس است. آبی‌واناری‌ها به خاطر مشکلات مالی‌ای که دارند نمی‌توانند زیاد هزینه کنند و به همین خاطر دنبال بازیکنی هستند که قراردادش با باشگاه خود به پایان رسیده باشد و به اصطلاح بازیکن آزاد باشد. انگولو کانته، هافبک فرانسوی چلسی بازیکنی است که چنین شرایطی را دارد. او در زمستان بازیکن آزاد می‌شود و می‌تواند راهی بارسلون شود. روزنامه اسپورت اعلام کرد باشگاه بارسلونا مذاکراتی با کانته داشته و این بازیکن برای حضور در نوکمپ چراغ سبز نشان داده است و منتظر پاسخ نهایی بارسلوناست. کانته به خاطر آسیب‌دیدگی جام‌جهانی ۲۰۲۲ را از دست داد و نتوانست برای فرانسوی‌ها به میدان رود. از جورجینیو و آمرابات به عنوان دیگر گزینه‌های آبی‌واناری‌ها برای جایگزینی بوسکتس سخن به میان می‌آید. 
***
رتبه اول آسیا از دست رفت
تیم ملی فوتبال ایران جایگاه خود را به عنوان تیم نخست آسیا از دست داد. به گزارش فوتبال رنکینگ، آرژانتین قهرمان جام‌جهانی با وجود کسب عنوان بهترین تیم جهان، در رده‌بندی تنها یک پله صعود کرد و به رده دوم رسید. برزیل که در مرحله یک‌چهارم نهایی توسط کرواسی در ضربات پنالتی حذف شد، جایگاه خود را در صدر رده‌بندی حفظ کرد. فرانسه فینالیست‌ جایگاه سوم را در اختیار دارد و بلژیک چهارم است. مراکش پس از یک تورنمنت خیره‌کننده که در آن فراتر از انتظارات همگان بود و با شکست دادن اسپانیا و پرتغال قدرت‌نمایی کرد، ۱۱ رتبه صعود کرد و از رتبه ۲۲ به ۱۱ رسید. استرالیا نیز پس از صعود به مرحله یک‌هشتم پایانی، با ۱۱ پله صعود به رده ۲۷ رسید. ژاپن در رتبه بیستم قرار گرفت و تیم برتر آسیا شد و ایران در رتبه 24 تیم دوم قاره در این رنکینگ است. 

Page Generated in 0/0071 sec