printlogo


کد خبر: 257954تاریخ: 1401/9/30 00:00
اخبار

عملیات حج ۱۴۰۲ آغاز شد
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر آغاز عملیات حج ۱۴۰۲ را اعلام کرد. سیدعلی مرعشی در همایش توجیهی - آموزشی حج و اربعین ۱۴۰۲ گفت: عملیات حج ۱۴۰۲ آغاز و مذاکرات اولیه حج توسط سازمان حج و زیارت با سازمان حج و زیارت عربستان شروع شده است. وی در ادامه درباره تعداد زائران حج آینده گفت: بر اساس اعلام حج و زیارت، برای حج ۱۴۰۲ تعداد ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر زائر حج داریم. آغاز عملیات حج از ۵ ذی‌القعده تا ۵ محرم یعنی ۶۰ روز است. در این مدت باید مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه کند. رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر توضیح داد: امسال از کل زائران حج، ۲۳ هزار نفر بالای ۶۵ سال دارند و با جمعیت پیری روبه‌رو هستیم، که قاعدتاً بیماری‌هایی دارند که اهمیت معاینات را بیشتر می‌کند و در کنار این معاینات باید زمان‌بندی‌هایی را هم در نظر بگیریم. وی در ادامه بیان کرد: باید به زائرانی اجازه تشرف بدهیم که استطاعت حضور در مراسم حج را از نظر جسمی داشته باشند. اگر واقعا استطاعت ندارند باید جلوی تشرف آنها گرفته شود و اگر امکانش را دارند بی‌دلیل اجازه حضور از آنها گرفته نشود.
***
حضور بیش از ۶ میلیون دانش‌آموز در «شاد» در روزهای تعطیلی
6 میلیون و 400 هزار دانش‌آموز در روزهایی که آموزش حضوری در مدارس تعطیل است به صورت غیرحضوری در شبکه شاد به آموختن ادامه می‌‌دهند. بنا بر آمار ثبت شده در شبکه شاد، در روزهای ۱۹ تا ۲۱ آذر که فرآیند آموزش مدارس در برخی استان‌های کشور به دلیل آلودگی هوا به صورت غیرحضوری برگزار شد، به طور میانگین در هر روز بیش از ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در شبکه شاد حضور داشته و آموزش خود را در این بستر دنبال کردند. تعداد کاربران یکتا که در شبکه شاد فعالیت داشته‌اند بیش از ۹ میلیون نفر بوده و طبق آمار منتشر شده، میانگین حضور روزانه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی بیش از 3 میلیون و ۳۰۰ هزار، متوسطه اول بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار و متوسطه دوم بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز بوده است. همچنین دانش‌آموزان و معلمان استان‌های خراسان رضوی، تهران، آذربایجان شرقی و خوزستان که مشمول مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا بودند، بیشترین حضور را در شبکه شاد داشتند که بیانگر فعال بودن مدارس و کلاس‌های درسی در زمان آموزش غیرحضوری است. گفتنی است پیش‌تر وزیر آموزش‌و‌پرورش اعلام کرده بود هنگام آلودگی هوا، بارش باران و مسائلی از این دست مدارس به صورت غیرحضوری و در شبکه شاد برگزار خواهد شد.
***
تغییر زمان برگزاری امتحانات دانش‌آموزان تهرانی
امتحانات پایان ترم دانش‌آموزان استان تهران با تاخیر و از ۱۰ دی‌ماه آغاز می‌شود. اداره کل آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌های تهران در اطلاعیه‌ای که روی کانال اطلاع‌رسانی‌اش در شبکه شاد قرار داده، اعلام کرد با توجه به غیرحضوری برگزار شدن کلاس‌ها در روزهای گذشته، امتحانات پایان ترم مدارس شهرستان‌های استان تهران (با یک هفته تاخیر) از ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ آغاز می‌شود. بر اساس این اطلاعیه، این تصمیم شامل امتحانات نهایی پایه دوازدهم و دانش‌آموزان بزرگسال متوسطه اول نمی‌شود. علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش شهر تهران نیز در برنامه‌ای تلویزیونی با بیان اینکه امتحانات نهایی پایه دوازدهم مطابق برنامه قبلی برگزار می‌شود، اظهار کرد: همچنین مدارس دوره متوسطه می‌توانند با دریافت مجوز کتبی از کمیسیون خاص آموزش‌و‌پرورش منطقه و طبق مصوبه ۶۶۹ شورای عالی، امتحانات پایان ترم‌شان را از ۱۰ دی‌ماه طبق مقررات برگزار کنند.
***
رشد 18 درصدی صدقات پرداختی مردم
مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از جذب ۴۶۹ میلیارد تومان صدقه مردمی طی ۸ ماه سال جاری خبر داد. حسین گیلاسی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به جمع‌آوری ۴۶۹ میلیارد تومان صدقه طی ۸ ماه ابتدایی سال، میزان صدقات مردمی کمیته امداد در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۸ درصدی همراه بوده است. وی ضمن تشریح عملکرد نقدی صدقات پرداختی مردم به تفکیک صندوق‌های کوچک خانگی، صندوق بزرگ اماکن، صندوق بزرگ معابر و کمک‌های موردی افزود: میزان درآمد نقدی از صندوق‌های کوچک خانگی ۲۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ‌تومان (۵۷ درصد)، از صندوق بزرگ اماکن ۱۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان (۴ درصد)، از صندوق بزرگ معابر ۸۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان (۲۲ درصد) و از کمک‌های موردی ۶۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان (۱۷ درصد) بوده است. به گفته مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، به طور متوسط هر مشترک تا پایان آبان‌ سال جاری ۷۱۵ هزار ریال صدقه پرداخت کرده است. گیلاسی با اشاره به روش‌های نوین در دریافت صدقات ادامه داد: میزان کمک‌های نقدی از مجموع روش‌های نوین شامل QR کد، کد دستوری (USSD) و دیگر روش‌ها ۳۷۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.
***
فراخوان مشمولان دی‌ماه خدمت سربازی اعلام شد
سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تمام مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ دی‌ماه سال ۱۴۰۱ دریافت کرده باید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند. این دسته از مشمولان باید پنجشنبه یکم دی‌ماه سال ۱۴۰۱ در ساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی‌نامه مشمولان اعلام شده، حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند. 

Page Generated in 0/0064 sec