printlogo


کد خبر: 257968تاریخ: 1401/9/30 00:00
تساوی زیبا در داربی 99 با به ثمر رسیدن ۴ گل
همه چیز داشت جز برد

برخلاف آنچه تصور می‌شد که به واسطه تعطیلی لیگ برتر فوتبال و آماده نبودن بازیکنان ۲ تیم، داربی نود و نهم چندان جذاب نباشد اما دیروز شاهد یک 90 دقیقه جذاب و پر گل از سوی ۲ تیم بودیم. البته با توجه به اینکه پرسپولیس در دقایق آخر این دیدار، بازی ۲ بر یک باخته را با تساوی تاخت زد، طبیعتا آنها رضایت بیشتری از این مساوی ۲ - ۲ دارند. گولسیانی (۱۶ و ۸۹) برای پرسپولیس و روزبه چشمی (۳۰) و ارسلان مطهری (۵۰) برای استقلال در این بازی گل زدند. استقلال و پرسپولیس در شرایطی به مصاف هم رفتند که قبل از این دیدار پرسپولیس با ۲۴ امتیاز در رده دوم جدول قرار داشت و استقلال نیز با ۲۲ امتیاز در رده سوم ایستاده بود. استقلالی‌ها که در چند داربی در ثانیه‌های پایانی به گل رسیده و به تساوی یا پیروزی دست یافته بودند، این بار در آخرین دقایق گل تساوی را دریافت کردند و ۳ امتیاز ارزشمند و صدر جدول را با هم از دست دادند. با این تساوی پرسپولیس ۲۵ امتیازی شد و صدر جدول را از گل‌گهر پس گرفت و استقلال با ۲۳ امتیاز در رده سوم باقی ماند. گل‌گهر هم با ۲۴ امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی قرار
گرفت.
* سلیمانی: گل چشمی درست و شاهکار کمک‌داور بود
کارشناس داوری فوتبال کشورمان می‌گوید کمک‌داور بازی پرسپولیس و استقلال در صحنه گل روزبه چشمی شاهکار کرد. حیدر سلیمانی درباره عملکرد تیم داوری بازی استقلال و پرسپولیس در نیمه اول اظهار داشت: این صحنه کار عالی محمدجواد مداح، کمک‌داور اول را می‌رساند. اگر این صحنه در جام‌جهانی رقم می‌خورد، حتما به VAR می‌رفت اما گل چشمی کاملا صحیح بود، فقط دست این بازیکن در وضعیت آفساید قرار داشت که دست جزو آفساید محسوب نمی‌شود. خود روزبه چشمی با آخرین مدافع پرسپولیس در یک خط و شرایط مساوی قرار داشت. با دست هم که گل ‌زده نمی‌شود، به همین دلیل وقتی دست در موقعیت آفساید قرار بگیرد، گل صحیح است. کارشناس داوری فوتبال کشورمان اضافه کرد: در نیمه اول موضوع قابل بحثی در بازی رقم نخورد و به دلیل غیبت تماشاگران، بازی کاملاً آرامی را شاهد بودیم. کارت زردی هم که دقیقه 18 به سعید مهری داده شد درست بود. دقیقه 7 صحنه‌ای داشتیم که استقلالی‌ها اعتقاد داشتند توپ به دست مدافع پرسپولیس برخورد کرده اما زاهدی‌فرد اعتقاد به کرنر داشت و تصمیمش درست بود. سلیمانی درباره صحنه مشکوک درون محوط جریمه استقلال در وقت‌ اضافه نیمه اول هم گفت: بعید می‌دانم در آن صحنه توپ به دست رافائل سیلوا خورده باشد، اگر هم برخوردی باشد، دست او در حالت تکیه‌گاه قرار گرفته و این حرکت نمی‌تواند پنالتی باشد. 
* روح لوکا-دیاباته در جسم گولسیانی!
گئورگی گولسیانی موفق شد با دبل در نخستین داربی خود، پرسپولیس را از شکست فراری دهد و جور مهاجمان خارجی غایب تیمش را در این بازی کشید. نکته بسیار جالب این بازی دبل گئورگی گولسیانی، مدافع آخر سرخپوشان بود. در شرایطی که همه پرسپولیسی‌ها به گلزنی و درخشش لوکادیا و دیاباته در این داربی دل‌خوش کرده بودند اما غیبت آنها سبب شد یک خارجی دیگر ستاره سرخ‌ها شود. گولسیانی دقیقه ۱۶ بازی گل اول داربی را به ثمر رساند و خیلی زود تیمش را پیش انداخت اما گل او توسط استقلالی‌ها در نیمه اول جواب داده شد و با شروع نیمه دوم هم گل ارسلان مطهری استقلال را پیش انداخت. در شرایطی که بازی به سمتی می‌رفت که شاگردان ساپینتو برنده داربی باشند اما بار دیگر گولسیانی با ضربه سر برای پرسپولیس گل زد. این بار سانتر دقیقه ۸9 ترابی از روی نقطه کرنر روی سر مدافع بلندقامت قرمزها نشست تا این مدافع گرجستانی که پیش‌تر با پیراهن سپاهان گلزنی به استقلال را تجربه کرده بود، نامش را با ۲ گل میان گلزنان داربی پایتخت ثبت کند. او با این گل ارزشمند اجازه نداد پرسپولیس در داربی ۹۹ بازنده باشد و یک‌‌تنه جور مهاجمان تیمش را کشید.

Page Generated in 0/0073 sec