printlogo


کد خبر: 257983تاریخ: 1401/10/1 00:00
دومین همکاری فتوحی‌نیا با داوود میرباقری، آخرین همکاری بود
طراح صحنه «سلمان فارسی» درگذشت

جلیل فتوحی‌نیا، طراح صحنه سریال‌هایی همچون «مختارنامه» و «سلمان فارسی» روز گذشته دار فانی را وداع گفت. 
به گزارش «وطن‌امروز» جلیل فتوحی‌نیا، طراح صحنه و لباس پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی صبح چهارشنبه ۳۰ آذرماه بر اثر بیماری درگذشت. وی اواخر عمر خود را درگیر سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری بود. احسان ناظم‌بکایی، مدیر روابط عمومی پروژه «سلمان فارسی» ضمن تایید درگذشت فتوحی‌نیا به مهر گفت: جلیل فتوحی‌نیا طراح صحنه سریال‌ «مختارنامه» بود و در این چند سال هم برای پروژه «سلمان فارسی» فعالیت می‌کرد. متاسفانه او صبح روز چهارشنبه 30 آذرماه بر اثر ابتلا به بیماری سرطان در بیمارستان طالقانی درگذشت. 
فتوحی‌نیا متولد سال ۱۳۴۹ در سبزوار بود و دستیاری طراحی در فیلم سینمایی «می‌خواهم زنده بمانم» به کارگردانی ایرج قادری و طراحی صحنه و لباس فیلم‌های «عروس آتش»، «کوچه پاییز»، «سلام به انتظار»، «انتهای قدرت» و «گنج» از دیگر آثار سینمایی او هستند. وی همچنین طراح صحنه سریال‌های «داستان یک شهر» اصغر فرهادی و «مختارنامه» داوود میرباقری بود. فتوحی‌نیا در آخرین فعالیت خود نیز در پروژه الف‌ویژه «سلمان فارسی» همکاری دیگری را با میرباقری تجربه کرد. 
او فعالیت هنری خود را از طریق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد و در مراکز دیگری مانند آموزش‌و‌پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به ادامه آن پرداخت. فتوحی‌نیا سال 1368 با ورود به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فعالیت خود را در رشته طراحی صحنه آغاز کرد. وی از سال 1372 تاکنون در آثار مختلف سینمایی و تلویزیونی به عنوان طراح صحنه حضور داشت.

Page Generated in 0/0056 sec