printlogo


کد خبر: 258009تاریخ: 1401/10/1 00:00
تأکید رئیس‌جمهور و وزیر آموزش‌وپرورش بر حضوری بودن آموزش
مدارس هفته آینده تعطیل نیست

۲ هفته است مدارس تهران و برخی شهرهایی که هوای‌شان آلوده است تعطیل است و آموزش به صورت مجازی انجام می‌شود؛ شیوه‌ای که البته تاثیر‌گذاری لازم را همانند آموزش حضوری ندارد. در چنین شرایطی دیروز هم شخص رئیس‌جمهور و هم وزیر آموزش‌وپرورش تاکید کردند باید فکری به حال آلودگی هوا شود، چرا که تعطیلی مدارس خسارات جبران‌ناپذیری به دانش‌آموزان وارد می‌کند. 
دکتر سیدابراهیم رئیسی دیروز در جلسه هیات دولت به موضوع تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: تعطیلی مدارس بویژه با توجه به دوره طولانی تعطیلی ناشی از شیوع کرونا خسارات قابل توجهی به روند آموزشی وارد می‌کند و ضروری است شیوه‌هایی در کاهش مؤثر آلودگی هوا دنبال شود که در عین حال باعث آسیب به روند آموزش مدارس نشود. 
همچنین وزیر آموزش‌وپرورش با تاکید بر اینکه مدارس باید در موارد نادر و حاد تعطیل شود، گفت: من یادداشتی را خدمت آقای رئیس‌جمهور ارائه کردم تا تعطیلی مدارس تکرار نشود. 
نوری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در ارتباط با تعطیلی مدارس در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم با اشاره به مخالفت آموزش‌و‌پرورش با این نوع تعطیلی‌ها گفت: حقیقتا ما نگران دانش‌آموزان به دلیل این تعطیلی‌ها هستیم. شما می‌دانید آموزش مجازی در دوره آموزش عمومی و پیش‌دبستانی کارایی لازم را ندارد ولو اینکه همکاران ما زحمات زیادی را در این زمان می‌کشند. 
وزیر آموزش‌و‌پرورش ادامه داد: من پیشنهاد دادم مدارس تعطیل نباشد و آقای رئیس‌جمهور نیز تاکید کردند که مدارس نباید تعطیل باشد، مگر در موارد خیلی استثنایی. وزیر آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته مواردی بوده که تهران دومین شهر آلوده جهانی بوده ولی مدارس تعطیل نبوده است، ادامه داد: وقتی مدارس تعطیل می‌شوند اینگونه نیست که دانش‌آموزان در خانه بمانند و در بیشتر شهرهای ما دانش‌آموزان بیرون می‌آیند و با دوستان خود بازی می‌کنند و حضور موثر در کلاس درس ندارند و این چیزی است که باعث نگرانی معلمان و اولیا می‌شود. 
وزیر آموزش‌و‌پرورش در پاسخ به این سوال که آیا هفته آینده نیز مدارس تعطیل خواهد بود، گفت: هفته آینده تعطیل نیست و من یادداشتی خدمت آقای رئیس‌جمهور دادم که این تعطیلی‌ها تکرار نشود و مدارس باید در موارد نادر و حاد تعطیل شوند و درباره تعطیلی مدارس و تصمیم‌گیری در این زمینه باید دقت بیشتری شود.

Page Generated in 0/0063 sec