printlogo


کد خبر: 258017تاریخ: 1401/10/1 00:00
اخبار

سرلشکر سلامی:
تمرکز دشمن بر متوقف کردن پیشرفت نظام است
فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه برای شکست دادن دشمن به علم و فناوری نیازمندیم، گفت: دشمنان برای اینکه مدل انقلاب اسلامی را ناتوان و ناکارآمد کنند، بر متوقف کردن پیشرفت نظام متمرکز شده‌‌اند. 
سردار سرلشکر حسین سلامی در همایش هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران نخبه با تاکید بر اینکه ما هرگز با دشمن نقطه مشترک پیدا نمی‌کنیم، ادامه داد: دشمنان می‌خواهند ما را تحت سیطره خود قرار دهند و تاریخ را تکرار کنند تا تصویری مورد دلخواه خود از جهان بسازند. نبرد در این عرصه است برای اینکه الگویی با محوریت اسلام در سطح مکتب و ایران و جغرافیا شکل نگیرد تا جهان را تحریک کند. نبرد، نبرد الگوها و مدل‌هاست. برای اینکه مدل انقلاب اسلامی را ناتوان و ناکارآمد کنند تمرکز خود را بر متوقف کردن روند رو به جلو و پیشرفت نظام متمرکز کرده‌‌اند. ما محکوم به پیروزی و شکستن بن‌بست‌ها و تسلیم نشدن در میدان هستیم. این سرنوشت ما برای حرکت و حفظ عزتی است که به دست آورده‌ایم. فرمانده کل سپاه گفت: به تاریخ نگاه کنید، در هیچ نقطه‌ای نیست که انگلیس کشتار راه نینداخته باشد. جوانان ما تاریخ ۲۰ سال گذشته را نمی‌دانند، انگلیس ارمغان‌آورنده کشتار جمعی و استعمار است. حادثه مسجد گوهرشاد طراحی انگلیسی‌ها بود و تکرار این مسائل آرز‌و و راهبرد دشمنان است اما ایران فعلی ایران گذشته نیست و یک ایران بزرگ در فضای سیاسی و عبور کرده از مرزها و گسترش یافته و ایران قدرتمند در فرهنگ فناوری و دفاعی است‌. هیچ یک از مقامات انگلیسی در تفکر و نگرش تغییری نکرده‌اند و همان چرچیل هستند، فقط در قالب جدید فعالیت می‌کنند. وی ادامه داد: ما برای شکست دادن دشمن به علم و فناوری نیازمندیم. این قوی‌ترین و موثرترین ابزار ما در کنار آگاهی و ایمان است. نقش دانشگاه امام‌حسین(ع) نقش موثری است و می‌تواند تعیین‌کننده باشد؛ می‌تواند یک پیشران قوی و یک پرچمدار بزرگ و یک آفرینشگر اعتماد به نفس باشد و اثبات‌کننده قدرت توانستن است. در این دانشگاه ذخایر ارزشمندی از توانستن‌ها و استعدادها وجود دارد، دانشگاه نقش تعیین‌کننده در این حرکت ایران به سمت فتح قله‌های فناوری و علم ایجاد خواهد کرد. 
***
همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)
پیکرهای مطهر ۴۰۰ شهید گمنام دفاع‌مقدس در کشور تشییع می‌شود
فرمانده سپاه حضرت محمدرسول‌الله از برنامه مراسم وداع و تشییع باشکوه پیکرهای مطهر ۴۰۰ شهید گمنام دفاع‌مقدس در روز ششم دی‌ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کشور خبر داد. 
سردار پاسدار حسن حسن‌زاده در نشست خبری با تشریح برنامه‌های مراسم وداع با شهدای گمنام اظهار داشت: این مراسم به طور همزمان در تهران و سایر مراکز استان‌ها و شهرهای مختلف برگزار می‌شود و تمهیدات لازم برای حضور مردم بصیر و انقلابی کشور در این آیین معنوی فراهم شده است. وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، پیکر مطهر ۲۰۰ شهید در استان‌ها و ۲۰۰ شهید در تهران روی دستان مردم شهیدپرور و قدرشناس تشییع خواهد شد. به گفته وی، بیشتر شهدای تفحص‌شده مربوط به عملیات‌های بدر، رمضان، بیت‌‌المقدس، کربلای ۵ و ۶ و والفجر ۱ هستند. حسن‌زاده حضور جوانان و نوجوانان در اینگونه مراسم‌ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: وزارت آموزش‌و‌پرورش تقاضا دارد دانش‌آموزان نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشند؛ حضور جوانان و نوجوانان در مراسم یادواره شهدا در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت موثر است. وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان ما اعتقادات و گرایش‌های قلبی به شهدا دارند و حتی در مواردی که رسانه‌های معاند القا می‌کردند که جوانان از فرهنگ دفاع‌مقدس فاصله گرفته‌اند، مدافعان حرم ظهور و بروز می‌یابند که در دفاع از حرم آل‌الله حضور می‌یابند و به مبارزه با داعش برمی‌خیزند. 
***
آخرین وضعیت روند فرجام‌خواهی پرونده حمید نوری
هیبت‌الله نژندی‌منش، مشاور حقوقی خانواده «حمید نوری» در گفت‎وگو با میزان جزئیاتی جدید از روند فرجام‌خواهی در پرونده این شهروند ایرانی بازداشت شده در سوئد را ارائه کرد. وی درباره روند دادگاه تجدیدنظر پرونده حمید نوری در سوئد گفت: در ماه نوامبر اعتراض وکلای حمید نوری به اعمال صلاحیت جهانی توسط دادگاه بدوی صورت گرفت اما تاکنون دادگاه در این باره نظرات خود را اعلام نکرده است. نژندی‌منش افزود: از ۱۱ تا ۲۶ ژانویه ۲۰۲۳ (۲۱ دی تا ۶ بهمن) دو طرف پرونده، ادله خود را نزد قضات تجدیدنظر مطرح می‌کنند. مشاور حقوقی خانواده حمید نوری در پاسح به پرسشی درباره مدت زمان روند فرجام‌خواهی پرونده مذکور اظهار کرد: این روند تا زمان نهایی شدن پرونده تا آخر سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت. نژندی‌منش در بخش دیگری درباره اقدامات صورت گرفته از سوی وکلای حمید نوری در پرونده تجدیدنظر گفت: وکلای فعلی نسبت به وکلای قبلی از تجربه و دانش بالاتری برخوردار هستند؛ این وکلا قبلا در پرونده‌های متضمن ابعاد حقوق بین‌المللی کار کرده‌اند. علاوه بر این یکی از وکلای کنونی حمید نوری وزیر اسبق دادگستری سوئد است. حمید نوری ۱۸ آبان‌ماه سال ۹۸ زمان ورود به فرودگاه استکهلم سوئد به صورتی خشن و غیرقانونی توسط پلیس این کشور بازداشت شد. 

Page Generated in 0/0062 sec