printlogo


کد خبر: 258032تاریخ: 1401/10/3 00:00
اخبار

«مقتدر مظلوم» 
اثر تازه روح‌الامین برای حضرت زهرا
حسن روح‌الامین در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از تازه‌ترین اثر خود با عنوان «مقتدر مظلوم» رونمایی کرد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، حسن روح‌الامین، نقاش مطرح آیینی به مناسبت ایام شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) از تازه‌ترین نقاشی خود رونمایی کرد. این نقاشی که تحت عنوان «مقتدر مظلوم» منتشر شده است، در خانه حضرت زهرا را به تصویر کشیده است که توسط مشرکان به آتش کشیده شد. 
گفتنی است این تابلوی نقاشی، سفارش مرحوم سیدابوالفضل کاظمی در سال گذشته است که از سوی این هنرمند به حسینیه تکیه‌گاه مرتضی علی(ع) هدیه شده است. سیدابوالفضل کاظمی از فرماندهان دفاع‌مقدس بود که دوشنبه هفته گذشته دعوت حق را لبیک گفت. 
***
رشد 40 درصدی گیشه در آذرماه
تعداد مخاطبان سینما در آذرماه به نسبت ۲ ماه ابتدایی پاییز با افزایش 40 درصدی همراه بود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، فروکش کردن التهابات اجتماعی طی آذرماه سبب شد جمعیت بیشتری به سینماها بروند به‌ طوری‌ که در این ماه ۹۲۷ هزار نفر به سینما رفتند. برای این تعداد مخاطب، ۴۸ هزار و ۵۰۰ سانس تعریف شد و فروش گیشه نیز به ۲۶ میلیارد تومان رسید. این آمار در شرایطی برای سینمای کشور رقم خورده که در مهرماه ۶۳۵ هزار نفر به سینما رفتند و تعداد مخاطبان آبان‌ماه نیز ۶۲۴ هزار نفر بود. به این ترتیب آمارها از رشد حدودا ۴۰درصدی میزان‌ مخاطب در آذرماه به نسبت ۲ ماه ابتدایی پاییز خبر می‌دهد. 
***
قائم‌مقام مرکز تولید و فنی سیما منصوب شد
با صدور حکم رئیس مرکز تولید و فنی سیما، مرتضی طاهری جایگزین احمد امیرحائری در سمت قائم‌مقام این مرکز شد. به گزارش «وطن‌امروز» با حکم حاجی سیدرضی، رئیس مرکز تولید و فنی سیما، مرتضی حسیبی‌طاهری قائم‌مقام و احمد امیرحائری مشاور رئیس مرکز تولید و فنی سیما شدند. رئیس مرکز تولید و فنی سیما همچنین در احکامی دیگر سیدمهدی مؤیدی را به سمت سرپرست اداره کل تولید و محمدجواد حسینعلی را به سمت سرپرست مدیریت پشتیبانی تولید و فنی مرکز تولید و فنی سیما منصوب کرد. 
سیدرضی خطاب به منصوبان جدید بر هدایت، برنامه‌ریزی، نظارت جهت استفاده بهینه از ظرفیت‌های تولیدی و فنی با بهره‌گیری از نیروهای باانگیزه، متعهد و متخصص برای تعالی شکل و قاب شبکه‌ها و تولیدات سیما تاکید کرده است. در این احکام همچنین از زحمات و خدمات مرادی، مدیرکل سابق تولید و برهانی، مدیر سابق پشتیبانی مرکز تولید و فنی قدردانی شده است. 
مدیران جدید مرکز تولید و فنی سیما روز گذشته احکام خود را از دست محسن برمهانی، معاون سیما دریافت و در حضور همکاران خود معارفه شدند. 
***
«نخسایی‌ها» در بازار نشر
کتاب «نخسایی‌ها» روایت زندگی و شهادت شهید مدافع حرم «سجاد عفتی» نوشته مصطفی آقامحمدلو توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، کتاب «نخسایی‌ها» روایت زندگی و شهادت شهید مدافع حرم سجاد عفتی نوشته مصطفی آقامحمدلو توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد. سجاد عفتی با نام جهادی ابراهیم است که پس از پشت سر گذاشتن یک زندگی پرفراز و نشیب بویژه در سنین نوجوانی و جوانی در سال ۱۳۹۴ در حلب سوریه شهد شهادت را می‌نوشد. 
«نخسایی‌ها» از حضور شهید در درگیری‌های سال ۸۸ آغاز شده و سپس با روایت زن خبرنگاری که در همان ایام با شهید مواجهه داشت، به گذشته می‌رود. دوران کودکی و نوجوانی سجاد آکنده از تلخ و شیرین‌های طنزآلود است اما بتدریج زندگی روی دیگر خود را نیز به سجاد نشان می‌دهد تا در بدو جوانی از او یک نخسایی (نیروی خودجوش سپاه اسلام) بسازد. کتاب تلاش دارد علاوه بر معرفی شهید، گروه بسیجیان موسوم به نخسایی‌ها را نیز به مخاطب بشناساند. گروهی چند ده نفره که با دشواری‌های بسیار و ناگفته، خود را به معرکه‌های نبرد سوریه و عراق می‌رساندند تا در مصاف جان و جهاد حاضر شده و آرزوی شهادت را در هر بادیه و دامنه‌ای جست‌وجو کنند. 
این کتاب با ۱۲۸ صفحه راهی بازار نشر شده و در اختیار علاقه‌مندان حوزه ادبیات دفاع‌مقدس قرار گرفته است.

Page Generated in 0/0062 sec