printlogo


کد خبر: 258057تاریخ: 1401/10/3 00:00
اخبار

رئیس جمهور درگذشت دکترعباس شیبانی را تسلیت گفت
حجت‌الاسلام رئیسی در پیامی با تسلیت درگذشت دکتر عباس شیبانی از مبارزان پیشکسوت انقلاب اسلامی، تصریح کرد: این مجاهد خستگی‌ناپذیر، مدیر و سیاستمدار پاکدست و انقلابی، عمری را در مبارزات و خدمت خالصانه به مردم گذراند و از فرهنگ اصیل ساده‌زیستی و پایبندی به اصول انقلاب دست برنداشت. متن پیام رئیس‌جمهور به این شرح است: درگذشت جناب آقای دکتر عباس شیبانی، از مبارزان پیشکسوت انقلاب اسلامی و نماینده مجلس خبرگان قانون اساسی، ادوار مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران مایه تأسف گردید. این مجاهد خستگی‌ناپذیر، مدیر و سیاستمدار پاکدست و انقلابی و پزشک خدمتگزار، عمری را در مبارزات و خدمت خالصانه به مردم گذراند و از فرهنگ اصیل ساده‌زیستی و پایبندی به اصول انقلاب دست برنداشت. خدمات و اقدامات ارزشمند و خیریه ایشان در حوزه بهداشت و درمان کشور نیز فصل پرباری است که یاد او را در تاریخ این کشور ماندگار خواهد کرد. اینجانب درگذشت آن مرحوم را به بازماندگان و علاقه‌مندان ایشان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند برای آن مرحوم، رحمت و رضوان الهی و همجواری با صالحان و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.
***
معاون اول قوه قضائیه: 
هیچ متهم بلاتکلیفی در پرونده‌های اغتشاشات اخیر نداریم
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد مصدق، معاون اول قوه‌قضائیه در گفت‎وگو با میزان در واکنش به اقدامات انجام شده پس از دستور رئیس قوه‌قضائیه به این معاونت و دادستانی کل کشور مبنی بر اینکه پرونده‌های عناصر اصلی اغتشاشات اخیر به صورت روزانه پیگیری شود و مساعدت‌های لازم را به مقامات ذی‌ربط قضایی که مسؤول تکمیل پرونده این عناصر هستند، داشته باشند، بیان کرد: مواردی که رئیس قوه‌قضائیه مطرح کرده است، حسب مورد به طور جد از سوی معاونت اول و دادستانی کل کشور در حال پیگیری است. وی افزود: براساس گزارشات دریافتی، درباره اغتشاشات اخیر، متهم بلاتکلیف نداریم، البته باید تعریف بلاتکلیف بودن را نیز تشریح کرد و آن اینکه اگر برخی متهمان اغتشاشات اخیر عنوان می‌‎کنند ما تا به امروز بلاتکلیف هستیم به این معنا است که تاکنون برای آنها رای قضایی صادر نشده است. معاون اول قوه‌قضائیه تصریح کرد: فردی که در زندان است باید برای وی قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر شود یا به دادگاه بدوی برود، محاکمه شود و سایر اقدامات قضایی، لذا از این نوع افراد داریم که تا به امروز نوبت‌شان نرسیده است اما اینکه فردی بلاتکلیف باشد و نداند که قرار است تا چه اتفاقی در آینده برای وی رخ دهد، نداریم.
***
شناسایی و بازداشت اعضای ۴ تیم عملیاتی سازمان جاسوسی موساد
وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای از شناسایی و بازداشت ۴ تیم عملیاتی سازمان جاسوسی موساد توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) خبر داد. بر اساس این گزارش، در بیانیه وزارت اطلاعات آمده است: به ‌استحضار ملت شریف ایران می‌رساند با تلاش‌های حرفه‌ای و خستگی‌ناپذیر سربازان گمنام امام زمان(عج)، تعداد ۴ تیم عملیاتی سازمان جاسوسی موساد شناسایی و کلیه‌ اعضای آنها بازداشت شدند. رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیست با سوءاستفاده از اغتشاشات هفته‌های گذشته در چند نقطه‌ کشور، در صدد بود با هدایت تیم‌های عملیاتی اقدام به چند مورد عملیات تروریستی ترکیبی نماید که همه‌ تروریست‌ها پیش از هر گونه اقدامی بازداشت شدند. ضمناً سرنخ‌هایی از سرپل موساد در یک کشور اروپایی نیز به دست آمد که به محض تکمیل تحقیقات، نتایج اعلام خواهد شد.
***
سرلشکر باقری: 
حماسه شهدای غواص در تاریخ ایران اسلامی زنده خواهد ماند
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در آستانه فرارسیدن سالروز شهادت شهدای مظلوم و حماسه‌ساز غواص در عملیات کربلای ۴ در دفاع‌مقدس پیامی صادر کرد.
متن این پیام به شرح ذیل است: فرارسیدن ایام شهادت مظلومانه غواصان دریادلی که در عملیات کربلای ۴ در سوم دی ماه سال ۱۳۶۵ و در دفاع‌مقدس ملت عظیم‌الشأن ایران برابر استکبار جهانی و جنگ تحمیلی و نابرابر ۸ ساله جبهه زر، زور و تزویر بین‌المللی علیه انقلاب و نظام اسلامی آسمانی شدند، را گرامی می‌داریم و به ارواح پرفتوح و تابناک یکایک آنان درود می‌فرستیم. بی‌تردید نام، یاد و حماسه شهدای عزیزی که غریبانه و سرافرازانه در تاریخ این سرزمین «ستارگان اروند» و «غواصان دریادل» نام گرفتند، برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم زنده می‌ماند و مشعل‌های هدایت ایران و ایرانی در گذرگاه‌های سخت و پرخطر تاریخی خواهند بود و درس‌های عبرت‌آموز خود در پایبندی به آرمان‌ها و ارزش‌های دینی، انقلابی و ملی و فنا شدن برای آن را فراروی مجاهدان و مدافعان مقتدر، مصمم و افتخارآفرین قرار خواهند داد تا پرچم حق‌طلبی، ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی و گرایش به معنویت، صلح و سعادت همچنان بر افراشته بماند. حماسه غواصان خط‌شکن بویژه برای امروز جامعه ما که دشمن در میدان جنگ ‌شناختی و نبرد ترکیبی در پی تسخیر ذهن‌ها و اندیشه‌های ناب و فروپاشی اراده مردم با جنگ روانی و رسانه‌ای و روایت‌سازی‌های شیطانی و دروغین خیال‌پردازی می‌کند، بسیار آموزنده و الهامبخش بوده و قادر است ما را سربلند و پیروز از گزند و آسیب‌ها و خطرات ویرانگر این جنگ سرنوشت‌ساز در امان نگه دارد. با تکریم و تعظیم به مقام شامخ این اسطوره‌های بی‌نام و نشان که دردانه‌های امروز و نامداران گمنام دیروز بوده و با دست‌های بسته و پیکر‌های ستمدیده، در لحظه‌های نیاز ملت بشارت‌های تردید‌ناپذیر بر دل‌های بیدار شدند؛ تجدید عهد می‌کنیم و از خدای حکیم و نعیم‌ طلب می‌کنیم ما را در «خیمه ولایت» و «حرم جمهوری‌ اسلامی ایران» ادامه‌دهنده راه مقدس و نورانی آنان که همان اعتلای اسلام و قرآن و عزت، عظمت، پیشرفت و قوی‌تر شدن ایران عزیز است، یاری بخشد.

Page Generated in 0/0069 sec