printlogo


کد خبر: 258060تاریخ: 1401/10/3 00:00
واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات ضد ایرانی زلنسکی
صبر راهبردی ایران نامحدود نخواهد بود

گروه سیاسی: ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه اتهامات تکراری و اظهارات خارج از نزاکت رئیس‌جمهور اوکراین در کنگره آمریکا درباره جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد. «ولودیمیر زلنسکی» روز چهارشنبه ۳۰ آذر در جلسه کنگره اتهامات بی‌اساس علیه ایران را تکرار و از لفظ «تروریست» استفاده کرد. وی در این جلسه مدعی شد ایران از روسیه در جنگ اوکراین برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های این کشور حمایت می‌کند و از مقام‌های آمریکایی خواست هر چه سریع‌تر با ارسال تسلیحات به کی‌یف موافقت کنند. 
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اتهامات بی‌اساس و با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها به اتهامات بی‌اساس مقامات اوکراینی در موضوع ادعایی پهپادها پاسخ داده، بار دیگر تاکید کرد‌ جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه تجهیزات نظامی برای هیچ طرفی به منظور استفاده در جنگ اوکراین ارسال نکرده است. 
کنعانی تصریح کرد: ما همواره به تمامیت ارضی کشورها از جمله اوکراین احترام گذاشته‌ایم و آقای زلنسکی بداند صبر راهبردی ایران در قبال اتهامات بی‌اساس نامحدود نخواهد بود. وی یادآور شد: آقای زلنسکی بهتر است از سرنوشت برخی رهبران کشورها که به حمایت آمریکا دل‌خوش کردند، عبرت بگیرد. 
زلنسکی در اظهاراتش در کنگره آمریکا با تکرار ادعاهای همیشگی خود درباره استفاده روسیه از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین گفت: «ایران صدها پهپاد انتحاری را در روسیه مستقر کرده که این زیرساخت‌های حیاتی ما را در معرض خطر قرار می‌دهد. اینگونه بود که یک تروریست، [تروریست] دیگری را کشف کرد». گفتنی است مقامات جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز در اظهارات متعدد ادعاهای بی‌اساس درباره ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده‌اند. جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران اوکراین همه تلاش خود را برای حل و فصل مسالمت‌آمیز این بحران انجام داد و همواره آمادگی خود را برای کمک به حل این بحران اعلام کرده است.

Page Generated in 0/0056 sec