printlogo


کد خبر: 258061تاریخ: 1401/10/3 00:00
دولت عراق در راستای پاکسازی تروریست‌های تجزیه‌طلب ضد ایرانی از مرز‌ها گام جدیدی برداشت
احداث 200 پایگاه در مرز های مشتر با ایران و ترکیه

گروه سیاسی: پس از سفری که محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق اوایل آذر امسال به ایران انجام داد و در دیدار با مقامات کشورمان قول انجام تمهیداتی برای پاکسازی مرزهای اقلیم کردستان این کشور با ایران از وجود تروریست‌های تجزیه‌طلب ضدایرانی را داد، نیروهای مسلح عراق شروع به استقرار در مرزهای ایران و ترکیه کردند. در همین رابطه ۲ تیپ از نیروهای مرزبانی عراق با استقرار در مرزهای این کشور با ایران و ترکیه، کنترل امنیت مناطق را در دست گرفتند. روز گذشته نیز «کاروان خوشناو» سخنگوی نیروهای مرزبانی عراق درباره اقدامات جدید عراق برای تقویت امنیت مرزهای این کشور با کشورهای همسایه، به پایگاه اطلاع‌رسانی «کردستان ۲۴» گفت قرار است ۲۰۰ پایگاه جدید در امتداد مرزهای عراق با ایران و ترکیه احداث شود. سخنگوی نیروهای مرزبانی خاطرنشان کرد احداث این پایگاه‌های جدید مرزی برای تقویت حفاظت از مرزهای مشترک با ایران و عراق به منظور جلوگیری از ورود غیرقانونی افراد بویژه گروه‌های مسلح در مناطق مرزی اقلیم کردستان عراق با ایران و ترکیه انجام می‌شود. 
وی همچنین افزود برای نظارت بر هر گونه تحرک در امتداد مناطق مرزی، دوربین‌های حرارتی جدید نصب می‌شود. مرزبانی عراق پیش از این نیز اعلام کرده بود به منظور افزایش تعداد نیروهای خود در تیپ‌های اول و دوم که در اقلیم کردستان مستقر هستند، ۳ هزار نفر را برای انجام وظیفه در صفوف خود استخدام می‌کند. 
این اقدامات عراق برای تامین امنیت مرزهای خود با ایران پس از هشدارهای چند‌باره ایران در ارتباط با فعالیت‌های ضدایرانی گروهک‌های تجزیه‌طلب مستقر در اقلیم کردستان عراق انجام شد. در طول ماه‌های گذشته همزمان با ایجاد آشوب و ناامنی در برخی مناطق کشور، برخی گروه‌های تروریستی از جمله حزب دموکرات، پاک و کومله که سودای تجزیه ایران را در سر دارند، فعالیت‌های خود را تشدید کردند. همین موضوع باعث شد قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه در چند نوبت مقر این گروهک‌ها در اقلیم کردستان را مورد حملات موشکی و پهپادی قرار دهد.

Page Generated in 0/0050 sec