printlogo


کد خبر: 258078تاریخ: 1401/10/4 00:00
اخبار

دیوارنگاره میدان جهاد و آرزوی شیعیان
به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، جدیدترین دیوارنگاره میدان جهاد با موضوع آرزوی دیرینه‌ شیعیان برای ساخت حرم حضرت رونمایی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، جدیدترین دیوارنگاره میدان جهاد اختصاص به ایام فاطمیه دوم و شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و آرزوی دیرینه شیعیان برای ساخت حرم ایشان دارد. این دیوارنگاره با عنوان «مزار بی‌نشان» توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی اجرا و نصب شده است.
دانیال فرخ مدیر هنری و طراح‌، احمد یونسی ایده‌پرداز، رضا انصاری مدلینگ و رندرینگ و محمدامین عدالتخواه طراح نقوش دیوارنگاره «مزار بی‌نشان» هستند.
***
آثاری از یک خانواده در نمایشگاه تجسمی «دفک» به نمایش درمی‌آید
نگارخانه «جوان» انجمن سینمای جوانان ایران میزبان نمایشگاه تجسمی «دفک (رویاهایی که از زیرزمین بیرون آمدند)» با نمایش آثاری از خانواده فرخ‌زاد می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، نمایشگاه تجسمی «دفک» ۱۲ تا ۲۶ دی ۱۴۰۱ در نگارخانه «جوان» انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود.
این نمایشگاه مجموعه آثار تجسمی خانواده فرخ‌زاد را دربرمی‌گیرد که پیش از این زندگی هنری‌شان در مستند «دفک» به کارگردانی بهنام بیرم‌وند در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به نمایش درآمده بود. خانواده فرخ‌زاد یک خانواده ۸ نفره بختیاری هستند که بدون تحصیلات آکادمیک و به طور ذاتی هنر نقاشی را در سبک‌های مختلف دنبال می‌کنند. همچنین «دفک» نیز نام یک پارچه سفیدرنگ است که در روستاهای بختیاری با پارچه‌های کوچک و رنگارنگ دوخت‌هایی روی آن انجام می‌دهند و 2 جای چشم انسان را نیز بر آن باقی می‌گذارند. نمایشگاه تجسمی «دفک» به همت آژانس عکس ایران، در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۶ دی ۱۴۰۱ روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی خواهد بود.
***
روشن شدن چراغ جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای فجر بعد از ۷ سال وقفه
چراغ جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر بعد از ۷ سال وقفه با حضور 17 اثر نمایشی و همراهی 229 هنرمند در استان کرمانشاه روشن خواهد شد. به گزارش «وطن‌امروز»، جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر‌ یک به دبیری علی صفدری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه  با حضور 17 اثر نمایشی و  همراهی 229 هنرمند از استان‌های شمال‌غرب، غرب و جنوب‌غرب به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود.
جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر کرمانشاه از 7 تا 10 دی‌ سال جاری با حضور هنرمندان استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، قزوین، ایلام، همدان، خوزستان و کرمانشاه برگزار می‌شود. هنرمندان سایر استان‌های کشور طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده با حضور در استان‌های بوشهر، مازندران و فارس به عنوان دیگر میزبانان جشنواره منطقه‌ای تئاتر برای راهیابی به چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
***
نقد و بررسی ۲ فیلم گروه هنر و تجربه
۲ فیلم سینمایی «عمارتی در مه» و «بی‌آبان» امروز یکشنبه 4 دی‌ در پردیس سینمایی چارسو و فرهنگسرای ارسباران در ۲ برنامه جداگانه نقد و بررسی می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، «عمارتی در مه» به کارگردانی محمدعلی سلیمان‌تاش و تهیه‌کنندگی سیدسجاد میرسید امروز ساعت 18 در سالن 2 پردیس سینمایی چارسو با حضور عوامل فیلم نقد و بررسی می‌شود.
فیلم «عمارتی در مه» در ژانر سایکودرام ساخته شده است. اردلان شجاع کاوه، محمد حبیب‌اللهی، ماریان کلهر، سیده‌روژینا میرسید، محسن عباس‌پور، آبتین مفید، سبحان آسترکی، حامد موحد، متین صفرپور، ابوالفضل محمدی و... در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. حضور در این برنامه برای علاقه‌مندان آزاد و رایگان است. همچنین در برنامه‌ای دیگر، فیلم سینمایی «بی‌آبان» به کارگردانی مهرداد کورش‌نیا و تهیه‌کنندگی علی‌محمد قاسمی روز یکشنبه 4 دی‌ماه از ساعت 18در فرهنگسرای ارسباران به نمایش در می‌آید و بعد از نمایش فیلم نشست نقد و بررسی آن با حضور کارگردان و عوامل فیلم برگزار می‌شود. رضا اخلاقی‌راد، علیرضا استادی، نسیم ادبی، صحرا اسداللهی و بابک نوری از جمله بازیگران فیلم «بی‌آبان» هستند. علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند از طریق سایت سینماتیکت یا به صورت حضوری بلیت تهیه کنند.

Page Generated in 0/0051 sec