printlogo


کد خبر: 258089تاریخ: 1401/10/4 00:00
اخبار

طارمی در جمع ۲۵ گلزن برتر تاریخ باشگاه پورتو
مهدی طارمی در حال حاضر در جمع ۲۵ گلزن برتر تاریخ باشگاه پورتو قرار دارد و احتمال دارد تا پایان فصل جایگاه خود را ارتقا دهد. مهاجم پورتو بعد از پایان جام‌جهانی و بازگشت به پورتو موفق به گلزنی شد. او آخرین‌بار در مسابقات لیگ کاپ و برابر ژیل ویسنته گلزنی کرد تا آمار گلزنی‌اش در سومین فصل حضورش در باشگاه پورتو را بهبود ببخشد. طبق اعلام روزنامه اوجوگو پرتغال، طارمی با این گل به جمع ۲۵ گلزن برتر تاریخ باشگاه پورتو رسیده و از بازیکنانی چون «لیساندرو لوپز» و «دیژالما سانتوس» پیشی گرفته است. مهاجم ایران در ۱۱۸ بازی برای پورتو ۶۴ گل به ثمر رسانده و از این حیث در کنار «فرانسیسکو سوارس» بازیکن سابق پورتو قرار دارد. یعنی میانگین ۰.۵۴ گل در هر بازی. طارمی پس از ورود به جمع ۲۵ تیم برتر، با توجه به نزدیک بودن اسامی بعدی و سرعت گلزنی که نشان می‌دهد، باید به صعود خود در رکوردهای تاریخی باشگاه ادامه دهد.
«تئوفیلو کوبیلاس» افسانه‌ای (بازیکن سابق پورتو و تیم‌ملی پرو) با ۶۶ گل در رتبه بعدی قرار دارد. «موسی مارگا» و «فالکائو» هر دو در ۷۲ گل مساوی هستند و سپس «رباح ماجر» قرار دارد که ۷۵ گل به ثمر رسانده است. بر اساس اعلام روزنامه پرتغالی، طارمی می‌تواند تا پایان فصل به جمع ۲۰ بازیکن گلزن تاریخ پورتو اضافه شود.
***
پیام دختر پله همزمان با وخامت حال ستاره سابق سلسائو
دختر پله همزمان با وخیم‌تر شدن حال پله، اسطوره این کشور پیامی در اینستاگرام خود منتشر کرد. به گزارش گلوبو، وضعیت سلامتی اسطوره برزیل در روزهای اخیر همچنان رو به وخامت است. حالا دختر این مهاجم سابق  عکسی از پدر ۸۲ ساله خود در بستر بیماری منتشر کرده است. در این پیام آمده است: «ما به مبارزه و ایمان به سلامتی ادامه می‌دهیم. یک شب دیگر با هم». بیمارستان آلبرت انیشتین در سائوپائولو روز چهارشنبه اعلام کرد سرطان پله در حال پیشرفت است و او به دلیل مشکلات کلیوی و قلبی نیاز به مراقبت‌های ویژه بیشتری دارد.
***
سپاهان با برتری پرگل مقابل نفت مسجدسلیمان به رده دوم رسید
در ۲ دیدار ابتدایی هفته سیزدهم لیگ برتر، تیم‌ فوتبال سپاهان موفق شد در مصاف با نفت مسجدسلیمان به یک برد پرگل دست یابد و دیدار هوادار و نساجی نیز به تساوی انجامید. هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال کشور، از ساعت 15 دیروز شنبه با انجام ۲ دیدار همزمان در شهرهای تهران و اصفهان آغاز شد که نتایج این بازی‌ها در پایان به شرح زیر رقم خورد:
هوادار تهران یک - نساجی مازندران یک
گل‌ها: صائب محمدی دقیقه 8 برای هوادار و حامد شیری دقیقه 68 برای نساجی
سپاهان اصفهان 4 - نفت مسجدسلیمان صفر
گل‌ها: شهریار مغانلو دقیقه 43، محمد دانشگر دقیقه 70، مجتبی مقتدایی دقیقه 72 (گل به خودی) و امید نورافکن دقیقه 88
تیم فوتبال سپاهان با این پیروزی موفق شد با 24 امتیاز موقتاً به رده دوم جدول رده‌بندی صعود کند. در آن سو نفت مسجدسلیمان در نخستین حضور ابراهیم اشکش، هشتمین باخت فصلش را تجربه کرد و در قعر جدول ماندنی شد.
***
فرانسوی‌ها خواهان تکرار فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ شدند!
جمعیت قابل‌توجهی از مردم فرانسه معتقدند تخلفی که از سوی بازیکنان تیم‌ ملی آرژانتین در فینال جام‌جهانی سر زد، تکرار این بازی را توجیه می‌کند. به گزارش  تسنیم، پس از گذشت یک هفته از برگزاری فینال جام‌جهانی 2022 که با پیروزی آرژانتینی‌‌ها برابر فرانسه در ضربات پنالتی همراه بود، مردم فرانسه در یک جنبش اینترنتی خواهان تکرار این بازی شده‌اند. بیش از 200 هزار شهروند فرانسوی در یک عریضه اینترنتی خواهان برگزاری دوباره فینال جام‌جهانی شده‌اند و به ۳ دلیل خواسته‌شان را بجا دانسته‌اند؛ دلیل اول ادعای پرداخت رشوه به داور مسابقه (شیمون مارسینیاک)، دلیل دوم اشتباه بودن اعلام پنالتی به ‌سود آرژانتین و دلیل سوم ارتکاب خطا روی امباپه قبل از به ثمر رسیدن گل دوم آرژانتین است. اولین گل آرژانتین در تساوی 3ـ3 وقت‌های عادی و اضافه، حاصل خطایی بود که عثمان دمبله در محوطه جریمه فرانسه روی دی‌‌ماریا مرتکب شد و مارسینیاک آن را پنالتی تشخیص داد. طبق قوانین سایتی که عریضه در آن منتشر شده است، در صورتی که تعداد افراد خواهان برگزاری مجدد فینال جام‌جهانی به 500 هزار نفر برسد، عریضه آنها در زمره ۳ عریضه مهم سایت قرار خواهد گرفت هر چند رخ دادن این اتفاق به ‌معنای برگزاری مجدد فینال نیست.
***
سیستم VAR در مرکز ملی فوتبال و برخی ورزشگاه‌ها نصب می‌شود
سیستم کمک‌داور ویدئویی در تعدادی از ورزشگاه‌های کشور و نیز مرکز ملی فوتبال نصب خواهد شد.
به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، نشست مربوط به پیگیری پروژه کمک‌داور ویدئویی دیروز با حضور هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون، رؤسای دپارتمان‌های بین‌الملل و حقوقی، نمایندگان دپارتمان‌های داوری، فناوری و کمیسیون معاملات برگزار شد. در ابتدای جلسه، گزارشی از صورت‌جلسه قبلی به حاضران ارائه شد که بر اساس آن، نشستی به‌ صورت آنلاین با شرکت «ای‌وی‌اس» و نماینده شرکت داخلی برگزار و تبادل‌نظر شد، همچنین اعضای فنی کارگروه از ورزشگاه‌های آزادی، نقش‌جهان اصفهان، شهدای فولاد خوزستان و مرکز ملی فوتبال بازدید و کمبودها و الزامات را به باشگاه‌ها یادآوری کردند. همچنین به‌ دلیل فازبندی پروژه سیستم کمک‌داور ویدئویی مقرر شد استعلام‌هایی از فیفا گرفته و در اجرای پروژه به ‌کار گرفته شود، همچنین تعدادی از ورزشگاه‌ها به دستگاه VAR تجهیز شوند و یک دستگاه VAR از شرکت «ای‌وی‌اس» خریداری و در مرکز ملی فوتبال نصب شود که الزامات پیاده‌سازی آن بر اساس پروتکل‌های فیفا رعایت شود.

Page Generated in 0/0059 sec